מה העונש הצפוי לנהיגה במהירות מופרזת ואיך יוצאים מזה?

מהירות מופרזת היא אחת מההתנהגויות המסוכנות והבעייתיות ביותר בקרב נהגים בכביש, לא רק בישראל אלא בכל העולם. היא ברוב המקרים תהיה הגורם המכריע בין תאונה ללא נפגעים לתאונה קטלנית, כאשר היא מצמצמת את זמן התגובה ומרחק הבלימה של הנהג וכן את שדה הראייה שלו. במאמר זה נסקור את הענישה בישראל במקרים של נהיגה מופרזת, וכיצד אפשר להיחלץ מכך.

 

התגייסות של מערכת האכיפה כנגד מהירות מופרזת

בחלוף השנים, העולם הטכנולוגי סיפק לגורמי האכיפה אמצעים טכנולוגיים שנועדו למפות את הנהגים הנוסעים במהירות מופרזת, לאתרם ולהענישם בזמן אמת. אנו רואים הרבה יותר מצלמות מהירות בכבישי ישראל, ניידות משטרה חמושות באקדחי לייזר הנועדים לגלות את מהירות הרכב, וכן פרוסות מכמונות "דבורה" מיוחדות שנועדות לצלם כמה רכבים במקביל- הכול על מנת שכל נהג הנוהג במהירות מופרזת יבוא על עונשו. מהירות מופרזת מסכנת חיים של רבים, ולכן חשוב לזכור זאת בתחילת כל נסיעה, לא משנה כמה אנו מאחרים ליעד כזה או אחר.

 

ענישה שאינה פלילית עבור מהירות מופרזת

הענישה עבור מהירות מופרזת תמיד עומדת ביחס להפרש בין המהירות המותרת בחוק למהירות בה נסע הנהג. במהירות מופרזת של עד 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת, הענישה מסתכמת בקנס של 250 שקלים, ללא נקודות חובה. חריגה של 21-30 קמ"ש כבר מזכה את הנהג בקנס של 750 שקלים ו8 נקודות חובה, עונש חמור הרבה יותר. חריגה בטווח של 31-40 קמ"ש שווה לקנס של 1,500 שקלים ו10 נקודות חובה, וכאן עולה גם האפשרות שהנהג יישפט בגין עבירת המהירות הזו.

 

העונש החמור ביותר עבור מהירות מופרזת

הענישה החריפה ביותר בגין מהירות מופרזת בישראל היא כאשר מתבצעת חריגה של מעל 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת. במקרה כזה, הנהג צפוי לקבל  זימון לבית המשפט לתעבורה ויוגש כנגדו כתב אישום על עבירת מהירות מופרזת. זימונו של הנהג לדין מעניק למשטרת ישראל את הכוח לשלול את רישיונו באמצעות צו פסילה מנהלית, שלו יש תוקף של עד 30 יום. נהג שהורשע יכול לצפות לשלילה בפועל או במקרים מסוימים לשלילה מותנית למשך תקופה של שנה עד 3 שנים.

 

קיבלתי דו"ח על מהירות- מה ניתן לעשות?

אם אתם כבר נחשדים שביצעתם עבירת מהירות, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי על ידי עורך דין תעבורה. עורך דין מקצועי ומנוסה עשוי לחלץ אתכם בנזק מינימלי ולעיתים להטיל ספק באמינות המכשיר שמדד את המהירות, במידה ונפל בו או בתפקוד השוטר שרשם את הדו"ח, כשל או אי סדר. יש מקום לבחון את דו"חות המהירות, הם אינם גזירות גורל ובמקרים מסוימים המצב בהחלט הפיך. ניתן להגיש ערעור בתוך 30 יום מרגע קבלת הדו"ח, לבקש להישפט במידת הצורך ולהילחם על חפותכם.

מאזניים

 

אולי תאהבו גם את: