איך מקבלים אחוזי נכות במקרה של פוסט טראומה עקב מלחמת חרבות ברזל?

מלחמת חרבות ברזל התחילה באחת ההתקפות החמורות ביותר שידעה המדינה על אזרחיה. מאות שוטרים, אנשי כוחות הבטחון, חיילים ומפקדים עצרו בגופם ממש את פלישת כוחות הנוח'בה של החמאס והתמודדו עם ירי חי, טילים ותקיפות פיזיות של מאות מחבלים שגרמו לאבידות קשות ורבות. רבים איבדו חברים ומשפחה, והמראות הקשים והאופי האלים והפראי של המתקפה ילוו את המדינה עוד עשרות בשנים, ובנתיים צריך לטפל בכל אותם נפגעי פוסט טראומה מהיום הנורא. איך מקבלים אחוזי נכות במקרה של פוסט טראומה עקב מלחמת חרבות ברזל? הכל במאמר הבא.

 

מלחמת חרבות ברזל

התאריך 7/10 ייצרב בתודעה הקולקטיבית של מדינת ישראל כאחד הימים הנוראים והקשים שעימם התמודדנו. מדובר במתקפת טרור אכזרית שבה השתתפו אלפי מחבלים ופלשו לעשרים ושניים יישובים, מותירים אחריהם הרס, מוות ואלפי גופות חרוכות ומעונות, וגם עשרות רבות של חטופים שגורלם, עד לכתיבת מאמר זה, לא נודע. ניתן לומר כי מדינת ישראל כולה נתונה באיזשהו סוג של פוסט טראומה מן האירוע, כל אזרח בישראל חש אימה, פחד, צער ויגון עמוק על אובדן החיים התמימים של ילדים, תינוקות, נשים וגברים, זקנים וטף, אשר אף אחד מהם לא זכה לרחמים מיד מרצחיו.

אך עם זאת, ישנם את אלו שעמדו לעצור את המתקפה בגופם, ראו חברים ומכרים נופלים בזה אחר זה, מעונים ומחוללים, ובסופו של דבר נפגעו בעצמם. כל אותם החיילים, אנשי כוחות הבטחון, השוטרים וכוחות ההצלה שהגיעו ראשונים ראו מראות שאפילו צוררי הנאצים לא העזו לעשות ואשר יישארו חרוטים בליבם לעד, הפחד והחרדה שהם חוו בשעות הארוכות של הקרב, ורעש הירי וריח העשן. כל אלו ועוד עלולים ליצור מצב של פוסט טראומה חריפה. במידה ואתם סובלים מפוסט טראומה, יש להגיש תביעה לפוסט טראומה ואחוזי נכות מול משרד הביטחון.

 

מהי פוסט טראומה?

פוסט טראומה הינו מצב נפשי אשר נוצר עקב אירוע קשה ומפחיד שבאותו הרגע לא יכולנו לעכל, או שהדחקנו אותו על מנת להמשיך לתפקד ולשרוד, במיוחד בעת לחימה שכל הסחת דעת עלולה לגרום לפציעה חמורה ואפילו מוות. לכן אירועים קשים לעיכול עלולים להתפרץ בשלב מאוחר יותר, שבועות, חודשים ואף שנים לאחר האירוע עצמו. היא מתבטאת בהתקפים של ביעותי לילה, אובדן תחושת זמן, פלאשבקים מן האירוע, רגישות לרעש, לדיבור חזק, לקולות חזקים, זכרונות שלא מרפים, חרדה, דיכאון, רגשות אשם, מצוקה נפשית, זעם בלתי נשלט, התפרצויות ועוד

המאפיינים משתנים מאדם לאדם, ובעוד יש כאלו שעוד מצליחים לתפקד חלקית, ישנם כאלו שלא מסוגלים לקום מן המיטה. כיום משרד הביטחון מכיר בנפגעי פוסט טראומה ומנסה לשקמם. במידה ואתם סובלים מפוסט טראומה חשוב לבוא ולהתייעץ עם עורך דין המומחה להגשת תביעות מול משרד הבטחון שיעזור לכם בתהליך המורכב והלא פשוט הזה בדרך להכרה ולקבלת הפיצויים לטיפול עד להחלמה.

 

קביעת נכות במשרד הבטחון

על מנת לקבל הטבות ופיצויים שונות לטיפול בפוסט טראומה, יש להגיש בקשה לקביעת נכות במשרד הביטחון. זהו תהליך הדומה במעט לתהליך של המוסד לביטוח לאומי, כאשר יש לבנות תיק רפואי חזק, לעבור ועדה רפואית ולהמתין לתשובות. על פי אחוזי הנכות שיקבעו לכם תוכלו לקבל הטבות ופיצויים שונים, ובעזרתם לקבל את המגיע לכם בזכות ולא בחסד. באמצעות ליווי של עורך דין המומחה בהגשת תביעות למשרד הבטחון תוכלו לקבל עזרה מקצועית, הכנה לועדה הרפואית, מידע רלוונטי רב וכמובן גם תמיכה לאורך כל התהליך.

פוסט טראומה עקב המלחמה

אולי תאהבו גם את: