המדריך לנפגעים בתאונות דרכים: כך תתנהלו נכון, שלב אחרי שלב.

תאונות הדרכים בישראל הן מכת מדינה. אך למרות שהתופעה קיימת בהיקף נרחב, רוב הנהגים לא יודעים מה עליהם לעשות לאחר האירוע, כדי שיוכלו למצות בהמשך את זכויותיהם מול חברות הביטוח ובמידת הצורך גם בבית המשפט. לפניכם המדריך השלם להתנהלות לאחר תאונת דרכים, שלב אחרי שלב:

שלב ראשון: מתעדים את האירוע

על פי חוק, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי, ללא קשר לאשמתו בגרימת התאונה.

לשם כך תצטרכו לקבל את פרטי הרכב המעורבים, לצלם תעודות ביטוח, רישיונות נהיגה ורכב של המעורבים. אם קיימים עדים, יש לתעד את שמם ומספר הטלפון שלהם. צלמו את כלי הרכב, את מקום האירוע, את הנזקים לרכב וגם אם ניתן באותו הרגע, את נזקי הגוף.

שלב שני: מקבלים טיפול רפואי במהירות

זהו השלב שבו רבים נופלים, משום שתאונת הדרכים לא תמיד מלווה בפציעה קשה ולעתים מדובר בסך הכל במכה יבשה וזניחה. אלא שהנזק האמיתי עשוי להתגלות לאחר שעות או ימים ולהפוך לנורא ואיום ואז יהיה קשה לקשר אותו (מבחינת הביטוח) לתאונה עצמה. בנוסף, הטיפול הרפואי משמש כתיעוד הראשון לתאונה ואחד המרכיבים החשובים בתהליך. יש לאסוף כל מסמך מהרגע שהגעתם: צילומים, בדיקות, סיכומי אשפוז, הנחיות להמשך טיפול ועוד. כמו כן וודאו שהדו"ח הרפואי מכיל את פרטי התאונה שמסרתם לצוות הרפואי: מקום התאונה, כיצד נפגעתם, ממה אתם סובלים וכו'.

שלב שלישי: מקבלים אישור משטרה

לעתים יגיע בוחן תנועה למקום התאונה, יגבה עדויות מהמעורבים והעדים וירכיב את תיק המשטרה, שאותו תוכלו לאחר מכן לבקש לצלם (אם לא במקום עצמו אז בשלב מאוחר יותר, ביחידת התנועה). אם משטרה לא הגיעה למקום, יש לגשת בעצמכם לתחנה ולמסור הודעה על קרות התאונה, מיקום, תאריך, שעה, פרטי המעורבים, מספרי תעודות זהות ופוליסות ביטוח. בסיום תקבלו טופס משטרתי המסכם את פרטי המקרה. אם אין ביכולתכם להגיע לתחנת המשטרה עוד באותו היום, אין ממה לחשוש. תוכלו לעשות זאת גם ביום שלמחרת, אך אל תמתינו זמן רב מידי.

שלב רביעי: איסוף המסמכים והמשך טיפול רפואי

התנהלותכם לאחר התאונה תכלול בדיקות וטיפולים נוספים ולעתים גם התמודדות עם נזקים שמעבר. עליכם לאסוף ולארגן את כל המסמכים הנוגעים לקבלת הטיפולים הרפואיים, קבלות על רכישת עזרים רפואיים, טיפולים שאינם בסל הבריאות, כל הוצאה הקשורה לתאונה, תלושי שכר מלפני התאונה וכל מסמך אחר שתראו לנכון. יש לגשת לכל טיפול וכל הפנייה שאליהם נשלחתם, כדי לבסס את התביעה העתידית ולמקסם את סכום הפיצויים. מובן שאין צורך בטיפול יתר או "הצגות" – חברות הביטוח מנוסות מאוד בנושא ועשויות לדחות את התביעה שלכם, אם יתגלה שהעמדתם פנים וזייפתם או הקצנתם את מצבכם.

 

ייעוץ וליווי משפטי מטעם עורך דין נזקי גוף ורכוש

אם הייתם מעורבים בתאונה שבה נגרמו לכם נזקי גוף, פנו כבר עכשיו אל עורך דין תאונות דרכים שיוכל לכוון אתכם, לייעץ, לספק מידע (משפטי, רפואי, ביטוחי) ולהגיש תביעה לחברת הביטוח, לרבות ייצוג במידת הצורך גם מול המוסד לביטוח לאומי. עורך הדין יעזור לכם להתכונן לכל תרחיש אפשרי ולהביא למיצוי זכויותיכם מול כל הגופים הרלוונטיים.

אולי תאהבו גם את:

העונשים על מהירות מופרזת

כחלק מהמניעה לתאונות הדרכים בארץ מוטלים עונשים כבדים על נהגים העוברים על החוק, שחלקם אף כוללים מאסר בפועל. המאמר יפרט את העונשים על מהירות מופרזת

קרא עוד »
נהיגה באמצעות רישיון זר

רישיון נהיגה זר של עולה חדש, תייר, תושב ארעי או תושב חוזר כפופה לנהלים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. במאמר הבא נסביר מתי אפשר לנהוג

קרא עוד »
עורך דין תעבורה

נהיגה זו אחת מאותן הפעולות שאנחנו עוסקים בהן בחיי היומיום מבלי שבכלל נשים לב. למעשה, כל מי שיש לו רישיון נהיגה רגיל לנהוג וכלל לא

קרא עוד »