אין חכם כבעל ניסיון – איך להתחיל פרק ב' נכון

גירושים הם לא סיבה לחיות לבד. יותר ויותר אנשים מבינים שהחיים ממשיכים ושאפשר למצוא אהבה גם אחרי הגירושים. פרק ב' הוא הזדמנות לעשות את הדברים אחרת, בזהירות, באחריות, ומתוך הבנה בוגרת שמערכות יחסים נראות נהדר בהתחלה אבל מתישהו הן גם עלולות להסתיים. אז איך מתחילים פרק ב' נכון? כל העצות החשובות במאמר שלפניכם.

מי שהתגרש פעם אחת יודע שיש דברים שהוא לא היה רוצה לעבור שוב.אל הנישואים הראשונים אולי נכנסתם תמימים, בטוחים שזה יהיה לכל החיים, אבל אחרי שחוויתם תהליך משפטי של גירושים, חלוקת רכוש, חלוקה של זמני שהייה ואולי גם תשלום מזונות, אתם בטח לא הייתם רוצים לחוות זאת שוב. לזוגיות של פרק ב' אפשר להיכנס בצורה חכמה יותר.

גם אם אתם חושבים שהפעם זה באמת לנצח, כדאי לעשות מספר צעדים שיבטיחו שאם בכל זאת גם הפעם משהו ישתבש בדרך, לפחות הפרידה תהיה הרבה פחות טראומטית. אז איך עושים את זה נכון? לצורכי הכתבה התייעצנו עם עורך דין לענייני משפחה עודד וולף (לאתר: https://www.wolf-law.co.il), כדי לאסוף בשבילכם את הטיפים הכי חשובים. לגזור ולשמור.

 

לחתום על הסכם ממון כמה שיותר מהר

הסכם ממון הוא מסמך משפטי שמסדיר את יחסי הממון בין בני זוג. הסכם זה רלוונטי לא רק לזוגות שמתחתנים אלא גם לזוגות שחיים יחד ללא נישואים. זאת משום שגם ללא נישואים על זוג שחי יחד חלה חזקת השיתוף ובמקרה של פרידה ניתן יהיה לדרוש חלוקה של הרכוש.

בהסכם מפרטים את הרכוש שכל אחד מבני הזוג הביא אתו, וכן את האופן שבו יחולק הרכוש במקרה של פרידה. בהסכם הממון אפשר ורצוי לפרט את כל הנכסים של כל אחד מבני הזוג, ולמי הם שייכים – הבית, האוטו, חפצי ערך, חשבונות, קרנות, עסק וכל דבר אחר בעל ערך. הסכם הממון ימנע מלחמות על רכוש אם הזוג יחליט להיפרד.

חתמו על הסכם ממון

להפריד בין אהבה לזכויות פיננסיות

למען האמת נכון לחתום על הסכם ממון גם בזוגיות ראשונה, אלא שצעד זה נתפס פעמים רבות כהבעה של חוסר אמון או ציפייה כלשהי שהזוגיות תסתיים. בזוגיות ראשונה ערכים של אהבה רומנטית הם אלה שמובילים את הזוג בדרך כלל לא לחתום על הסכם ממון. אבל בזוגיות שנייה כבר לא כדאי לעצום את העיניים אל מול הסטטיסטיקה של אחוזי הגירושים ההולכים ועולים. שמרו על האהבה והרומנטיקה, אבל אל תתנו להן לעצור אתכם מהצעד האחראי של חתימה על הסכם ממון.

 

לערוך צוואה

לא הרבה יודעים, אבל במקרה של פטירה ללא צוואה מחצית מהרכוש של אדם עוברת בירושה לבן או בת הזוג שלו, והמחצית השנייה לילדיו. בן הזוג היורש לא חייב להיות אפילו נשוי לנפטר. מספיק שהם ניהלו מערכת יחסים זוגית כדי שהוא יהפוך ליורש חוקי.

עם זאת, אם אדם נפטר והייתה לו צוואה – הירושה מתחלקת על פי רצונו אותו הוא הביע בצוואה. כדאי לערוך צוואה בעזרת עורך דין, אם כי זאת לא האפשרות היחידה, וגם צוואה שנכתבה לבד תקפה אם היא כתובה בכתב יד וחתומה. בכל מקרה, כדי להיות בטוחים בתוקף הצוואה עדיף לערוך אותה בפני עורך דין מנוסה שזהו עיקר עיסוקו

 

לערוך ייפוי כוח מתמשך

כאשר הזוגיות השנייה מתקיימת בגיל השלישי, ישנו חשש סביר וריאלי שבמהלך הזוגיות אחד מבני הזוג יאבד את הצלילות או את היכולת להביע את עצמו, אם בשל דמנציה או בשל מחלה אחרת. במקרה כזה, בן הזוג השני יכול לבקש מבית המשפט להיות אפוטרופוס על בן הזוג שאינו צלול.

כאשר מדובר בזוגיות ארוכת שנים ומלאת אמון זהו צעד מבורך ומתבקש. אבל אם מדובר בזוגיות קצרה ייתכן שזה לא רצונו האמיתי של בן הזוג שאיבד את צלילותו, וייתכן שבן הזוג המבקש את האפוטרופסות בכלל יעשה זאת כדי להשתלט על הרכוש או לשנות לטובתו את הצוואה העתידית.

כדי למנוע מצב כזה מומלץ שהאדם יקבע עוד כשהוא בריא וצלול מי יקבל את ייפוי הכוח ויקבל עבורו החלטות במקרה שלא יהיה צלול ולא יוכל לקבל החלטות בעצמו. מדובר במסמך משפטי שנערך בפני עורך דין נוטריון ונחתם על ידי האדם עצמו ועל ידי מי שהוא ממנה להיות מיופה הכוח שלו.

עריכת דין

אולי תאהבו גם את: