העונשים על מהירות מופרזת

כחלק מהמניעה לתאונות הדרכים בארץ מוטלים עונשים כבדים על נהגים העוברים על החוק, שחלקם אף כוללים מאסר בפועל. המאמר יפרט את העונשים על מהירות מופרזת וכיצד ניתן להפחית אותם.

 

מתי המהירות מופרזת ומה העונש הצפוי?

נהיגה במהירות מופרזת יכולה להיות משולבת עם נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים. אלו הן עבירות פליליות שהדין עליהן כולל מאסר בפועל. במידה ונוהגים במהירות מופרזת בפיקחות מלאה עדיין זו עבירה, אך העונש עליה מלווה בקנס כספי ובנקודות. על נהיגה בעיר במהירות של 25 קמ"ש מעל המותר מקבלים קנס של 250 ₪ או שבוחרים להישפט. אם עוברים את המהירות בין 26-40 קמ"ש מעל המותר, הקנס הכספי גבוה יותר ומגיע ל- 750 ₪ וצוברים 8 נקודות. בין 41-50 קמ"ש מעל המותר מחוץ לעיר הקנס הוא 1,000 ש"ח ו-10 נקודות, ויותר מכך מקבלים זימון לבית משפט ו-10 נקודות. בנוסף, השוטרים רשאים לשלול את רישיונות הנהיגה של הנוהגים במהירות מופרזת מהרגע בו נתפסו ועד לחודש בו מועד המשפט. כאשר מקבלים זימון לבית משפט ונמצאים אשמים, ברוב המקרים יינתן קנס ושלילה על תנאי או שלילה המחייבת בדיקת כשירות ובמקרים מסוימים אף מאסר בפועל.

 

מה עושים כשמקבלים זימון לבית משפט?

במקרה של זימון לבית משפט חייבים לקחת עורך דין לדיני תעבורה המומחה בתחום זה. מתוקף סמכותו וניסיונו, עורך הדין מתמחה בכל התקדימים המשפטיים ומבסס הוכחות על פי עדויות, מצלמות, לייזרים ואמצעי אכיפה אחרים. הוא מכיר את כל הנהלים, יכול להפחית את העונש ולכן חשוב להיוועץ בו. אם במסגרת הפחתת העונש עדיין נשלל הרישיון, לאחריה מופנה הנהג לבדיקת כשירות רפואית דרך המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. גם במקרים בריאותיים, נהגיה תחת שכרות או השפעת סמים, גיל וכד', עוברים את בדיקת הכשרות הרפואית. כאשר המכון מחליט לשלול את הרישיון לצמיתות תוכלו לערער באמצעות עורך דין לדין תעבורתי ולקבל הקלות.

 

מהם אמצעי האכיפה על מהירות מופרזת?

 

אקדח לייזר

מודד את מהירות הנסיעה באמצעות קרן לייזר. יש להוכיח שהמדידה נעשתה על פי התקנות של מרחק, מזג אוויר, הפעלה תקינה ובדיקות מקדימות. לעורך הדין יש יכולת וידע להפנות את השאלות הנכונות כך שהעונש יוקל והנהג לא יצבור נקודות ורישיונו לא ייפסל.

 

מצלמות

בישראל מותקנות מצלמות המתעדות את מהירות הרכב לאחריהן נשלחים לנהגים דוחות עם קנס כספי. חשוב לבדוק שהתמונה ברורה, שהמצלמה הייתה תקינה והצילום נשמר בצורה תקינה.

 

דבורה

ניידת הקולטת את המהירות של הרכב כשהיא במצב סטטי או במצב נסיעה. עורך דין מנוסה יידע לבדוק את טווח האכיפה, כמות המכוניות במקום המדידה, השפעות מזג האוויר ועוד.

 

ממא"ל

זהו מכשיר העומד על חצובה מחוץ למכונית המשטרה ומופעל באופן אוטומטי או ידני. גם כאן יש מקום לבדוק את תקינותו והשפעות חיצוניות אחרות.

 

אולי תאהבו גם את:

נהיגה באמצעות רישיון זר

רישיון נהיגה זר של עולה חדש, תייר, תושב ארעי או תושב חוזר כפופה לנהלים של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. במאמר הבא נסביר מתי אפשר לנהוג

קרא עוד »
עורך דין תעבורה

נהיגה זו אחת מאותן הפעולות שאנחנו עוסקים בהן בחיי היומיום מבלי שבכלל נשים לב. למעשה, כל מי שיש לו רישיון נהיגה רגיל לנהוג וכלל לא

קרא עוד »