מהן הטעויות הנפוצות ביותר של מי שמתחיל תהליך משפטי?

כל אדם יחווה בחייו מספר כזה או אחר של הליכים משפטיים. הליך משפטי כפי שיוצג במאמר זה יבוא לידי ביטוי בהגשת תביעה או בהתמודדות עם תביעה או כתב אישום שהוגשו כנגדכם. כניסה להליך משפטי כזה או אחר בפעם הראשונה, היא מתכון לטעויות רבות. במדריך שלפניכם ריכזנו מספר טעויות נפוצות של מי שחווה הליך משפטי בפעם הראשונה. 

 

לוותר על ייעוץ משפטי של עורך דין ותיק ומקצועי

עורכי דין, הם אנשי מקצוע שהוסמכו מטעם המדינה בכדי לעזור לתובעים ונתבעים לממש את האינטרסים שלהם בבתי המשפט השונים. עורכי דין מקצועיים בדרך כלל מתמחים בתחום מסוים כמו מקרקעין, ירושות או משפחה. לעיתים במשרדי עורכי דין גדולים, יש עורכי דין מומחים במספר התמחויות שונות, ולכן משרדים אלה יכולים לספק שירותים במגוון רחב של תחומים משפטיים.

ייעוץ וייצוג של עורך דין במהלך התהליך המשפטי, יעזרו לכם לשמור על האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר. אם יש לכם צורך בעורך דין לענייני עבודה, פיטורים וזכויות עובדים, תוכלו למצוא על כך מידע נוסף בקישור הבא: https://liatfaigel-law.co.il

 

חוסר שמירה על ראיות שהיו לך שרלוונטיות בתיק

ראיות מכריעות בהליכים משפטיים יכולות להתבטא במגוון צורות וסוגים. כל מידע טקסטואלי או מצולם או מוקלט, יכול להיות ראיית הזהב במשפט, כזאת שתכריע את הכף לכאן או לכאן. לכן חשוב מאוד לשמור את כל הראיות הרלוונטיות להליך המשפטי, ולהביא אותן בפני עורך הדין שמייצג אתכם בהליך, על מנת שיוכל להציג אותן בבית המשפט.

 

פתיחת תביעה ללא הערכת סיכוי התביעה לזכות

רעה חולה שהתפשטה במדינת ישראל ובמדינות מערביות אחרות בעולם היא הנטייה של אזרחים רבים לפתוח בהליכים משפטיים בפזיזות וללא שיקול דעת מתאים. תופעה פסולה זאת גורמת לשתי טעויות נפוצות בפתיחת הליך משפטי. הראשונה היא פתיחה של התיק ללא הערכה של הסיכוי של התובע לזכות בתביעה. הערכת סיכוי זאת היא חשובה מאוד וישראלים רבים בוחרים לוותר עליה.

 

פתיחת תביעה בלי להבין את ההשלכות שעלולות להיות לכך

הטעות השנייה שנגרמת מכך שישראלים רבים פותחים בהליך משפטי בלי שנתנו על כך את הדעת בצורה מספקת, היא פתיחת תיק משפטי בלי להבין את ההשלכות שעלולות להיות לפעולה זאת. התוצאה של הליך משפטי לא נקבעת לפי רצונו של פותח התביעה אלא לפי החלטת השופט. חשוב מאוד להבין זאת לפני שפותחים בהליך משפטי. בנוסף לכך, הליכים משפטיים מסוימים במדינת ישראל עולים כסף רב, והזמן הנדרש לסיים אותם יכול להימשך שנים ארוכות. חשוב לדעת עובדות אלה לפני שפותחים בהליך זה או אחר.

 

טעויות נפוצות בעת פתיחת הליך משפטי  – סיכום

פתיחה של תיקים בצורה פזיזה ללא הערכת סיכוי התביעה וללא הבנה של ההשלכות האפשריות, כמו גם ויתור על ייצוג של עורך דין וחוסר שמירה על ראיות – אלו הן הטעויות הנפוצות בפתיחת הליך משפטי.

תהליך חוקי

אולי תאהבו גם את: