מיהו אקטואר ומהי עבודת האקטואר בכתיבת חוות דעת?

חוות דעת משפטית נדרשת במגוון מקרים ומהווה מקבילה למתן עדות בשבועה של אותו גורם מומחה שכתב את חוות הדעת. בין חוות הדעת המשפטיות הנפוצות והמבוקשות ביותר נמצאת חוות דעת אקטוארית, בה נעסוק בפירוט במאמר זה 

 

מיהו אקטואר?

תחום האקטואריה מתייחס לניתוח של נתונים שונים, באמצעות כלים מתמטיים סטטיסטיים וכלכליים, כאשר התוצאות המספריות המתקבלות בסופו של תהליך הניתוח מאפשרות לחברות השונות שהזמינו את הניתוח האקטוארי, לקבל החלטות מושכלות בנוגע לאירועים שלא התקיימו ובתנאים של חוסר וודאות.

למעשה, מדובר בניתוח משוואות ונתונים בעלי נעלמים רבים, כאשר עבודתו של האקטואר היא להשלים את אותם נתונים חסרים, בהתאם לניהול סיכונים וסטטיסטיקות ולהציג תמונת מצב מספרית בעיקר לגופים גדולים – חברות ביטוח, חברות פיננסיות ועוד.

 

כתיבת חוות דעת אקטוארית

אתר פורום רופאים מציע מגוון שירותי חוות דעת רפואיות, המהוות מקבילה לעדות בשבועה של אותם גורמים מומחים שכתבו את חוות הדעת, כאשר אחת מחוות הדעת הנפוצות והמבוקשות ביותר בתחום היא, חוות דעת אקטוארית.

כתיבת חוות דעת אקטוארית מתמקדת בעיקר בהסבר וניתוח מתמטי מדוע דרישת הפיצויים של התובע צריכה להיות בשיעור הנדון והיא נפוצה במיוחד בתחומים של הערכת נזק, הערכת שווי, חישובי הפסדים וריביות, ביצוע איזון משאבים כלכליים בעת הליכי גירושין, חישוב הפסדי פנסיה ועוד.

 

כתיבת חוות דעת אקטוארית – על מה חשוב להקפיד?

לחוות דעת אקטוארית יש משקל רב בסיכויי הצלחת התביעה וקבלת מלוא דרישת הפיצויים שלכם ולכן, חשוב להקדיש תשומת לב ראויה לבחירה מיטבית של האקטואר שיכתוב את אותה חוות הדעת. היות ומדע האקטואריה אינו מדע מדויק, חשוב להקפיד על בחירת אקטואר בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת משפטית בכלל ובתחום הנדון בפרט.

פרמטר נוסף המשפיע על קבלת בית המשפט את חוות הדעת האקטוארית המוצגת הוא המוניטין של האקטואר, המעיד לרוב על כתיבת חוות דעת אקטוארית ברמת דיוק גבוהה ובצורה מקצועית וחסרת פשרות, באופן שיאפשר לאותה חוות דעת אקטוארית לעמוד בפני מקרים, בהם תוצג מצד ההגנה חוות דעת אקטוארית נגדית.

 

מהן העלויות של חוות דעת אקטוארית?

שאלת העלות של כתיבת חוות דעת אקטוארית מקצועית יכולה לעיתים להשפיע על הכדאיות הכלכלית של התביעה ולכן, חשוב לדעת כי עלויות הכתיבה תלויות במספר פרמטרים שונים ובעיקר במורכבות המקרה ובכמות המידע שהאקטואר יצטרך לנתח.

לאחר בחינת הנתונים הללו, האקטואר יעריך את כמות השעות הנדרשת לכתיבת חוות הדעת וייתן הצעת מחיר בהתאם. באופן כללי ניתן לומר כי מדובר בטווח מחירים הנע בין אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים.

 

לסיכום

כפי שראינו, תפקידו של האקטואר הוא לנתח נתונים שונים מבחינה מספרית, מתמטית וסטטיסטית, תוך שימוש בניהול סיכונים וסטטיסטיקות להשלמת הנתונים החסרים. בהתאם לכך, כתיבת חוות דעת אקטוארית משמשת בעיקר לצורך הערכת דרישת הפיצויים ולכן, מדובר במסמך מהותי להעלאת שיעור אחוז הצלחת התביעה.

עבודת האקטואר

אולי תאהבו גם את:

4 סימנים שבן הזוג בוגד

תחקיר מרתק שעסק בבגידה בין בני זוג ופורסם לפני כמה ימים בערוץ טלוויזיה מרכזי הוביל לשיח ער בנושא. גולשים רבים מצאו את עצמם תרים אחר

קרא עוד »
הכול על תביעות נגד הבנקים

יש מי שסוברים כי תביעות נגד בנקים הן נדירות ביותר. שכן, מדובר בגופים גדולים שעומדים מאחוריהם עורכי דין כרישים שמכירים את התחום באופן מעמיק. החלטנו

קרא עוד »
על סוגי המופעים של מנטליסט

אם אתם עומדים לחגוג אירוע משמח ומרגש, ואתם מחפשים אטרקציה מבדרת ומפתיעה, מופע של אומן חושים יכול להיות פתרון מעולה בשבילכם. אבל אם מעולם לא

קרא עוד »
טיפים פרקטיים לבעלי חובות

חובות כלכליים הם מהקשיים הכי מורכבים בהם ניתן להיתקל בחיים. בלא מעט מקרים מדובר בחובות אשר נוצרו מתוך התנהלות כלכלית לא נכונה, אך לעיתים אלו

קרא עוד »