חשיבותם של עדים מומחים בתיקי רשלנות רפואית

שופט הוא מומחה מקצועי בתחום המשפט, אבל איננו מומחה לכל הנושאים שנידונים בפניו בבית המשפט. רפואה היא אחד הנושאים המובהקים בהקשר זה. זו הסיבה לחשיבותם הרבה של עדים מומחים בתיקים שעוסקים ברשלנות רפואית. תפקידם של עדים מומחים בתחום הרפואי הוא לספק מידע רפואי שיאפשר לשופט לקבוע האם קיימים במקרה הנדון היסודות הנדרשים – טיפול רשלני וגרימה לפגיעה במטופל, שעל פיהם נקבע האם מדובר ברשלנות רפואית.

 

יסודות רשלנות רפואית

מקרה של רשלנות רפואית נקבע ככזה רק אם הוכח במסגרת המשפט כי לאיש המקצוע הייתה חובת זהירות כלפי המטופל, שהחובה הזו הופרה ונגרם למטופל נזק שהקשר הסיבתי בינו לבין מקרה הרשלנות ברור ומוכח. משום שחובת הזהירות חלה על כל מי שמעניק שירות רפואי, מתרכזים במשפטים אודות רשלנות רפואית בהוכחת הנזק של המטופל והוכחה שהגורם לנזק הוא ההנהלות הרשלנית של הנתבע.

במקרים של רשלנות רפואית אין מבחן משפטי שקובע האם התרחשה או לא התרחשה כאן רשלנות רפואית בטיפול ושופט מחליט אודות כל מקרה לגופו, בעזרת עדים מומחים ובעזרת עורכי הדין, כמו עו"ד ישר יעקובי.

 

עדים מומחים

עדים רגילים שמופיעים במהלך דיון בבית המשפט הם בדרך כלל אנשים ספציפיים שמכירים את המעורבים במשפט או את המקרה עליו דנים. לעומת עדים רגילים, עדים מומחים מגיעים אל הדיון בבית המשפט כדי לסייע לשופט להבין לאשורו את האירוע הרפואי, לספק מידע אודות טיפול סביר במקרה מסוים או אודות סטנדרט טיפול.

בעזרת עדים מומחים, יכול השופט להבין את המצב הרפואי ולשפוט לגביו בכלים משפטיים. עדים מומחים הם חלק משמעותי מאוד מהתהליך ומהפסיקה במשפטים כאלה והם יכולים להעיד גם על הנזק שנגרם למטופל ועל הסוגיות הרפואיות הקשורות בהתמודדות, טיפול ושיקום המטופל בקשר לנזק.

 

מי יכול להיות עד מומחה?

עד מומחה בדיון של תביעת רשלנות רפואית יהיה בדרך כלל רופא פעיל בעל ניסיון רב ומומחיות בתחום רלוונטי למקרה הנידון. במקרים אחרים עשויים להיות עדים מומחים בעלי תפקידים רפואיים אחרים כמו אחיות, רוקחים וצוות טכני, בהתאם לקשר שלהם לאירוע הרשלנות עליו מדובר.

ישנם מקרים בהם נדרשת עדות מומחים אחרים כמו סטטיסטיקאים וביו סטטיסטיקאים שיכולים לחוות דעה אודות ההסתברות שיש קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק, פסיכולוגים שיכולים להעיד על מצב נפשי וכיצד הוא עשוי להיות מושפע מהמקרה ומוחים שונים בתחום הכלכלה.

 

עורך דין לענייני רשלנות רפואית

באופן עקרוני, כל אדם בעל ידע, ניסיון או הכשרה בתחום הרלוונטי יכול לשמש כעד מומחה בתיקים של רשלנות רפואית אולם מציאת העדים המתאימים היא חלק מתהליך משפטי מורכב. פנייה לעורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית תוכל לאפשר לכם ייעוץ על הסיכוי של תביעתכם לזכות, על הזכויות העומדות בפניכם ועל האפשרויות שלכם להמשך התהליך.

אם תחליטו ביחד להגיש תביעה על רשלנות רפואית, יוכל עורך הדין ללוות אתכם מקצועית ובין השאר, גם לדאוג למצוא ולזמן עדים מומחים מתאימים לדיון בתביעה.

עורך דין רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

רשלנות בהריון

לצערנו הרב, לא פעם אנו עדים למקרים בהם רשלנות רפואית הביאה לנזק בריאותי שלנו או של אחד מקרובינו. במקרים הקשים של רשלנות רפואית, היא עלולה

קרא עוד »