עורך דין לתביעות סיעוד – מיצוי זכויות סיעודיות

ביטוח הוא עסק מורכב, שעבור רוב בני האדם הוא לא רק גיבוב מילים חסרות מובן ופשר (כי, בינינו, מי בכלל מבין את הז'רגון שהם משתמשים בו?) אלא לעתים הוא אפילו מרתיע ומלחיץ (על מה הם גובים תשלום? מה מותר להם? מה יוצא לי מזה בסופו של דבר?). כפועל יוצא מכך, חלק לא מבוטל מאיתנו נמנע מלהתעמק בדברים וחבל. חלק מסוגי הביטוח שווים לנו המון כסף שכדי לקבל אותו מומלץ להתעמק בזכויות שלנו וכיצד לדרוש אותן. בכל אופן, אם אין ברצונכם להתחיל ללמוד את התחום הזה יש מקצוענים שזה בדיוק שדה ההתמחות שלהם.

 

עו"ד לתביעות סיעוד

ישנם ביטוחים ממשלתיים עבור מי שהינם ישראלים החברים בקופת חולים ומשלמים מס בריאות. פרט להם ישנם גם ביטוחים פרטיים למי שרכשו ביטוח סיעודי, או הרחבת ביטוח רפואי, או אפילו ביטוח חיים או פנסיה (שגם להם מוסיפים לפעמים כיסוי סיעודי לפוליסה). עבור מי שנקלעו למצב רפואי שהופך אותם לתלויים בזולת תביעות סיעוד הן לפעמים הדרך היחידה לכסות את הוצאותיהם הרפואיות, שלרוב מאמירות במקרים כאלו לאלפי שקלים רבים בכל חודש, וכן לקבל פיצויים במקרה שבו הפכו לסיעודיים והם נזקקים לסיוע קבוע לביצוע פעולות בסיסיות (ובדרך כלל גם לליווי, לשינוע ולהתאמות דיור).

 

עילות לתביעות סיעוד

ראשית, במקרה שבו יש לכם את האפשרות להבין את לשון הפוליסה ואת רשימת ההחרגות שהיא מכילה או מהם המקרים המזכים בתשלום כספי ביטוח – יש לבדוק מה הביטוח מכסה בכלל. שנית, יש להזמין ביצוע מבחן ADL אשר מגדיר – לפי מדדים קבועים ומוגדרים מראש של יכולת המבוטח לבצע שש פעולות בסיסיות – האם המבוטח אכן במצב סיעודי ולאיזו רמה של טיפול הוא נזקק. ליווי של מטפל\ת סיעודי\ת, כמו גם עזרה בשינוע ותחבורה או התאמת דיור, נדרשים גם הם על פי רוב וגם עלויותיהם גבוהות ביותר. מהם הקריטריונים? בחינת יכולתו של המבוטח לקום לבד, להתלבש ולהתפשט בעצמו, להתרחץ, להתנייד עצמאית, להיזון (אוכל ושתיה) ללא עזרה ולשלוט על הסוגרים. עו"ד לתביעות סיעוד יוכל להדריך אתכם באשר לעילות השונות לתביעות  סיעוד ולהעריך אם אתם עומדים בהן.

 

התאמות דיור

מטופלים סיעודיים נזקקים במקרים רבים לפעולות להנגשת בית המגורים שלהם למצבם הכוללים, בין היתר: הרחבת דלתות כדי לאפשר מעבר של כיסא גלגלים, התקנת כבש או מעלון חשמלי במקרה של מדרגות גישה אל הבית או בתוכו, התאמת מיטה לשכיבה ממושכת, התקנת אביזרים ייעודיים במטבח, בשירותים ובמקלחת שמאפשרים התנהלות בצורה עצמאית ככל שניתן ועד כמה שאפשר ללא תלות בזולת. גם רכבם של המטופלים צריך להתאים לכיסא גלגלים. אם הם נזקקים לליווי מטפל\ת באופן קבוע, הרי שנדרש גם לאפשר להם לינה.

 

סיכום

חברות הביטוח תמיד מנסות לצמצם את גובה התשלומים למבוטחים ונוקטות בדרכים מגוונות לשם כך. עו"ד מומחה בתחום הסיעוד ישיג לכם את מירב הפיצויים האפשרי, השתמשו בו. ושרק נהיה בריאים!

תביעות סיעוד

אולי תאהבו גם את:

רשלנות בהריון

לצערנו הרב, לא פעם אנו עדים למקרים בהם רשלנות רפואית הביאה לנזק בריאותי שלנו או של אחד מקרובינו. במקרים הקשים של רשלנות רפואית, היא עלולה

קרא עוד »