המדריך המלא לנפגעים מתאונות עבודה

תאונות עבודה נחשבות לשכיחות ביותר, אך הן לא מדוברות מספיק בקרב הציבור. לכן, מעטים מכירים בהגדרה של תאונות אלה ובהתנהלות הנכונה שצריכה להתקיים לאחר מכן. יצאנו לבדוק את הנושא באופן נרחב וחזרנו עם המדריך הנוכחי שיציג את כל המידע החשוב בנושא. הישארו כאן ותכירו באינפורמציה שאסור לכם לפספס.   

 

מהן תאונות עבודה?

תאונות עבודה עשויות להתרחש במקום העבודה, לדוגמא: משרד, מפעל, מחסן ועוד. חשוב לציין  שגם תאונות שמתרחשות בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו נחשבות לתאונות עבודה. כך שאדם שמצא את עצמו מעורב בתאונת דרכים בדרך חזרה הביתה ממקום העבודה, צפוי להיחשב כמי שעבר תאונת עבודה. תאונות אלה עשויות להוביל לא פעם להחלמה שאורכת זמן רב. יש עובדים שמגלים שהתאונה הובילה לפגיעה בכושר העבודה שלהם, כך שהם לא יכולים בכלל לחזור ולעבוד כפי שעשו בעבר. כידוע, מדובר בתרחיש מורכב מאוד שעשוי לפגוע בחייו של העובד באופן ניכר. לכן, חשוב להכיר בשלבים שצריכים לבצע לאחר התאונה, כדי שניתן יהיה לקבל פיצויים הולמים.

 

נפגעת בתאונת עבודה? פנה מיד לקבלת ייעוץ משפטי

מעורבות בתאונת עבודה מצריכה קבלת ייעוץ משפטי מצד עורך דין יואב אלמגור שיציג בפניכם את השלבים השונים שתצטרכו לבצע. נדגיש שיישום השלבים באופן הולם, יעלה את הסיכויים לקבלת פיצויים כספיים שמגיעים לכם כחוק.

 

כך תגיע לעורך דין הטוב ביותר בתחום

בעוד רגע נציג בפניכם את השלבים הנוספים שתצטרכו לבצע ליישם לאחר מעורבות בתאונת עבודה. נדגיש שמוטלת עליכם האחריות בבחירת עורך דין בעל וותק רב בתחום. כך תוכלו להיות בטוחים שהוא יבצע את עבודתו נאמנה ויסייע בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח (במידה והייתה מעורבות של כלי הרכב שלכם בתאונה) ובית הדין לדיני עבודה.

 

פנו לאבחון רפואי בהקדם האפשרי

יצרתם קשר עם עורך דין מומלץ בתחום תאונות עבודה? אם כך, זה הזמן לקבל אבחנה רפואית בבית חולים שנמצא בקרבת מקום. נדגיש שעליכם לגשת לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה. שכן, לעיתים הנפגע סובר שמצבו הכללי טוב, אך לאחר זמן מה הוא עשוי לגלות שאירעה לו פגיעה קשה שתופעות הלוואי שלה מופיעות רק לאחר זמן מה. בדיקה רפואית שמתבצעת באופן מידי, תאפשר לבדוק אם נגרם נזק שמצריך טיפול מידי. שימו לב, עליכם לבקש את הדו"ח הרפואי לאחר סיום הבדיקה, משום שזה ישמש כעדות מכרעת לקיומה של התאונה ולנזקים שאירעו בגינה.

 

צריך להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי

חוק נפגעי העבודה קובע שאנשים שנפגעו מתאונות עבודה יכולים לקבל דמי פגיעה מצד המוסד לביטוח לאומי. כדי שזה יקרה, עליכם להסתייע בשירותיו של עורך הדין שיגיש את התביעה תוך מילוי טפסים וצירוף מסמכים ואישורים רפואיים. חשוב לציין שהזכויות של נפגעי עבודה כוללות 2 סוגים של פיצויים:

  • קצבת נכות שניתנת לאדם שאיבד את כושר העבודה שלו (בעקבות התאונה) לצמיתות או לתקופה שועלה על 90 ימים
  • דמי פגיעה שניתנים כפיצוי לאובדן ימי העבודה. אלה צפויים להינתן למשך תקופה שלא תעלה על 3 חודשים. חשוב לציין שפיצויים אלו מסייעים בין היתר במימון של טיפולים, רכישה של עזרים רפואיים ועוד

 

 

מילים אחרונות לסיום

אנשים שנפגעו בתאונות עבודה צריכים להכיר בכל המידע שהוצג במדריך זה, כדי שהם יוכלו לקבל את הפיצויים שמגיעים להם בעקבות הפגיעה הפיזית והנפשית שאירעה להם. כאשר ההמלצה היא לבצע את 2 הפעולות החשובות ביותר מיד לאחר התאונה: פניה בהולה לעורך דין והגעה לקבלת טיפול רפואי.

פנה לייעוץ משפטי

אולי תאהבו גם את: