פתיחת קופת פנסיה – מהו התהליך?

משנת 2008 כל מעסיק מחויב להפריש עבור קופת הפנסיה של העובדים שלו.  תהליך ההצטרפות לקופות הפנסיה השונות הן פשוטות ולא מורכבות. כל חברה מעוניינת להביא אליה את כל הלקוחות ולכן גם עושה מאמצים להנגיש את האתר שלה יחד עם השירותים המוצעים בו. כאן בכתבה נסקור את תהליך פתיחת קופת פנסיה.

 

שלב ראשון – עורכים השוואה בין קופות

כדי להגיע לתקופת הפנסיה עם חסכון משמעותי, לא מספיק להפריש סכום נכבד מידי חודש. צריך גם לברר על קרן פנסיה רווחית שמנהלת כנדרש את קופות עמיתיה. בדיוק לכך קיימות מערכות רבות המסייעות בהשוואה בין קופות.

גם אם המליצו לכם על חברת מור קופת גמל להשקעה, כדי להיות בטוחים עם הבחירה שלכם, ערכו בדיקה מקיפה שתוכיח לכם זאת. בבדיקה סקרו את גובה דמי הניהול, גובה התשואה המובטחת לטווח הארוך וכמובן, הרכב המסלולים וגובה הסיכונים הנלווים להם.

 

שלב שני – מגישים בקשה

בכל חברה שתבחרו תצטרכו למלא פרטים ולהגיש בקשה לפתיחת קופת פנסיה. לצורך כך אתם לא צריכים לחפש את מיטב דש פנסיה טלפון, אתם יכולים להיכנס לאתר החברה ולהוריד את הטופס הנדרש למילוי.

אם אתם שכירים תוכלו לצרף לטופס ההצטרפות טופס לבקשת ניוד כספים. ואם אתם עצמאים תצטרכו לצרף בדרך כלל טופס הו"ק בנוסף לטופס העברת הכספים מהקופה הקודמת, אם בחרתם כך.

 

שלב שלישי – ההצטרפות מאושרת

כעת אתם מחכים לאישור החברה. החברה בודקת את הטפסים ואם היא מגלה פרטים חסרים היא יוצרת קשר עם המבוטחים. לאחר שאתם מפקידים כסף בחשבון הקופה, נשלחת אליכם אישור הצטרפות עם מספר חשבון הקופה שלכם. וזהו. יש לכם קרן פנסיה משלכם.

 

מה חשוב לבדוק בבחירת קרן פנסיה?

בבחירת קרן פנסיה חשוב לבדוק את ביצועי הקרן בעבר כדי להתרשם מהאופן בו היא מנהלת את הנכסים שלה. אף אחד לא מעוניין לחסוך לפנסיה ולהפקיד אותם אצל חברה שלא באמת מנהלת את הנכסים כנדרש ולכן במקום לצבור תשואות, ההפסדים מגיעים.

לכן, חשוב לזכור לבדוק את גובה הסיכון המשולב במסלולי ההשקעה המרכיבים את הקרן. לא תמיד כדאי ללכת ע להכי בטוח כמו שגם לא כדאי ללכת על הכי מסוכן. באופן עקרוני, ככל שמסלול ההשקעה מסוכן יותר, כך גם גובה התשואה יהיה גבוה יותר ולכן פיזור סיכונים נכון הוא ההמלצה הגורפת.

בנוסף, חשוב לבדוק את גובה דמי הניהול שגובה החברה על ניהול הקופה. לא כל פעם בהם דמי הניהול יהיו נמוכים, הקרן אכן תשתלם. כדאי לבדוק נתון זה בשקלול כל הנתונים. לפעמים דמי ניהול זולים מידי מרתיעים יותר. קיימת תקרה בחוק לגביית דמי ניהול. כך המחירים לא יכולים להאמיר יותר מהנקבע בחוק.

 

פתיחת קרן פנסיה היא הליך קל

כל אחד יכול לפתוח לעצמו קרן פנסיה בקלות ובמהירות. גם אם יש לכם קרן פנסיה ואתם לא מרוצים ממנה, חשוב שתדעו שניתן לנייד אותה.

קופה

 

אולי תאהבו גם את: