חוויתם רשלנות רפואית? כך תפעלו

רשלנות רפואית היא לא אירוע נעים. המטופל שהרשלנות בוצעה כנגדו, סופג נזק משמעותי שיכול להשפיע על החיים שלו, מבחינה בריאותית כמובן, אך גם נפשית וכלכלית. החוק מאפשר לאזרחים שניזוקו כתוצאה מרשלנות רפואית, לפעול במסגרת משפטית ולקבל פיצויים כספיים משמעותיים, שיכולים לסייע בהתאוששות. במאמר הבא נסביר כיצד יש לפעול לאחר אירוע של רשלנות רפואית. 

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא מצב הרבה יותר שכיח מאשר מה שאנשים נוטים לחשוב. מדובר על מקרה בו אדם נכנס להליך רפואי כלשהו, ואחריו הוא יוצא עם נזק שהוא לא היה אמור לספוג. גם אם מדובר בהליך רפואי הכולל סיכון מסוים, כמו ניתוח, רשלנות רפואית עדיין יכולה להתרחש.

החוק קובע שכל נזק משמעותי שנגרם למטופל, עקב רשלנות מצד הרופא או הצוות המטפל, הוא אירוע של רשלנות רפואית. תוכלו לקרוא עוד על כך באתר של משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש.

 

איך תדעו אם חוויתם רשלנות רפואית?

רוב האזרחים לא בקיאים מספיק בחוק כדי לדעת אם הם חוו אירוע של רשלנות רפואית. לכן, כדאי לדעת מתי יכול לעלות חשד לאירוע כזה. באופן עקרוני, לאחר כל הליך רפואי שעברתם שלאחריו אירע לכם נזק משמעותי, אמור לעלות החשד לרשלנות. גם אם הופיע נזק פתאומי לאחר פרק זמן ארוך מתום ההליך, הדבר צריך לעורר את החשד שלכם.

 

פנייה אל עורך דין

ברגע שעולה החשד הקטן ביותר לאירוע של רשלנות רפואית, מומלץ לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין הזה יבחן את המקרה שללכם באופן אובייקטיבי ויבין האם מדובר באירוע של רשלנות רפואית, לפי הכללים השונים של החוק. אם אכן מדובר באירוע כזה, עורך הדין יסייע לכם בגיבוש תביעה והגשתה, לצורך השגת פיצויים.

 

איסוף מסמכים

איסוף מסמכים רפואיים הוא שלב חשוב מאוד בדרך להשגת פיצויים באמצעות תביעה. מסמכים רפואיים כמו תוצאות של בדיקות, תיעוד של טיפול רפואי, מרשמים או אבחונים, יכולים לחזק את הטענות שלכם לרשלנות בבית המשפט.

 

חוות דעת רפואית

אם אדם רוצה להגיש תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט, הוא צריך להצטייד בחוות דעת רפואית של רופא מומחה. הרופא יצביע בחוות הדעת שלו על הנזק שאירע למטופל ויסביר מדוע הרשלנות היא זו שהסיבה את הנזק.

 

הגשת תביעה

לאחר שנאספו כל המסמכים הרלוונטיים ולאחר שהתקבלה חוות דעת רפואית מרופא מומחה, אתם יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית לקבלת פיצויים באמצעות עורך הדין שמייצג אתכם. זוהי הזכות הגדולה ביותר שיש לנפגע רשלנות רפואית מטעם החוק.

 

בחירה נכונה של איש מקצוע

כדי להצליח בתביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצויים כספיים משמעותיים, אתם צריכים לבחור עורך דין בצורה קפדנית. שימו לב שאתם בוחרים עורך דין מנוסה ומיומן, שמתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

רשלנות בהריון

לצערנו הרב, לא פעם אנו עדים למקרים בהם רשלנות רפואית הביאה לנזק בריאותי שלנו או של אחד מקרובינו. במקרים הקשים של רשלנות רפואית, היא עלולה

קרא עוד »