הטרידו אותך מינית בצבא? פנו עוד היום לעורך דין צבאי

הטרדות מיניות הן חלק מהחיים של נשים רבות והאמת היא, שהן נתקלות בכך בכל מסגרת שבה הן נמצאות. לכן זה לא מפתיע לגלות שגם במסגרת הצבאית יש לא מעט עבירות מיניות שמתבצעות ובדרך כלל מדובר על עבירות שמתבצעות על ידי גברים כלפי נשים. יתרה מכך, ברוב המקרים במערכת הצבאית העבירות הן של מפקדים כלפי הפקודות שלהן, כך שאם זה קרה גם לך, את לא לבד. אומנם זה לא באמת מעודד לדעת את לא היחידה שזה קרה לה, אך זה בהחלט אומר שהיום המערכת כבר יודעת טוב יותר איך להתמודד עם מקרים כאלה. אין שום סיבה שבגללה את צריכה לשתוק או לוותר על כך שמי שהטריד אותך ייתן את הדין, אז למה את מחכה? מה שעלייך לעשות זה לחפש עוד היום עורך דין צבאי שיוכל לעזור לך, כי איש מקצוע כזה ידאג לכל האינטרסים שלך.

איך תדעי שבחרת לך עורך דין מתאים?

במערכת הצבאית של ימינו לא חסרים עורכי דין שיוכלו להגיע ולתת לך שירות נהדר, אך האמת היא, שלא לכולם יש ניסיון בדיוק בתחום של הטרדות מיניות. יש הבדל משמעותי ביותר בין עורך דין שבדרך כלל מייצג חיילים שעברו עבירות נשק ובין עו"ד שמתעסק בהטרדות מיניות. לכן חשוב שתבדקי אל מי את פונה והדבר הכי רלוונטי, זה לראות האם לעוה"ד שלך יש ניסיון בתחום הספציפי שבו את זקוקה לעזרה. כמו כן, אם תוכלי לעשות חיפוש קצר ולברר מידע והמלצות לגבי עוה"ד, זה עדיף. כך תוכלי להיות שלמה יותר עם בחירתך וכך תגדילי גם את הסיכויים שהתהליך שאליו את נכנסת יסתיים, פחות או יותר, כפי שאת מצפה.

כמה זמן ייקח התהליך הזה?

אין ספק שלהתמודד עם תביעות הקשורות להטרדות מיניות זה לא דבר פשוט, בעיקר מצד האישה שנפגעה. עם זאת, ולמרות הקושי שבדברים, חבל שתוותרי על כך ובהחלט כדאי שתעשי כל מה שאת יכולה כדי שהפוגע ייתן את הדין על מה שעשה. כדאי שתכיני את עצמך לתהליך לא פשוט ויחסית ארוך, כי גם מערכת המשפט הצבאית, כמו המערכת האזרחית, פועלת לאט. לצערנו הרב יש הרבה מאוד תביעות כאלה שמוגשות מידי שנה, מה שאומר שיש עומס רב שאיתו מערכת המשפט הצבאית צריכה להתמודד. כמו כן, סביר להניח שלא יהיה לך פשוט לגולל שוב את פרטי האירוע בפני עוה"ד שלך ובפני השופטים, אך פשוט אין ברירה אחרת. לכן חשוב שתדעי לקראת מה את הולכת אך חשוב גם שתביני שזו הדרך היחידה לגרום לכך שהאמת תצא לאור. זכרי שאת היא זו שנפגעה ולכן את אינך אשמה בדבר וזכותך הטבעית היא להגן על עצמך ולספר לעולם את מה שאירע לך.

 

פני עכשיו אל עו"ד צבאי מירי יעקב גביש

אולי תאהבו גם את:

דיכאון בצבא

לצערנו, ישנם חיילים שמאובחנים עם דיכאון במהלך השירות הצבאי או לאחר השחרור – שנגרם בעקבות השירות. דעו – המדינה לא אמורה להשאיר את החיילים הללו

קרא עוד »