האם אפשר לתבוע חברת אחזקה שלא עמדה בחוזה

עד לפני כשני עשורים, הצורך לדאוג לכל העניינים השונים הכרוכים בניהול מבנה מגורים או מבנה עסקי עניינם הבלעדי של הדיירים במבנה או הבעלים שלו. הבעלים של מבנים מסחריים ניהלו אותם בעצמם, או לכל היותר החזיקו איש מקצוע שהיה ממונה על הטיפול במבנה. אבל בשנים האחרונות, המגמה השתנתה. מספר בנייני המגורים והעסקים רבי הקומות גדל בהתמדה, ובמרבית המקרים ועד בית המורכב מדייר אחד או יותר בבניין, איננו יכול לקחת על כתפיו את כל המטלות השוטפות והאחרות הכרוכות בניהול המבנה ומעביר את הניהול שלו לחברת ניהול חיצונית. חברות מהסוג הזה יכולות לטפל במגוון צרכים, החל בביצוע ניקיון משרדים בחיפה וכלה בניהול כולל של בניין מגורים או מתחם מגורים. מהו תפקידה של חברות אחזקה וניהול? האם אפשר לתבוע חברת אחזקה שלא עמדה בחוזה שנחתם עם נציגות  הדיירים? בשורות להלן נביא 5 טיפים לבחירת חברת ניהול איכותית.

מה התפקיד של חברות אחזקה וניהול

התפקיד של חברת אחזקה וניהול, הוא שמירה על תחזוקה הולמת וניהולה בכל רחבי בניין המגורים המנוהל. תחומי האחריות של חברת הניהול, נקבעים בחוזה שנחתם ביני לבין נציגות הדיירים, או לחילופין בינה לבין הבעלים של המבנה, כאשר מדובר במבנים עסקיים. החוזה יכול לקבוע תחומי אחריות מינימאליים, שכוללים אך ורק את פעולות התחזוקה השוטפת. לחילופין יכול להיקבע בחוזה שחברת הניהול אחראית גם על פעולות תחזוקה נוספות כגון גינון ותחזוקת המבנה גם בפן האסתטי שלו. ברמה הגבוהה ביותר, חברת ניהול עשויה להיות אחראית גם על גביית שכר הדירה מדיירים, כאשר למעשה בעל המבנה מסיר מעצמו את מלוא האחריות השוטפת לניהול של המבנה.  (כך תבחרו חברת ניהול לבניין שלכם).

אי עמידה בחוזה והגשת תביעה משפטית

התשובה בנושא הזה פשוטה – אי עמידה בחוזה היא בהחלט עילה לתביעה משפטית, שלרוב תסתיים לטובת התובעים. עם זאת, יש דרכים רבות לקדם את פני הרעה. להלן 5 טיפים לבחירת חברת ניהול איכותית.

מוניטין: מומלץ לבדוק אם חברת הניהול מנוסה, בעיקר אם מדובר במבנה גדול ומורכב. כדאי להתייעץ בחברים ומכרים, או במומחים לדבר.

המלצות: כדאי ואפילו חשוב לקבל המלצות על החברה שאתם עומדים לחתום איתה על חוזה. מדובר בהסכם הכרוך בהוצאות לא מבוטלות, וחשוב להימנע מלהפקיד כספים אצל גוף שלא יעמוד בהתחייבויות שלו. לא להתבייש, ולנסות למצוא בניינים אחרים המנוהלים על ידי החברה הזאת, ללכת ולשאול על התפקוד שלה.

העדר מוניטין שלילי: בדיקה באינטרנט יכולה להעלות תוצאות מעניינות. כל כמה שחברה בעייתית תטרח להסתיר, הרי האינטרנט לא משקר, וביקורות שליליות יצופו על פני השטח. חשוב לבדוק אותן ולהתייחס אליהן.

מעקב: חתימה על חוזה זה בסדר גמור, אבל חשוב לעקוב בהתמדה אחרי הפעולות שהחברה מבצעת.אחרת, עלול להיווצר מצב שאף סעיף בחוזה לא התקיים, ואיש מהדיירים איננו מודע לכך.

פגישות תקופתיות עם נציגי חברת הניהול: פגישות כאלה נדרשות, הן לתיאום עמדות והן לקביעת הפעולות הנדרשות, בטווח הקצר, הבינוני והארוך.

אם יש לך צורך אמיתי ועניין משמעותי בשירותיה הטובים של חברת ניהול איכותית, הגעת למקום הנכון. כדאי ליצור קשר כבר כעת, ואנו נחזור אליך להמשך התהליך.

רוצים להמשיך לקרוא על מהי רשלנות רפואית ומתי ניתן לתבוע בגין כך? כנסו לפה.

אולי תאהבו גם את: