האם ישנן מגבלות למחזיקי פטור ממס הכנסה?

כיום, אנשים יכולים להתפרנס מקשת רחבה של הכנסות. אם פעם הדרך העיקרית להרוויח כסף הייתה ללכת לעבוד ולקבל שכר פר שעה, כיום יש דרכים נוספות בהן כסף נכנס לחשבון הבנק שלנו. בדרך כלל, ההכנסות שלנו הן מחויבות בתשלום מס הכנסה.

גם אם הכסף מועבר אלינו שלא במסגרת עבודה וקבלת משכורת בשיטה המסורתית, מס הכנסה מתעדכן במה שקורה היום בשוק, והחוק בישראל מפרט מתי צריך לשלם מס הכנסה וכמה. עם זאת, יש מקרים בהם יש פטור על תשלום מס הכנסה. חשוב להכיר את המקרים בהם מקבלים את הפטור מתשלום, וגם להכיר את מגבלות הפטור.

 

פטור ממס הכנסה למי שנקבעו לו אחוזי נכות

כאשר מדברים על פטור ממס הכנסה, לרוב מדברים על פטור מתשלום המס שניתן למי שנקבע שיש להם נכות מסוימת. המגבלה או התנאי העיקרי במקרה הזה, הוא רמת נכות של 100 אחוזים, או רמת נכות של מעל 90 אחוזים, כאשר מדובר על צירוף של מגבלות שונות. במקרה של פטור ממס הכנסה ברמת נכות של 90 אחוזים, הוא רלוונטי רק אם אחת הנכויות נקבעה על רמה של 40 אחוזים לפחות.

בנוסף, אדם שמרוויח מעל 600 אלף שקלים בחודש, גם אם עומד בתנאים הללו, יצטרך לשלם מס הכנסה בכל זאת. רמת הנכות נקבעת בוועדה רפואית, לרוב בוועדה של המוסד לביטוח לאומי.

נָכוּת

פטור ממס על מוצרי יבוא

כיום אנחנו חיים בעולם גלובאלי, שעד לפני כמה שנים לא הכרנו. נפילת ברית המועצות והגוש הסובייטי בשנות ה-90 הפכה את העולם לפתוח הרבה יותר וגלובאלי. הכוונה בעולם גלובאלי היא לעולם שבו יש מעבר חופשי של מוצרים וסחורות, אנשים ורעיונות, ממקום למקום וממדינה למדינה. המעבר החופשי הזה לא יכול להתקיים בלי שוק חופשי. הכוונה בשוק חופשי הוא על שוק שאין בו יד מכוונת שמגבילה את אותה תנועה חופשית של סחורות.

אותה יד מגבילה היא מערכת המס הנהוגה בכל מדינה. על כן, מדינות רבות כורתות ביניהן הסכמים ובריתות שכוללים גם חוקי סחר חופשי. ההגבלה על הפטור ממס על מוצרי ייבוא, היא ששווי המוצר צריך להיות מתחת ל-75 דולר, כאשר מדובר על משלוחים בייבוא אישי. למוצרים מיובאים ששווים נמוך מ-500 דולר לא צריך לשלם מס הכנסה, אבל הם כן מחייבים תשלום של מס ערך מוסף(מע"מ).

 

פטור ממס לנשיא המדינה

עוד פטור ממס שקיים בספר החוקים הישראלי הוא פטור מתשלום מס הכנסה על ידי נשיא המדינה, על הכנסות שאינן המשכורת שלו. לדוגמא, אם נשיא המדינה משתכן בבית הנשיא, הרי שמדובר על שירות שווה כסף שניתן לו. בגלל שלא מדובר על משכורת, הנשיא לא מחויב בתשלום מס הכנסה על מקום המגורים שניתן לו על ידי המדינה.

הגבלות

אולי תאהבו גם את:

4 סימנים שבן הזוג בוגד

תחקיר מרתק שעסק בבגידה בין בני זוג ופורסם לפני כמה ימים בערוץ טלוויזיה מרכזי הוביל לשיח ער בנושא. גולשים רבים מצאו את עצמם תרים אחר

קרא עוד »
הכול על תביעות נגד הבנקים

יש מי שסוברים כי תביעות נגד בנקים הן נדירות ביותר. שכן, מדובר בגופים גדולים שעומדים מאחוריהם עורכי דין כרישים שמכירים את התחום באופן מעמיק. החלטנו

קרא עוד »
על סוגי המופעים של מנטליסט

אם אתם עומדים לחגוג אירוע משמח ומרגש, ואתם מחפשים אטרקציה מבדרת ומפתיעה, מופע של אומן חושים יכול להיות פתרון מעולה בשבילכם. אבל אם מעולם לא

קרא עוד »
טיפים פרקטיים לבעלי חובות

חובות כלכליים הם מהקשיים הכי מורכבים בהם ניתן להיתקל בחיים. בלא מעט מקרים מדובר בחובות אשר נוצרו מתוך התנהלות כלכלית לא נכונה, אך לעיתים אלו

קרא עוד »