נמאס לכם לשלם אלפי שקלים למס ההכנסה? יש דרך אחרת!

לא הרבה יודעים זאת, אבל יש לא מעט עסקאות ותשלומים שאינם חייבים במס הכנסה שחשוב להכיר אם גם לכם נמאס מלשלם אלפי שקלים למס הכנסה סתם. בגלל שעסקאות אלו כל כך מגוונות ושונות זו מזו, יכול להיות קשה למצוא מקור אחד שמאגד את כל הפטורים השונים ממס הכנסה, ולכן ריכזנו לכם כאן את כל הדברים שחשוב להכיר.

 

מהו פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה הוא הטבה שהמדינה מעניקה לאזרחיה ממגוון סיבות, שכוללות בתוכן אלמנט משותף לפיו אי גביית המס יקדם את האינטרס הציבורי – בין אם מדובר באינטרס ציבורי בעסקאות מסוימות (שמקדמות את הכלכלה), ובין אם מדובר באינטרס ציבורי בקידום אוכלוסיות מוחלשות או אוכלוסיות שנדרשות לסכומי כסף גבוהים לצורך הוצאות היום יום.

 

מהם מקרי הפטור השונים?

ישנו מגוון רחב של מקרי פטור ממס הכנסה:

  1. פטור ממס הכנסה במקרים של תשלומים לעובד בסיום העסקתו:

פיצויי פיטורים, מענקי פרישה, ותשלום על הימים "חלף הודעה מוקדמת" הם כולם תשלומים שפטורים ממס הכנסה. פטור זה מותנה בהצגת מסמכים המעידים על סיום העסקתו של העובד.

  1. פטור ממס הכנסה על התשלומים של המעסיק לביטוח פנסיוני וביטוח אובדן כושר עבודה:

הפרשות המעסיק לביטוח הפנסיוני וביטוח אובדן כושר העבודה של העובד הן הפרשות פטורות ממס הכנסה, שנחשבות כעתודה לשלומו וביטחונו של העובד, ולכן ככאלו שערכן החברתי ראוי להטבה זו.

  1. פטור ממס הכנסה על השכרת דירה למגורים:

בכדי להילחם ביוקר המחיה קבעה הממשלה תמריץ כלכלי לבעלי דירות להשכיר את דירותיהם בסכום שנחשב כסביר ואפשרי ביחס לממוצע ההכנסות בישראל. תמריץ זה מתרגם לכך שבעלי דירות למגורים שמשכירים את דירותיהם יכולים לקבל פטור מלא ממס על ההכנסות ממשלח זה, כל עוד ההכנסה משכר הדירה בכל חודש אינה עולה על 5,196 שקלים.

הכנסה משכר דירה שעולה על סכום זה, אך פחותה מ10,392 שקלים, תזכה את המשכיר בפטור יחסי על חלק מהסכום.

  1. פטור ממס הכנסה על השכרת דירה לבני 65 ומעלה שעברו לדיור מוגן

הפטור תקף כל עוד ההכנסה לא עולה על חצי מסכום התשלומים לדיור המוגן.

  1. פטור ממס לעיוורים ולקויי ראייה
  1. פטור ממס לבעלי נכות

הפטור תקף למי שיש לו 100% נכות או נכות מצטברת של מעל ל90%, כאשר נכות זמנית תזכה בפטור רק במקרים בהם תקופתה עולה על חצי שנה.

 

איך בודקים זכאות?

הזכאות לכל אחת מהטבות המס השונות תלויה בעמידה בתנאים לקבלתה. תנאים אלו נבדקים על ידי רשות המיסים ויכולים לכלול בתוכם דרישה למעבר ועדה (במקרה של נכות), החזקה בכרטיס עיוור / לקוי ראייה, הצגת מסמכים ועוד.

 

לסיכום

מס הכנסה הוא אולי מס מוכר שכולנו כבר רגילים אליו, אבל חשוב להכיר בעובדה שהוא לא תקף וקיים בכל מקרה ומקרה. אם אתם שייכים לאחת הקטגוריות שצוינו לעיל ושילמתם מס הכנסה, ייתכן שאתם זכאים להחזר מס על ההפרש!

דולרים

 

אולי תאהבו גם את:

איך לבחור עורך דין מיסים?

לא מזמן דפקו על משרדכם נציגי רשויות המיסים והסתבר לכם שאתם מואשמים בעבירות מיסים שונות? העלמת מס? או אולי דיווחי שקר שאינם אמינים? אם כך,

קרא עוד »