מחיקת רישום משטרתי – מהו התהליך?

רישום משטרתי מתעד הליכים פליליים במשטרה החל מהגשת תלונה וכלה בתיקים המתנהלים בבית המשפט. האם ניתן למחוק רישום משטרתי וכיצד?

משטרת ישראל מחויבת ומעוניינת ברישום ובמעקב אחר המתרחש בה. מרגע הגשת תלונה המשטרה מתעדת את ההליכים המתנהלים בה, בכל מקרה בו נפתחת חקירה או מוגשת תלונה מומלץ לפנות מיד לעורך דין פלילי במרכז או בכל אזור אחר בהתאם לאזור מגוריכם.

 

רישום משטרתי

משטרת ישראל עורכת רישום של כל הליך שמתנהל במשטרה, מעין תיעוד של כל מקרה שעובר דרכה. הרישום המשטרתי מכיל מידע על תיקים בתהליך, מרגע סיום המשפט והרשעה בתיק לרישום המשטרתי מתווסף רישום פלילי וההליך מולו שונה. במידה והתיק נסגר מסיבות מסוימות או אינו התקדם בחקירה הוא נשאר מתועד בתור רישום משטרתי אך אינו חשוף לגופים פרטיים אלא רק לגופים ביטחוניים.

רישום תיק במשטרה ושמירתו בתור רישום משטרתי חל גם על תלונות שלא התקדמו לחקירה, תלונות שהחקירה בעקבותן עדיין פתוחה וגם אלה שהחקירה הובילה למשפט והוא עדיין מתקיים בבית המשפט, כלומר גם תלונות שווא שמגישים על אדם יגררו עבורו רישום משטרתי שיכול להוות בעיה עבורו בהמשך חייו במקומות מסוימים אשר דורשים רישום נקי.

 

רישום משטרתי על תיק שנסגר

כאשר תיק חקירה מועבר לתביעה והיא בוחרת לא להגיע איתו לבית משפט ובעצם לסגור את התיק, נשאר רישום משטרתי של התיק בכוחות הביטחון. תיק פלילי יכול להיסגר מחמת 3 סיבות וכתלות בסיבה שבגללה נסגר התיק יוחלט באם להשאיר רישום משטרתי של התיק או למחוק את הרישום. עבור תיקים שנסגרו מחמת מחסור בעניין הציבור או מחסור בראיות יישאר רישום משטרתי לעומת תיקים אשר נסגרו מחמת חוסר אשמה של החשוד, ימחקו כליל גם מהרישום המשטרתי.

 

מחיקת רישום משטרתי

ראשית יש הבדל בתוכן הרישום המשטרתי. כאשר הרישום מתעד תיק אשר נסגר בעקבות מחסור בראיות או בחוסר עניין לציבור אפשר לפעול בעזרת עורך דין לשנות את סיבת סגירת התיק. כאשר הסיבה היא שהחשוד נמצא לא אשם על פי התביעה התיק נמחק גם מהרישום המשטרתי.

מעבר לשינוי עילת סגירת התיק ניתן גם להגיש בקשה למשטרת ישראל לאחר תקופת זמן מסוימת כתלות בגיל החשוד וחומרת המעשה (עוון או פשע). מעבר לתנאי הסף, ההחלטה האם למחוק רישום משטרתי תלויה בגורמי הבקשה כדוגמת רישומים נוספים מעבר לרישום הרלוונטי, חומרת העבירה ונסיבות פרטיות של בעל הרישום.

רישום במשטרה הוא בלתי נמנע ומתעד הליך פלילי החל מהגשת תלונה כולל תלונת שווא. מחיקה של רישום תלויה או בסגירת התיק המתועד או בעקבות בקשה ישירה למשטרת ישראל בתנאי שעבר מספיק זמן כמוגדר בחוק בהתאם לפרטי התיק.

 

כלי משפטי

 

אולי תאהבו גם את:

אחזקת נשק חם ללא רישיון

אחזקת נשק ללא רישיון עלולה להיתפס על ידי בית המשפט כעבירה פלילית חמורה, על רקע פגיעה פוטנציאלית בביטחון האזרחים. עם זאת, התייעצות עם עורך דין

קרא עוד »
מהו הסוד המסחרי?

לפי חוק עוולות מסחריות, סוד מסחרי הוא כל מידע עסקי שלא מגלים אותו ברבים, שלא ניתן לגלות אותו בקלות והוא מעניק יתרון עסקי של אחד

קרא עוד »
הסדר נושים – מהו?

הסדר נושים ("הסדר חוב") הוא הליך שבו החייב מעוניין להגיע להסכמה מול כל הנושים שלו, לפיו חלק מסוים מהחוב עבורם ישולם מיידית ובכך יתייתר הצורך

קרא עוד »