איך להימנע מרשלנות רפואית בניתוח?

רשלנות רפואית היא אירוע לא פשוט, בו בעל מקצוע עם השפעה גדולה על גוף האדם, מבצע טעות שאינה אחראית. רשלנות רפואית בזמן ניתוח היא רשלנות כשאר סוגי הרשלנות הרפואית, אלא שהיא חמורה באופן משמעותי ויכולה להסב למטופל נזק בלתי הפיך. כיצד ניתן להימנע מרשלנות רפואית בזמן ניתוח? פרטים לפניכם.

 

רשלנות רפואית בזמן הניתוח

רשלנות רפואית בניתוח היא חמורה ומסוכנת בעיקר עקב הסביבה בה נעשה ניתוח. רשלנות בניתוח תתרחש לרוב בזמן שהמטופל מורדם ואינו מודע לפגיעה שנעשית בו. כמו כן, בניתוח קיימת התעסקות עם אזורים שונים ורגישים בגוף, כאשר פגיעה בהם יכולה להיות קטלנית. קראו עוד באתר הזה על כך.

אחת הבעיות ברשלנות רפואית בזמן ניתוח היא נושא האחריות. לעומת מקרים אחרים ברשלנות רפואית, בשלב זה ישנם מספר גורמים רפואיים שאמורים להעניק טיפול, כמו הרופא המנתח, רופאים שמסייעים לו, מתמחים שנוכחים על מנת ללמוד, רופא מרדים ואחיות. התרשלות של אחד מאלו עשויה לפגוע באופן קריטי במטופל.

 

בחירת בית חולים

המחשבה על להיפגע בזמן ניתוח עקב רשלנות רפואית יכולה להיות מבעיתה במיוחד. עם זאת, יש כמה צעדים שניתן לעשות על מנת לנסות למנוע לפני הניתוח את הסיכוי להיפגע כתוצאה מרשלנות רפואית. ישנם ניתוחים מסוימים בהם ניתן לבחור את בית החולים בו יתבצע הניתוח.

לפני שאתם נכנסים לפרוצדורה הרפואית המורכבת הזאת, בדקו האם ישנו בית חולים בעל מוניטין גבוה בתחום בו אתם הולכים לעבור את הניתוח. למשל, אדם שצריך לעבור ניתוח מעקפים, רצוי שיחפש בית חולים שמוכר בביצוע ניתוח זה או בעל מחלקת לב שנחשבת לטובה.

 

היכרות מקדימה עם הצוות הרפואי

ניתוח הוא אירוע רפואי מורכב. משתתפים בו לפעמים מספר רב של רופאים ואנשי רפואה אחרים. ביצוע היכרות מוקדמת עם הצוות הרפואי שאמור לנתח את המטופל, יכול לתת לו אינדיקציות מסוימות לפי רושם ראשוני, כמו מידת האחריות והרצינות של אנשי הצוות כלפיו.

 

בירור ההכנות לניתוח

ניתוח מגיע רק לאחר שלבים ברורים בהליך הרפואי. כל עוד לא מדובר במצב חירום מידי, המטופל צפוי לעבור סדרת בדיקות מקדימה לפני כניסתו לניתוח. בבדיקות אלו בין היתר יבררו מלכתחילה מה הטיפול אותו צריך לעבור המטופל. המטופל יכול לברר מה הבדיקות אותן הוא עובר ומה התוצאות שהתקבלו מהן יחד עם הרופא. בירור זה יתבצע על מנת למנוע נפילה כלשהי של מידע בין הכיסאות, כך שהרופא לא יקבע ניתוח שווא למטופל.

 

צעדי מנע משמעותיים

לא תמיד ניתן להימנע מרשלנות רפואית בזמן ניתוח, שכן מדובר בסופו של דבר בהתרשלות של הרופא ולא של המטופל. עם זאת, ישנם מספר צעדים שהמטופל יכול לנקוט בהם, כדי לנסות ולהימנע מרשלנות זו. הקפדה על צעדי המנע האלו תוכל למנוע אירועים מצערים ופגיעה פיזית בעתיד.

רשלנות רפואית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את:

רשלנות בהריון

לצערנו הרב, לא פעם אנו עדים למקרים בהם רשלנות רפואית הביאה לנזק בריאותי שלנו או של אחד מקרובינו. במקרים הקשים של רשלנות רפואית, היא עלולה

קרא עוד »