רשלנות רפואית באבחון צליאק: איך תובעים?

אבחון ודאי של מחלת הצליאק הוא תהליך מורכב, שיש בו סבירות גבוהה לטעויות – אם הוא לא נעשה ביסודיות מתוך תשומת לב מלאה לצרכי המטופל,

לתסמינים שלו ולתלונות שלו..

למרבה הצער, אבחון שגוי של צליאק יכול לגרום לנזקים חמורים.

אז איך מזהים רשלנות באבחון צליאק ומה אפשר לעשות?

 

מקרים של רשלנות באבחון צליאק

רשלנות באבחון צליאק יכולה להתרחש בשלבים שונים של תהליך האבחון. להלן כמה אפשרויות לדוגמה:

  • הרופא לא מפנה את החולה לבדיקות דם, למרות היסטוריה משפחתית של המחלה ודיווח על תסמינים אופייניים לצליאק.
  • הרופא לא מזמין בדיקת ביופסיה במעי הדק, למרות שהמטופל ממשיך לדווח על תסמינים אופייניים, בייחוד אם התגלו נוגדנים בבדיקת דם.
  • אבחון שגוי של ממצאי הבדיקות השונות, אבחון מאוחר, או היעדר אבחון, עשוי להוביל לתוכנית טיפול שגויה, או להחמרה בתסמיני החולה.
  • שגיאות של טכנאי מעבדה בתיוק הבדיקות
  • אי יידוע של החולה ומשפחתו (במקרה של קטין) לגבי טיפולים אפשריים
  • פענוח שגוי של בדיקה אנדוסקופית

 

נזקים אפשריים בגלל רשלנות באבחון צליאק

אבחון נכון של צליאק מאפשר למטופל לבנות לעצמו תפריט מתאים, נטול גלוטן, הימנעות מוחלטת מחיטה ומוצריה, כדי להקל על תסמיני המחלה, למנוע נזקים חמורים בטוח הארוך ואף כדי לשמור על חיי החולה.

 

איך תובעים בגין רשלנות באבחון צליאק?

ראשית חשוב לזכור כי חלה התיישנות לאחר 7 שנים על מקרים של רשלנות רפואית ולכן, ברגע היוודע לכם או ברגע שיש לכם חשד לקיומה של רשלנות רפואית במקרה שלכם, יש לפנות לייעוץ משפטי כדי לקבל חוו"ד מקצועית לגבי סיכויי התביעה, סכום פיצויים אפשרי וכן הנחיות להכנת התביעה.

לאחר מכן, יש לאסוף ראיות מכל הסוגים, בעיקר מסמכים רפואיים, כמו הפניות לבדיקות, תוצאות בדיקות, סיכומי טיפולים, מכתב שחרור מאשפוז, סיכומי טיפולים וכן הלאה.

כמו כן, כדאי לשמור הקלטות של שיחות טלפון ושיחות פרונטליות עם הצוות הרפואי, צילומים וסרטונים המתעדים את הנזק שנגרם בעקבות הרשלנות, כמו גם עדויות במקרה הצורך.

לבסוף, יש לפנות למומחה רפואי רלוונטי לתחום, שיכול לחזק את הטענה בגין רשלנות רפואית, בהסתמך על הראיות שאספתם. איתור מומחה מתאים הוא משימה לא פשוטה כשלעצמה, אשר עו"ד נזיקים מתאים יכול לסייע לכם לבצע ביעילות.

לאחר כל אלה, עורך דין מתאים, בעל ניסיון בתביעות רשלנות רפואית, יכול לנסח עבורכם כתב תביעה, שיגדיל את הסיכוי שלכם לנצח בתביעה ולקבל את גובה הפיצויים המבוקש.

לסיכום, רשלנות באבחון מחלת הצליאק היא למרבה הצער עדיין נפוצה, בגלל המורכבות של תהליך האבחון וזיהוי נכון של התסמינים. אם יש לכם חשד לרשלנות באבחון מחלת הצליאק, פנו לעו"ד מתאים. אם אתם רוצים מידע נוסף אודות רשלנות רפואית באבחון וטיפול בצליאק, לחצו: https://www.df-law.co.il/ רשלנות-רפואית-באבחון

 

איש משפט

אולי תאהבו גם את:

חווית רשלנות רפואית? כך תפעלו

תביעת רשלנות רפואית מתנהלת עקב טיפול רפואי מסוים שבוצע וגרם לנזק עבור המטופל. באמצעות תביעת שלנות, יכול האדם הניזוק לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם לו,

קרא עוד »
חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית אותה מעניק רופא מומחה יכולה לגרום לכך שתממשו את מלוא הזכויות אשר מגיעות לכם בתביעה אשר מוגשת, בהתאם לאופי הנזק כמו גם

קרא עוד »