תשלומים שחוזרים ומצטברים – מה עליי לעשות?

הצק'ים חוזרים והחובות רק מתרבים ומתנפחים? חשבון הבנק במינוס שלא ניתן לצאת ממנו אז הוא רק ממשיך לגדול? כמות גדולה מאוד של אנשים נמצאת בדיוק באותו המצב. התנהלות לא נכונה עם חובות עלולה להוביל להגדלה משמעותית שלהם.

במאמר זה תוצג דרך ברורה שיכולה לסייע ביציאה מן המצב הזה. באמצעות כלים משפטיים ותכנון מקדים נכון, ישנם מספק הליכים פשוטים שנועדו להוביל לשיקום כלכלי נבון ומשוכלל. חשוב לזכור שהדרכים השונות מתאימות למצבים שונים – בהתאם לחומרת החוב ויכולת השיקום הכלכלית ממנו.

 

תוכניות הבראה ושיקום כלכלי

פעמים רבות הסיבה לקיומם של חובות, במיוחד ככל שמדובר על עסקים היא התנהלות לא נכונה עם העסק – פזרנות כלכלית, השקעה באפיקים לא משתלמים והתנהלות לא יעילה שמובילה לכך שישנם "שומנים" רבים בעסק שניתן להוריד ושהעסק עדיין יעבוד באותו האופן. אותו העיקרון תקף גם על אנשים פרטיים אשר יש להם הוצאות מאוד גדולות והן לא תואמות את ההכנסות שלהם.

בשלב הראשון יש למפות את סך ההכנסות שיש לתא המשפחתי או לבית העסק מכל הכיוונים – משכורות, השקעות, קצבאות, ירושות, שכר דירה מדירה להשקעה או כל תשואות אחרות שמגיעות מידי חודש וניתן להכיר בהן בתור הכנסה שמסייעת למשק הבית.

בשלב השני יש לעשות בדיוק את אותו הדבר על ההוצאות השונות. ככל שההוצאות גדולות מן ההכנסות יש לפעול בשני מישורים – להגדיל את ההכנסות ולהקטין את ההוצאות. מדובר במלאכה שהיא לעיתים מאוד מורכבת ולכן יש לפנות לאנשי מקצוע בבניית תוכנית זו – שתסייע לכם לצאת מן המצב בטווח הארוך.

 

הוצאה לפועל

במידה והחובות כבר מספיק גדולים שהנושים מפעילים הליכים שונים על מנת לפדות את החובות באמצעות הליכי הוצאה לפועל, גוף נוסף נכנס לתמונה – לשכות ההוצאה לפועל, להן כלים פורמליים לעקל, למכור ולדרוש תשלומים שונים.

ככל שמספר הנושים גדל כך מספר הפניות להוצאה לפועל והתיקים השונים שנפתחים עמם. מדובר בניהול תיקים מורכב שעלול להיות מאוד מעמיס על בעל החובות שכן עליו להבריא כלכלית לצד ניהול של תיקים רבים אשר כל אחד דורש השקעה מרובה.

ניהול התיקים הוא מלאכה שדורשת היכרות עם הדינים על מנת להגיע להסדרים הטובים ביותר. לכן יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום זה על מנת להבין באילו כלים משפטיים יש לנקוט וכיצד ניתן למקסם את הסיטואציה באופן כזה שממר ייצא מתוק ובאמצעות הליכי ההוצאה לפועל יתחילו הליכי השיקום הכלכלי. למידע נוסף https://www.yml-law.co.il/

 

סיכום

במידה ומאזן ההכנסות הוצאות שלכם מכביד יותר ויותר יש לשנות את ההתנהלות הכלכלית, להסיר שומנים, לקצץ הוצאות, לעבוד יותר ולהגדיל כמה שניתן את ההכנסות. ככל שהמצב כבר חמור יותר, יש לנהל על הצד הטוב ביותר את הליכי ההוצאה לפועל. באמצעות ייעוץ עם מומחה ניתן לעשות זאת.

תשלומים שחוזרים ומצטברים - מה עליי לעשות

אולי תאהבו גם את: