עצר אתכם שוטר על נהיגה בשכרות? מה עושים?

עו"ד ערן בן עמי, מומחה לדיני תעבורה מציג את המדריך המלא לגבי התנהלות מול שוטרים בעת חשד לנהיגה בשכרות.

תפס אתכם שוטר? כללי התנהגות

בדיקות של שוטרים ברחבי הארץ הן בדיקות שגרתיות למדי, ונועדו להגביר את האכיפה בעבור אלו אשר נוהגים שיכורים. על כן, ההסתברות שאתם עלולים להיתפס היא גבוהה, ועל כן ההמלצה הראשונית והחשובה ביותר היא לא לעלות בשום פנים ואופן על הרכב במידה ושתיתם אלכוהול. במידה ואכן שתיתם, דעו כי אתם חשופים למשפט פלילי ולעונשים כבדים ביותר, אשר יכולים לנוע בין שלילית רישיון ועד עונשי מאסר בפועל. יחד עם זאת, עמידה בכללי התנהגות יכולה להפחית באופן משמעותי את הענישה, עד לכדי זיכוי. להלן כמה כללי התנהגות אל מול שוטרים מפי נהיגה בשכרות עם ערן בן עמי:

  • במידה והשוטר מבקש מכם לעצור לצורך בדיקה, עשו זאת באופן מידי. הימנעות מעצירה כמו גם התחמקות משוטר היא עילה משמעותית אשר יכולה לעמוד כנגדם בשימוע כמו גם בבית המשפט, וזאת משום שמדובר בעבירה של אי ציות לשוטר. על כן, חשוב להישמע להוראות ולעצור באופן מידי.
  • בעת עצירה ע"י שוטר יהיה עליכם להציג פרטים מזהים. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא כי כאשר אתם נכנסים לרכב יש ברשותכם תעודת זהות כמו גם ביטוח. בנוסף, מומלץ להתקין ברכב מצלמת רכב, אשר יכולה לשמש כראייה – במידה ותגיעו למשפט.
  • אין כל ספק כי פגישה עם שוטר היא פגישה מלחיצה למדי בעבור האזרח ההגון, ועל כן ישנה חשיבות רבה לשמירה על קור רוח והתנהגות מכובדת. ככל שתילחצו או תביעו עמדה שלילית כנגדו כדוגמת קללות וצעקות יוביל אתכם באופן כמעט מידי לתשאול, גם אם נמצא כי אינם עם אלכוהול בדמכם. על כן, חשוב מאוד לשמור על קור רוח ולהתנהג בכבוד.
  • במידה והשוטר חושד כי אתם נוהגים בשכרות, ישנה חשיבות רבה לבצע את בדיקת הינשוף. במידה ואתם מסרבים, אתם מוגדרים ע"פ חוק כשיכורים וכתוצאה מכך הרכב יוחרם ורישיונכם יישלל ל 30 יום באופן מידי. לכן, סירוב על בדיקת אלכוהול יכול להיות חמור עוד יותר אצל נהגים אשר נמצא בדמם אלכוהול מעל למותר, כאשר במידה ואכן סירבתם אתם עלולים למצוא את עצמכם עם שנתיים פסילת רישיון כמו גם עמידה לדין.
  • במידה ונמצאתם עם אלכוהול בדם, ישנה חשיבות עליונה להיוועצות באופן מידי עם עורך דין אשר מומחה לתחום התעבורה, וזאת על מנת לקבל ייעוץ משפטי בעת החקירה הראשונית ובמהלך העמידה לדין, באם היא אכן מתרחשת. על כן, במידה ונתפסתם נוהגים בשכרות התייעצו עם עורכי דין תעבורה, ואנו מזמינים אתכם לפנות באופן מידי למספר 052-2526277 לצורך ייעוץ וליווי משפטי.

אולי תאהבו גם את:

העונשים על מהירות מופרזת

כחלק מהמניעה לתאונות הדרכים בארץ מוטלים עונשים כבדים על נהגים העוברים על החוק, שחלקם אף כוללים מאסר בפועל. המאמר יפרט את העונשים על מהירות מופרזת

קרא עוד »
נהיגה באמצעות רישיון זר

רישיון נהיגה זר של עולה חדש, תייר, תושב ארעי או תושב חוזר כפופה לנהלים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. במאמר הבא נסביר מתי אפשר לנהוג

קרא עוד »
עורך דין תעבורה

נהיגה זו אחת מאותן הפעולות שאנחנו עוסקים בהן בחיי היומיום מבלי שבכלל נשים לב. למעשה, כל מי שיש לו רישיון נהיגה רגיל לנהוג וכלל לא

קרא עוד »