כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים?

חלק גדול מתאונות הדרכים במדינת ישראל מסתיימות בפציעות קשות. אלו ממשיכות להשליך על חיי המעורבים בתאונה שנים ארוכות לאחר סיומה, ולעיתים מדובר גם בכל החיים. בכדי לאפשר לנפגעים מתאונות דרכים לשקם את חייהם ולשפר את איכות החיים, הם יכולים לדרוש פיצויים. בכתבה נפרט על נושא זה  

 

סוגי הפיצויים בתאונת דרכים

בישראל ביטוחי הרכב מחולקים לשלוש סוגים, ובהתאם לסוג הביטוח גם מתקבל סוג הפיצוי. הביטוח הראשון הוא ביטוח חובה. ביטוח זה ממש כפי ששמו מעיד עליו, הינו חובה לכל רכב שעולה על הכביש. ביטוח זה מפצה את הנפגעים בגין נזקי גוף שעליהם נפרט בהמשך.

הביטוחים האחרים הם ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. ביטוחים אלה משלמים את נזקי הרכוש שנגרמו בעקבות התאונה, לרכב המבטח ולרכבים שנפגעו על ידו. כמו בכל מקרה של פיצויים, פיצויים על תאונת דרכים מחולקים לנזקי רכוש ונזקי גוף. נזקי הרכוש נקבעים על פי הנזק שנגרם לרכבים בעת התאונה. נזקי גוף הם תחום מורכב יותר.

 

על פי איזה קריטריונים נקבע גובה הפיצוי בנזקי גוף?

נזקי גוף בישראל נקבעים על פי מספר קריטריונים שנקראים גם ראשי נזק. חיבור של כל הקריטריונים הקיימים מאפשר לחשב את הפיצויים שיקבל התובע. חישוב של נזקי גוף הוא תהליך שלם, שבו בודקים כל ראש נזק בנפרד, ומבינים את גודל הפיצוי שיש לקבוע בגינו. מקובל לחלק את הקריטריונים לנזקי גוף לכמה חלקים:

 

1 – כאב וסבל

כאב וסבל הוא אחד מראשי הנזק הלא ממוניים שיש בנזקי גוף. נזק לא ממוני משמעותו שהנזק הוא כזה שאי אפשר לכמת את השלכותיו הכלכליות על הנפגע. בתאונות דרכים כאב וסבל מחושב על פי נוסחה. נוסחה זאת מורכבת ממספר ימי האשפוז, כאשר על כל יום אשפוז נקבע סכום פיצוי, וכן מאחוזי הנכות שנגרמו לנפגע. מהחיבור הזה יש להוריד אחוז אחד של פיצוי על כל שנה של הנפגע מעל גיל שלושים.

 

2 – הפסדי שכר בעבר ואובדן כושר עבודה

הפסדי שכר ואובדן כושר עבודה מורכבים מההפסדים שכבר נגרמו לנפגע, משום שלא היה יכול להגיע לעבודה, ומאלה שייגרמו לו בעתיד במידה ולא יוכל לעסוק במקצוע שלו או לעבוד בכלל.

 

3 – עזרה סיעודית מצד שלישי

חלק גדול מנפגעי תאונות הדרכים זקוקים לעזרה סיעודית ועזרה בתחומים אחרים בחיים. פעמים רבות מי שאמון על כך הם קרובי משפחה אשר ניזוקים מכך כלכלית. ראש נזק זה מפצה אותם על כך.

 

4 – הוצאות ניידות והתאמת דיור

מי שסובל מאחוזי נכות כאלה ואחרים, בדרך כלל צריך להתאים את הדיור למצבו החדש, וכן למצוא לעצמו פתרון ניידות שגורר הוצאה נוספת. לכן, אחד מהדברים שמחושבים בעת חישוב נזקי גוף, אלו הן ההוצאות על דיור וניידות שנגרמו בשל הנזק לנפגע.

תאונת דרכים

אולי תאהבו גם את: