כל מה שצריך לדעת על מחיקת כתב אישום

גם אם אתם גרים בישוב רגוע יחסית, כמו פתח תקווה, או רמת השרון, אתם עלולים להיות חשופים, באשמתכם, או ללא כוונת זדון – להעמדה לדין פלילי.

זוהי סיטואציה קשה לכל הדעות ואנשים מהישוב אינם מורגלים בה, אך אינם חסינים בפניה.

מה שרוב האנשים מהישוב אינם מודעים לגביו הוא, שבמקרים רבים אפשר לפעול למחיקת כתב האישום ואף לביטולו. אז איך עושים את זה ומה זה דורש מכם? המשיכו לקרוא.

 

מהן הדרכים החוקיות למחיקת כתב אישום?

אם כבר איתרע מזלכם ואתם עומדים בפני כתב אישום במשטרה, חשוב שתכירו את הדרכים האפשריות להתמודדות עם המצב:

 

מחיקה של כתב האישום

חקירת המשטרה תהיה תחילתו של ההליך הפלילי. לאחר תום החקירה, יוחלט במשטרה, אם יש צורך בהגשת כתב אישום מול רשויות התביעה, או שאפשר לסגור את התיק. במקרה שעומד לרשותכם עורך דין פלילי טוב, מקצועי ומנוסה, תוכלו להסתייע בו להצגת טיעונים משכנעים בפני השוטרים המנהלים את התיק ולהגדיל את הסיכוי לסגירת התיק.  עורך דין פלילי ידע לזהות את ההזדמנויות הרלוונטיות ולשכנע את המשטרה, שאין צורך בהגשת כתב אישום, למשל במקרה שאין מספיק ראיות, או שאין עבר פלילי, או שאין עניין לציבור, בגלל סוג העברה. יחד עם זאת, עורך דין פלילי מנוסה יוכל לפעול לסגירת התיק בגין העדר אשמה – מה שיוביל למחיקת כל רישום פלילי עבורכם.

 

עורך דין פלילי טוב באזור פתח תקווה מוצאים רק באתר B144

 

מחיקת כתב האישום בעת הליך השימוע

לפי חוק, נאשם במעשה פלילי זכאי לשימוע לפני הגשת כתב אישום, כדי שיוכל לנסות לשכנע את התביעה שהעמדה לדין אינה נחוצה. הנימוקים צריכים להיות ממוקדים וענייניים ורצוי שיוצגו על ידי עורך דין פלילי, הבקיא בדרכי המערכת ובדרכים המקובלות לפעול בתוכה. בין היתר, יוכל עורך הדין לטעון לחוסר ראיות, חוסר עניין לציבור ונסיבות מקלות אחרות, כמו העדר עבר פלילי, או גיל הנאשם. אם כבר הוגש כתב האישום לפני השימוע, עורך הדין יוכל להגיש בקשה למחיקתו, תוך שיעשה שימוש בנימוקים רלוונטיים.

 

ביטול כתב האישום במהלך הדיונים בבית המשפט

רוב הציבור אינו מודע לאפשרות הזו, אך גם היא קיימת. ניתן למחוק את כתב האישום גם בשלב הדיונים המשפטיים, על ידי בית המשפט. כדי שהדבר יתאפשר, יש להציג נימוקים מבוססים והגיוניים, כמו פגם בכתב האישום, אי קיום חובת השימוע על ידי התביעה ועוד. עורך דין פלילי מנוסה ומקצועי, יוכל להוביל את ההליכים האלה באופן יעיל ולהגדיל את סיכויי הנאשם למחיקת כתב האישום.

 

עורכי דין פליליים אפשר למצוא בירושלים, בפתח תקווה, בקריות ובכל חלקי הארץ ומומלץ להיעזר בהם במקרים כאלה.

 

לסיכום – מחיקת כתב אישום אינה משימה בלתי אפשרית

לא משנה אם אתם מרמלה, מתל אביב, או פתח תקווה – גם אם אתם עומדים מול חקירה משטרתית ויש סיכוי שיוגש כתב אישום, או שאתם נמצאים לפני הליך שימוע ואפילו אם אתם כבר בעיצומו של משפט בעניינכם, הרי שמחיקת כתב האישום היא אפשרית בכל אחד מהשלבים האלה – בתנאי שתפעלו בדרכים המקובלות ותעזרו בעורך דין פלילי, הבקיא בנבכי החוק, שיוכל להוציא אתכם ממצב הביש ולהחזיר אתכם למסלול החיים התקין.

 

אולי תאהבו גם את:

אחזקת נשק חם ללא רישיון

אחזקת נשק ללא רישיון עלולה להיתפס על ידי בית המשפט כעבירה פלילית חמורה, על רקע פגיעה פוטנציאלית בביטחון האזרחים. עם זאת, התייעצות עם עורך דין

קרא עוד »
מהו הסוד המסחרי?

לפי חוק עוולות מסחריות, סוד מסחרי הוא כל מידע עסקי שלא מגלים אותו ברבים, שלא ניתן לגלות אותו בקלות והוא מעניק יתרון עסקי של אחד

קרא עוד »
הסדר נושים – מהו?

הסדר נושים ("הסדר חוב") הוא הליך שבו החייב מעוניין להגיע להסכמה מול כל הנושים שלו, לפיו חלק מסוים מהחוב עבורם ישולם מיידית ובכך יתייתר הצורך

קרא עוד »