תובעים אתכם? כל המידע שחשוב שתדעו נמצא כאן

רגע הגילוי כי הוגש נגדכם כתב תביעה הוא רגע מלחיץ למדי, במיוחד אם הוא "נוחת" עליכם בהפתעה גמורה. למרבית האנשים אין ניסיון של ממש בניהול הליכים משפטיים וכיצד עליהם לפעול במקרים כאלו. הנה לפניכם כל המידע החשוב בנושא

 

מה המשמעות של תביעה משפטית?

תביעה משפטית היא אחת מהדרכים המקובלות לפתרון ויישוב סכסוכים ומחלוקות והיא מתנהלת לרוב במסגרת דיון אזרחי באמצעות בית המשפט או בית הדין לעניינים מסוימים (בית הדין לעבודה, בית הדין לענייני משפחה ועוד).

המשמעות של תביעה משפטית היא בקשת סעד של אדם או גוף מסוים כנגד גורם אחר ובמסגרת הכרעת הדין, בית המשפט יכול לקבוע כי עליכם לשלם פיצויים / קנסות בסך מסוים ואף להטיל עליכם עונשים / סנקציות אחרים. לפיכך, גם אם אתם בטוחים כי הצדק נמצא בצד שלכם, הרי שחשוב להיערך בהתאם ולפנות לקבלת ייעוץ בתביעות משפטיות.

תביעה משמעה

סוגי תביעות משפטיות שכדאי להכיר

במסגרת הליך התביעה המשפטית, ניתן למצוא מגוון סוגי תביעות ובין העיקריות מביניהן נמצאות:

 

תביעה רגילה

הליך משפטי סטנדרטי המבוסס על דיני הראיות, בו התובע מגיש כתב תביעה והנתבע מגיש כתב הגנה.

 

תביעה קטנה

הליך משפטי מהיר, שאינו כפוף לסדר דיני הראיות המוגבל בסכום פיצויים של עד כ – 37,500 ₪ (סכום המתעדכן מעת לעת) ומטרתו להביא לטיפול מהיר ויעיל בתביעה.

 

מה עלינו לעשות במקרה שמוגשת נגדנו תביעה?

רגע הגילוי כי אנחנו עומדים בפני תביעה משפטית הוא רגע מפתיע ומלחיץ למדי, במיוחד אם העניין "נחת" עלינו בפתע פתאום. לאור עצם העובדה כי מרבית האנשים אינם מגלים הבנה עמוקה בתחום המשפטי ולאור ההשלכות העתידיות של תוצאות התביעה, כדאי בהחלט להיערך בהתאם אל כתב התביעה באמצעות מספר שלבים מרכזיים:

 

תיעוד קבלת כתב התביעה

עם קבלת כתב התביעה, מומלץ לתעד את השעה ותאריך המסירה, דבר שיאפשר לכם בין היתר להיערך מבחינת הכנת והגשת כתב הגנה.

 

ביסוס תשתית ראייתית

לאחר קריאת כתב התביעה, הכינו לעצמכם רשימת טענות נגדית, אותה מומלץ לבסס באמצעות ראיות מתאימות וכל אמצעי התומך בטענות שלכם (מסמכים, עדים, הקלטות וכדומה)

 

פנייה לייעוץ משפטי

פנייה לייעוץ משפטי יכולה להיעשות באמצעות פנייה ישירה לעורך דין מומחה בתחום או באמצעות סיוע משפטי בחינם מטעמה של המדינה או מטעמם של ארגונים התנדבותיים שונים. כך או כך, ייעוץ משפטי יוכל לסייע לכם לעשות סדר בדברים ולהיערך בצורה אופטימלית לקראת ההליך המשפטי.

 

קבלת כתב תביעה – היערכות עם עו"ד מומחה

במסגרת שירותיו של עו"ד מומחה בתחום, תוכלו לקבל מעטפת שירותים משפטיים נרחבת וליווי מקצועי לאורך כל התהליך, החל משלב הבנת האישומים המופנים כלפיכם ובניית אסטרטגית ההגנה המומלצת ועד להפחתת חומרת האישומים ואף ביטולם המוחלט.

 

לסיכום

קבלת כתב תביעה יכולה בהחלט להיות אירוע מלחיץ, הן לאור חוסר ההבנה הכללי אודות ההליך המשפטי והן לאור המשמעויות העתידיות של תוצאות המשפט ולכן, עם קבלת כתב התביעה חשוב לתעד את תאריך הקבלה, לפעול לביסוס תשתית ראיות התומכות בטענותיכם וכמובן, לפנות לייעוץ משפטי מטעם עו"ד מומחה בתחום.

תביעה משפטית

אולי תאהבו גם את: