היבטים משפטיים של תכנון פרישה: הגנה על הנכסים והזכויות שלך

הפרישה יכולה להיות הזמן שבו אתם מתחילים להגשים את החלומות שצברתם כל החיים, אולם היא גם עלולה לזלוג לכם מבין האצבעות. הדרך הטובה ביותר להפוך את הפרישה שלכם לשיא החיים היא לתכנן אותה בצורה נכונה ולהיות מודעים לכל הזכויות שצברתם במהלך שנות העובדה שלכם. כאן נעזור לכם להבין את ההיבטים המשפטיים שצריך לקחת בעת התכנון שלה. 

 

תכנון פרישה

עוד לפני שניכנס לפרטים של מדריך תכנון פרישה, חשוב להבין למה לתכנן את הפרישה. המחשבה הראשונית של כל עובד היא שביום שהוא יפרוש מהעבודה הוא יוכל לעשות מה שהוא רוצה בזמנו הפנוי. המחשבה הזו היא מחשבה מעט נאיבית, כיון שמהר מאוד תראו איך הזמן שלכם עלול ללכת לאיבוד. תכנון נכון הוא המפתח לכך ששנות הפרישה יעברו עליכם בצורה הטובה ביותר.

תכנון פרישה

קרן הפנסיה

בנוסף, לפרישה יש משמעות רבה מבחינה פיננסית ובלי תכנון נכון שלה היא עלולה להכניס אתכם לבעיות כלכליות. מקור ההכנסה העיקרית שלכם במהלך שנות הפרישה הוא קרן הפנסיה. הקרן הזו מחזיקה בתוכה חיסכון שאותו צברתם לאורך כל שנות העבודה שלכם. גובה הקצבה החודשית שתקבלו לא ישתנה לאחר הפרישה, ולכן חשוב לבדוק אותה כאשר אתם עדיין עובדים.

 

זכויות ממקום העבודה

למרות שבפרישה מהעבודה הקשר שלכם עם מקום העבודה מתנתק במידה רבה, ייתכן ויש זכויות שמגיעות לכם ממקום העבודה. לא כל העובדים שפורשים מודעים לאותן זכויות, ולפעמים גם מקום העבודה שלכם לא יכיר אותן, וזו בדיוק המטרה של התכנון המוקדם. במהלך התכנון תוכלו להבין האם יש זכויות שמקום העבודה שלכם חייב להגן עליהם עבורכם גם לאחר הפרישה.

 

קצבאות

כפי שאמרנו, ההכנסה העיקרית שלכם לאחר הפרישה תהיה מקרן הפנסיה, אולם מבחינה משפטית הסטטוס שלכם הופך להיות שונה ואתם זכאים לקבל קצבאות שונות. חלק מהקצבאות הללו ניתנות לכם רק בגלל קטגורית הגיל שאליה אתם משתייכים, אולם חלקן ניתנות בשל מגבלות שונות. גם אם אתם חושבים שלא מגיעה לכם קצבה, ההמלצה שלנו היא כן לקבל ייעוץ בנוגע לזכאות הזו.

 

ליווי מקצועי

בכל הנוגע להיבטים משפטיים של תכנון הפרישה, במיוחד כאשר מדברים על אלו הקשורים בגובה ההכנסה שלכם, אסור לכם לוותר על ייעוץ מקצועי. לא לכולם יש הבנה עמוקה בתחום, ולכן עליכם למצוא יועץ פנסיוני שיוכל לתת לכם סקירה מקיפה על הזכויות שלכם, ויעזור לכם להגיע למימוש מלא שלהן. בלי זה אתם עלולים למצוא את עצמכם מאבדים זכויות שמגיעות לכם על פי דין.

 

לסיכום

שנות הפרישה יכולות להפוך להיות החלק הכי יפה בחיים שלנו אם רק נתכנן אותן בצורה נכונה. תכנון משפטי של שנות הפרישה כולל בדיקה של הזכויות שמגיעות לכם והדרך להגן עליהן. הזכויות הללו יכולות להיות זכויות מטעם המדינה או מטעם מקום העבודה שבו עבדתם.

תכנון פרישה

אולי תאהבו גם את: