מיסוי רווחי הון ודיבידנדים בארצות הברית

בשנים האחרונות ניכרת מגמה של ישראלים המבצעים פעילות עסקית בארצות הברית, בין אם מדובר בהשקעות נדל"ן, במכירת נכסים או בכל פעילות עסקית אחרת. אחד הנושאים החשובים להכיר בתחום המיסוי האמריקאי, נוגע למיסוי רווחי הון ודיבידנדים בארצות הברית, אשר יוסבר בקצרה במאמר זה.

היכרות מעמיקה עם התחום או לחילופין התייעצות עם הגורמים המתמחים, יכולה לחסוך לכם הלכה למעשה כספים רבים, בזכות מיסוי מדויק.

 

אילו פעולות כרוכות במיסוי רווחי הון?

הפעולות המרכזיות אשר דורשות העברת רווחי הון לרשויות המיסוי האמריקאיות הם מכירה נכסים פיננסים מהסוגים הבאים: מניו, אגרות חוב, קרנות חוב וגם REIT (נדל"ן) וETF –  (Exchange -Traded Fund).  הבחנה משמעותית לעניין שיעורי המיסוי  של הנכסים השונים תלויה במשך הזמן שהם הוחזקו.

 

כיצד נקבע שיעור המיסוי?

נכס שהוחזק ונמכר בטווח של עד שנה קלנדרית, ייקרא Short Term Capital Gains. הכנסה מנכס זו, תתווסף להכנסות של הנישום והמיסוי בעדו ייעשה במסגרת שיעור המס השולי שלו. לעומת זאת, נכס שנמכר בטווח של מעל שנה, נקרא על ידי הרשויות Long Term Capital Gain והכנסתו תמוסה בשיעורי מס מוטבים, זאת בכפוף לשיעור המס של הנישום.

באתרי אינטרנט שונים ניתן למצוא שלל טבלאות המפרטות את שיעורי המס הנדרשים בהתאם למשך זמן החזקת הנכס (קצר/ ארוך) ואת הסכום הדורש מיסוי בדולרים. שימו לב, מדובר בסכומים משתנים ודינמיים שמשתנה מעת לעת.

ישנם מצבים לא מעטים בהם ניתן לקבל פטור מלא או משמעותי בדבר מיסוי רווחי הון. למשל, משקיע מוסדי ישראלי יהא זכאי לפטור מס והמיסוי כך שההשקעה שלו בגין קרן הזל תסתכם בכ-15% בלבד. על מנת להעמיק בכך, מומלץ לפנות לגופים המתמחים בנושא.

 

מיסוי דיבידנדים

דיבידנד הוא השם המקצועי לתשלום שמעבירה החברה, מתוך העודפים או הרווחים שלה לידי בלעי המניות שלה. למרות שהדיבידנדים מועברים לאותם בעלי מניות, הרי שהעברה זו כרוכה המיסוי מסוים בהתאם לדרישה של רשויות המס של ארצות הברית.

בדומה למיסוי על רווחי הון, כפי שהוצג לעיל, על דיבידנדים נדרש להעביר מיסוי. שיטת המיסוי היא דומה לזו שתואר, אך שיעור המס הוא שונה.  בדומה לרווחי הון, שיעור המס יקבע בהתאם למשך הזמן שהמניה הוחזקה וגם לפי מקום התאגדות החברה (זרה או אמריקאית). דיבידנד מוטב, הוא דיבידנד שזוכה למיסוי בשיעורים נמוכים יותר מדיבידנד רגיל.

עם זאת כדאי להכיר, מיסוי דיבידנדים הוא אחד מהתחומים בהם אין הרבה מה לעשות על מנת להקטין את שיעור המס בו חייב הגוף, זאת בניגוד למיסוי רווחי הון, שיכול להנות מפטור משמעותיים ואך מלאים במצבים מסוימים.

אנו ב- MasAmerica ממליצים בחום להיוועץ עם גופים המתמחים בנושא, על מנת למזער ככל האפשר תשלומי מס עודפים ומיותרים. פנו אלינו ונשמח לסייע ולהכווין אתכם.

 

אולי תאהבו גם את:

איך לבחור עורך דין מיסים?

לא מזמן דפקו על משרדכם נציגי רשויות המיסים והסתבר לכם שאתם מואשמים בעבירות מיסים שונות? העלמת מס? או אולי דיווחי שקר שאינם אמינים? אם כך,

קרא עוד »