אימוץ ילדים בישראל – מהם התנאים?

ישנם זוגות אשר אין ביכולתם להביא ילדים לעולם, ובכל זאת שואפים בכל ליבם להקים משפחה. ישנה דרך מופלאה להגשים את חלום ההורות והמשפחה, ולהתחיל בהליך של אימוץ ילד וגידולו, משל היה פרי בטנם של הזוג. עם זאת, ישנם מספר תנאים וקריטריונים שחייבים להתקיים על מנת לסיים את ההליך בהצלחה, עליהם נרחיב במאמר הבא. 

 

זכות בסיסית הבוערת בנפשו של אדם

עבור רבים, להיות הורה היא פסגת השאיפות וחלק בלתי נפרד מהגשמתם העצמית במהלך החיים. ישנם זוגות שלא שפר מזלם לעבור תהליך היריון ולידה באופן טבעי, והם נאלצים לפנות לאפיקים אחרים.

הליך אימוץ היא דרך מופלאה להגשים חלום זה, אך יש לזכור כי מדובר בתהליך ארוך ומפרך של מספר שנים, הליכים בירוקרטיים רבים והוצאות כספיות יקרות. חשוב שבטרם תצאו לדרך, תבדקו את זכאותכם לפתיחה בהליך אימוץ יחד עם עורך דין דיני משפחה המתמחה בתחום אימוץ ילדים. לייעוץ עם עורך דין>>>

 

המציאות הדינמית הביאה שינויים

לאור ההתפתחות החברתית בישראל והופעתם של מודלים שונים של משפחות, כמו משפחות חד הוריות, חד מיניות או זוגות הידועים בציבור, הדבר הביא גם לשינוי בתנאים שהוצבו במשך שנים לאימוץ ילדים. בעבר, רק זוג נשוי על פי חוק שמלאו שנתיים לנישואיו יכול היה לפתוח בהליך אימוץ, אך כיום כאמור, כל ההרכבים המשפחתיים שצוינו יכולים להגיש בקשה לאמץ ילד.

 

יכולת לכלכל את הילד

אחד הקריטריונים הראשיים והעיקריים של זכאות לאימוץ ילדים בישראל, נוגע ליכולתם של בני הזוג לכלכל את הילד, לפרנס אותו ולדאוג לכל צרכיו. על המשכורת של כל אחד מבני הזוג, להיות לכל הפחות בגובה המשכורת הממוצעת של שכר עבודה במשק, בעלי הכנסה קבועה ויציבה ובעלי יכולת מוכחת לפרנס את הילד.

 

היעדר עבר פלילי

כל הליך אימוץ ילדים מתבצע דרך השירות למען הילד במשרד העבודה והרווחה, ומסירת ילד לאימוץ היא בגדר אחריותה של עובדת סוציאלית מטעם המשרד.

תנאי סף קריטי להגשת הבקשה לאימוץ, היא היעדר עבר פלילי של בני הזוג, בעיקר בכל הקשור לעבירות מין, עבירות אלימות, עבירות המכוונות נגד קטינים או עבירה אחרת, שבראייתה של העובדת הסוציאלית פוסלת את מגישי הבקשה מהזכאות לאמץ ילד, מחשש לשלומו.

 

פרמטרים נוספים

להלן קריטריונים נוספים המוגדרים בחוק אימוץ ילדים:

  • כל אחד מההורים מחזיק בהשכלה של לפחות 12 שנות לימוד.
  • תנאי מגורים סבירים המוצעים לילד וחייבים לכלול חדר משלו.
  • בריאות פיזית ונפשית.
  • מערכת יחסים תקינה בין בני הזוג, ובחינת יכולת לתחזק קשרים חברתיים.
  • זוג ההורים יהיה מבוגר מהילד לכל הפחות ב-18 שנים ולא יותר מ-43 שנים.
  • חוות דעת מטעם העובדת הסוציאלית שההורים אכן כשירים לאמץ ילד.

 

עו"ד דיני משפחה- ליווי אישי וצמוד

לסיכום, במהלך המסע המרגש והמטלטל לאמץ ילד, עליכם להיעזר בליווי משפטי צמוד, של עורך דין המומחה בדיני משפחה בכלל ואימוץ בפרט, שיסייע לכם בייצוג משפטי, מילוי טפסים, הכנה לביקורות ממשלתיות ובעיקר- יהיה שם עבורכם לכל שאלה ועזרה, בדרך להגשמת החלום.

אימוץ ילדים בישראל

אולי תאהבו גם את:

תכנון מס לאור קבלת ירושה

מכירה של בתים ונכסים והעברה שלהם מבעלות אחת לאחרת בדרך כלל מחויבת בתשלומי מס גבוהים. מיסים אלו נועדו לגבות את חלקה של המדינה ברווח שנוצר

קרא עוד »