מהי רשלנות רפואית ומתי ניתן לתבוע בגין כך?

תביעת רשלנות רפואית הינה תביעה אשר במסגרתה נתבע הרופא המטפל או המוסד הטיפולי בגין טיפול שרלטני לכאורה. מתי ניתן לתבוע ומה חשוב לדעת – כל הפרטים במאמר הבא.

תביעת רשלנות רפואית – מהי?

תביעת רשלנות רפואית הינה תביעה במסגרת דיני נזיקין אשר נוגעת להליך רפואי אשר התבצע ע"י הרופא באופן שרלטני.למעשה, מדובר בתביעה אשר הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות, עת החלו יותר ויותר מטופלים להבין כי הטיפול אותו עברו לא התנהל ברמה המקצועית הראויה, כאשר לעיתים מדובר בנזק אשר נגרם למטופל – הן באופן זמני והן באופן תמידי, כאשר במקרים חריגים כתוצאה מהטיפול המטופל נפטר. למעשה, כפי שמסביר עו"ד שלומי וינברג, עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום מזה שנים רבות,מדובר בתיקים מורכבים אשר מצריכים התקשרות עם עורך דין מקצועי אשר מתמחה בתחום, וזאת משום שבית המשפט נוטה לפסוק לטובת מטופלים אשר הוכיחו כי קיים קשר נסיבתי ישיר בין הטיפול הרשלני לכאורה לבין הנזק אשר נגרם, כאשר במקרים מסוימים ניתן לקבל גובה פיצוים של עשרות אלפי שקלים, ואף יותר מכך.

מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית ומה חשוב לדעת בנושא?

כאמור, תביעות רשלנות רפואיות הפכו לנפוצות יותר מאי פעם, ובדיוק משם כך חשוב מאוד להתייעץ בהקדם האפשרי עם עורך דין מומחה לתחום של רשלנות רפואית בכדי לקבוע מתי הזמן המתאים להגשת התביעה. באופן כלל ניתן לומר כי ככל שהתביעה תוגש באופן מהיר יותר, כך ניתן יהיה להבטיח כי התביעה תתקבל, וזאת משום שתביעות רשלנות רפואית אשר מוגשות זמן רב לאחר המקרה עשוית להידחות על הסף בעקבות חוסר ראיות או חוסר רלוונטיות. בנוסף, מסביר עו"ד שלומי וינברג כי מדובר בהליך משפטי סבוך ומורכב אשר מצריך איסוף ראיות התומכות בגרסה של המטופל, קבלת חוות דעת מרופא מומחה אשר יאשש את ההשערה כי אכן הטיפול היה רשלני וכן ייצוג ראוי בביטוח הלאומי אשר קובע את אחוזי הנכות, כתוצאה מהטיפול אשר ניתו. רק לאחר שהתבצע איסוף מכלול הראויות ולאחר קביעת אחוזי הנכות, ניתן יהיה להגיש את התביעה ובכך לזכות בסכום פיצוי במסגרת של הליך משפטי או במסגרת של הליך גישור אשר מתבצע בין שני הצדדים. בנוסף מסביר עו"ד שלומי וינברג כי התביעה לא תמיד תהיה רק כנגד הרופא המטפל, אלא ניתן גם לתבוע את המוסד בו התרחש הטיפול וכן את הצוותים הרפואיים אשר נכחו בעת האירוע המדובר.

 מעוניינים לקבל פרטים נוספים אודות תביעות רשלנות רפואית? כעת יש לך את הדרך

אם אתם שוקלים להגיש תביעת רשלנות רפואית אולם חוששים מכך,אנו מזמינים אתכם להיכנס לאתר של עו"ד וינברג בכתובת https://www.shlomiw.co.il, להשאיר פרטים ונציג ישוב אליכם לתיאום פגישת ייעוץ משפטית ראשונית.

אולי תאהבו גם את:

חווית רשלנות רפואית? כך תפעלו

תביעת רשלנות רפואית מתנהלת עקב טיפול רפואי מסוים שבוצע וגרם לנזק עבור המטופל. באמצעות תביעת שלנות, יכול האדם הניזוק לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם לו,

קרא עוד »
חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית אותה מעניק רופא מומחה יכולה לגרום לכך שתממשו את מלוא הזכויות אשר מגיעות לכם בתביעה אשר מוגשת, בהתאם לאופי הנזק כמו גם

קרא עוד »