תאונות עבודה – איך זה קורה ומתי בעל העסק חייב להתערב

אתם שומעים בדרך כלל על חברים, קולגות או שכנים שעברו תאונות עבודה, אבל מתי יצא לכם לעצור לרגע ולהבין במה מדובר ואיך מתנהלים במצב שכזה? אם זו הפעם הראשונה שאתם מקדישים זמן לדבר, כדאי שתדעו שהגעתם למדריך הנכון. שכן, בשורות הבאות נרכז את כל המידע החיוני שיכיר לכם את תאונות העבודה הנפוצות ויסביר מתי תצטרכו לערב את בעל העסק שלעיתים מעדיף להישאר מאחורי הקלעים.

 

תכירו את המקרים שנחשבים לתאונות עבודה

נהוג לחשוב שתאונות עבודה קורות רק במסגרת של מקום העבודה עצמו. אנחנו כאן כדי להעלות את המודעות לסברה השגויה ולומר שזוהי טעות. שכן, ההגדרה של תאונות עבודה לפי המוסד לביטוח לאומי נוגע לכמה תרחישים שונים. הראשון נוגע לפגיעה שאירעה לעובד כתוצאה מביצוע הנחייה שניתנה לו מצד המעסיק. כך שזו יכולה להתרחש בדרך לסניף בנק, סניף הדואר או פגישה עם לקוחות.

התרחיש השני נוגע למקום הימצאו של העובד כשהוא בדרך למקום העבודה או כשהוא חוזר ממנו. כך שאדם שהולך למקום העבודה ונפגע למשל בתאונת דרכים, נחשב לנפגע תאונת עבודה. התרחיש השלישי הוא זה שהוצג בתחילת הפסקה, שמוכר לרבים מכם, כתאונה שמתקיימת במקום העבודה עצמו.

בעל עסק

מתי המעסיק צריך להתערב?

המעסיק צריך להתערב ברגע שנודע לו על התאונה מ – 2 סיבות. הראשונה, עליו לדאוג שהעובד יקבל את הטיפול הרפואי המגיע לו, פשוט כי זה אנושי. השנייה נוגעת לסכנה נוספת שעשויה לבוא לידי ביטוי. הכוונה למקרים שבהם יש מפגע במקום העבודה שלא טופל.

אם העובד עבר תאונת עבודה בעקבותיו, על המעסיק לטפל במפגע באופן מידי, כדי למנוע הישנות של פגיעות נוספות. במקרה שכזה, הוא עשוי לקבל תביעה מצד העובד שיסתייע בשירותיו של עורך דין תאונות עבודהbechar, כדי לדרוש את זכויותיו.

 

האם המעסיק משלם מכיסו את הפיצויים?

המעסיק לא אחראי על תשלום הפיצויים עבור נפגעי עבודה. הגורם האחראי על הטיפול הרפואי שיינתן לעובד שנפגע הוא המוסד לביטוח לאומי שנותן את המענה למי שעברו תאונות עבודה שמוכרות על ידי המוסד בישראל. חשוב לציין שהמימון נוגע לטיפול רפואי מידי שניתן לעובד מיד לאחר הפגיעה וגם במקרים שבהם היה צורך באשפוז וביצוע בירור רפואי נוסף.

 

צריכים עזרה? יש מי שייתן לכם יד!

אם לקחתם חלק בסטטיסטיקה ונפגעתם מתאונת עבודה, עליכם לפנות לעורך דין שעוסק בתחום זה. שכן, הוא יכול לתת לכם את ההנחיות הדרושות שיובילו להתנהלות נכונה לאחר הפגיעה. הדבר נכון במיוחד במקרים שבהם המעסיק מחליט להתעמר בעובד הנפגע מסיבה כלשהי (תרחיש שקורה לא פעם לצערנו).

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את תאונות העבודה והסביר מתי אלה קורות ומהם המצבים שבהם בעל העסק צריך להתערב. בשלב זה ברור לכם שתצטרכו לקבל סיוע מקצועי מצד עורך דין, אז נותר לכם רק לצאת לדרך.

דיני עבודה

אולי תאהבו גם את: