נהיגה באמצעות רישיון זר

רישיון נהיגה זר של עולה חדש, תייר, תושב ארעי או תושב חוזר כפופה לנהלים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. במאמר הבא נסביר מתי אפשר לנהוג עם רישיון כזה, לכמה זמן זה תוקף ועם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

עורך דין תעבורה יכול לטפל בשלל מקרים ובהם גם בנסיבות של צורך בנהיגה ברחבי הארץ אבל באמצעות רישיון נהיגה זר. ברוב המקרים, זה בדיוק מה שנדרש מעולים חדשים או מתיירים. במקרים אחרים, יכול להיות שדרישה כזו תעלה בעקבות נוכחות בארץ ובקשות של תושב ארעי או תושב חוזר. בפועל, מה שצריך לעשות זה תהליך של המרת רישיון נהיגה זר.

מתי אפשר לנהוג באמצעות רישיון נהיגה זר?

רישיון נהיגה זר בתוקף מאפשר לכל עולה חדש, תייר, תושב ארעי או תושב חוזר ששהה בחו"ל לפחות שנה אחת ברציפות לנהוג בארץ. עם זאת, ההרשאה היא לנהיגה באמצעות רישיון נהיגה זר אבל לתקופה של שנה מיום הכניסה לארץ בלבד. כמו כן, רישיון נהיגה זר מאפשר לנהוג רק על רכב שדורש את אותה דרגת רישיון ובהתאם לגיל הנדרש.

מה קורה אחרי רילוקיישן לחו"ל?

התייעצות עם עורך דין תעבורה חשובה כי היא מאפשרת לבחון לעומק את הפרטים של כל מקרה. אם למשל תייר מגיע לארץ והוא לא בטוח האם רישיון הנהיגה שלו מאפשר לו לנהוג ברכב מסוים, הוא יכול להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בכך ולקבל תשובה מסודרת. במקרים אחרים, תושבים ארעיים או כאלה שחזרו לארץ לאחר רילוקיישן לחו"ל יעדיפו לעשות את זה כדי לרכז את הטיפול הבירוקרטי והרלוונטי תחת קורת גג אחת.

איך ממירים רישיון נהיגה?

כל סוג של רישיון נהיגה זר יכול להיות מומר לרישיון נהיגה ישראלי בתוקף של עד שנה. אבל במקרים של תושב חוזר, ממירים רק רישיון זר קבוע שהוצא לפחות חצי שנה – 6 חודשים לפני הכניסה לארץ. מטרת התקנה הזו היא למנוע מצב שבו התושב החוזר נוהג ברישיון שאינו בתוקף או שאינו מעודכן.

חוץ מזה, כל אזרח ישראל תושב חוץ בהחלט רשאי לנהוג בארץ על סמך רישיון זר שיש לו במשך שנה מיום כניסתו, אך רק בתנאי שהוא שהה בחו"ל שנה אחת לפחות לפני כניסתו לארץ. במידה והוא מבקר בישראל פעמיים בתוך שנה אחת, או שלחילופין ערך ביקור הכנה לקראת שובו לארץ חודשים אחדים אחר כך, בפעם השנייה כבר לא יאשרו לו לנהוג עם רישיון זר אפילו בתוקף.

החשיבות של היכרות עם התנאים והחוקים

התייעצות עם עורך דין תעבורה חשובה מאוד כי היא מאפשרת להכיר לעומק את התנאים והחוקים. אם מביאים בחשבון את המאפיינים השונים של כל חוק, מגדילים את הסיכוי לנהיגה חוקית על כבישי הארץ.

נהיגה

אולי תאהבו גם את:

העונשים על מהירות מופרזת

כחלק מהמניעה לתאונות הדרכים בארץ מוטלים עונשים כבדים על נהגים העוברים על החוק, שחלקם אף כוללים מאסר בפועל. המאמר יפרט את העונשים על מהירות מופרזת

קרא עוד »
עורך דין תעבורה

נהיגה זו אחת מאותן הפעולות שאנחנו עוסקים בהן בחיי היומיום מבלי שבכלל נשים לב. למעשה, כל מי שיש לו רישיון נהיגה רגיל לנהוג וכלל לא

קרא עוד »