תכנון מס לאור קבלת ירושה

מכירה של בתים ונכסים והעברה שלהם מבעלות אחת לאחרת בדרך כלל מחויבת בתשלומי מס גבוהים. מיסים אלו נועדו לגבות את חלקה של המדינה ברווח שנוצר בעת העסקה שנעשתה על נכס מסוים. אבל יש מקרים בהם ניתן לשלם פחות מס בעסקאות מסוג זה.

במיוחד בעת שמקבלים ירושה, יש חשיבות רבה לתכנון נכון של המס בכדי שלא תשלמו מעבר למה שאתם חייבים. בכתבה שלפניכם נסביר מעט על תכנון מס, מיסים בגין קנייה ומכירה של נכסים, ואיך מתכננים נכון את הירושה בכדי לשלם פחות מס.

 

מה זה תכנון מס והאם זה רלוונטי לי?

בציבור השתרשה האמונה השגויה שתכנון מס הוא אקט אפור ולפעמים אף לא חוקי, אבל אין רחוק מהמציאות מכך. תכנון מס הוא שימוש באמצעיים חוקיים לחלוטין בכדי להפחית את נטל המס שמוטל על אדם זה או על משק בית או יחידה כלכלית.

לחוקי המס בישראל ובכל מקום בעולם יש כללים מורכבים שניתן להשתמש בהם בכדי לשלם פחות. נדמה לנגד עיננו את הסיפור הבא: שני אחים, אחד מהם מצליח ואילו השני פחות, אך מכיוון שהם חברים בלב ובנפש, האח המוצלח מעביר כל חודש חלק מהכנסותיו לאח שהצליח פחות.

במקרה כזה, כל נטל המס יוטל על האח בעל ההכנסה הגבוהה יותר. לעומת זאת, אם יעביר האח בעל ההכנסה הגבוהה נכס שיש בגינו הכנסה לאחיו, הם ישלמו ביחד פחות מס מאשר שאותו האח היה משלם לבד. מקרה זה הוא דוגמא לתכנון מס.

 

איזה מיסים משלמים בעקבות קנייה ומכירה של נכסים?

בעת קנייה של נכסים יש לשלם מס שנקרא מס רכישה. מס זה מחושב כאחוז מסוים מערך הנכס הכולל. לעיתים קרובות מס זה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ובמקרים מסוימים גם למאות אלפי שקלים. המס שנשלם בעת מכירה של נכס נקרא מס שבח. מס זה הוא מס על הרווח שנעשה ממכירת הנכס ומחושב כאחוז מרווח זה.

 

האם ניתן להפחית תשלומי מיסים אלו במצב של ירושה?

תכנון מס בירושה הוא אפשרי ממש כמו תכנון מס בכל תחום אחר בחיים. במקרים רבים ירושה תגרור אחריה מכירה וקנייה של נכסים, בין אם על ידי אחד היורשים מהיורשים האחרים, ובין אם על ידי גורם שלישי. בכל מקרה חשוב לבדוק את הנושא ולהתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם להפחית את נטל המס.

 

תכנון מס בקבלת ירושה – סיכום

תכנון מס, הוא שימוש בחוקי המס בכדי להפחית את נטל המס בגין הכנסה או בגין מכירה או קנייה של נכס. ניתן להפחית סכום משמעותי משיעור המס שעליכם לשלם במידה וקיבלתם ירושה, באמצעות שימוש נכון בתכנון מס. מס שבח ומס מכירה יכולים להתבטל בתנאים הנכונים במיוחד במקרים של ירושה. לכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום שיעזור לכם לתכנן את הנושא בצורה מקצועית.

תכנון מס לאור קבלת ירושה

אולי תאהבו גם את: