החזרי מס לבעלי חברה משפחתית – מה החוק אומר בנושא?

חברה משפחתית לפי החוק בישראל היא חברה שכל בעלי המניות שלה הם קרובי משפחה מדרגה ראשונה, לצד תנאים דומים נוספים.

בין יתר ההבדלים המייחדים חברה משפחתית, קיימים היבטי מיסוי מיוחדים, שיכולים לזכות אתכם בהחזרי מס.

על אילו היבטים מדובר ואיך אפשר לקבל את ההחזרים?

 

הטבות מס לבעלי חברה משפחתית

אחד מההיבטים הבולטים של מיסוי חברה משפחתית קובע כי הנישום (כלומר מי שנחשב חייב במס) הוא אחד מבני המשפחה. למעשה, המס מחושב לפי חבות של נישום יחיד ולא כמו בחברה רגילה.

 

לכן, אם יש לכם חברה משפחתית, אתם זכאים להטבות מס של יחידים:

  1. אם בעל חברה משפחתית הוא בעלים רשום של מספר חברות, הוא יכול לקזז את הרווחים וההכנסות מכל החברות יחד ורק אז לשלם מס, במקום לשלם עבור כל חברה בנפרד. לכן, אם יש חברה אחת מפסידה וחברה אחרת מרוויחה – ניתן לקזז את ההפסדים והרווחים של שתי החברות וכך לשלם פחות מס. הטבה זו מנוצלת בעיקר על ידי קבלנים, שיכולים לרשום כל פרויקט בנייה בתור חברה משפחתית נפרדת.
  2. אם הנישום המייצג את החברה המשפחתית הוא בעל זכויות אינדיבידואליות להטבות מס לפי החוק, כמו למשל, אחוזי נכות, החברה יכולה לשלם פחות מס – בהתאם להטבת המס המגיעה לנישום המרכזי.
  3. אם הנישום הוא גם שכיר, אבל החברה נמצאת בהפסדים, אפשר לקזז את ההפסדים של החברה, מהמשכורת שלו וכך לשלם פחות מס.

 

חיסכון של אלפי שקלים

היכרות טובה עם עולם המיסוי, מקלה מאוד על עריכת חישובי מס מראש, כדי לחסוך כסף רב לבעלי החברה. למעשה, כאשר מדובר על חברה משפחתית, תכנון מס נכון, מקצועי וחכם, יכול לספק חיסכון של אלפי שקלים בחודש לחברה.

 

איך מקבלים החזר מס לחברה משפחתית

כל אזרח בישראל יכול להגיש בכוחות עצמו בקשה לקבלת החזרי מס על ידי פניה מסודרת לרשות המיסים ומילוי הטפסים הדרושים. יחד עם זאת, בעיקר כאשר מדובר על חברות, נהוג לפנות לבעלי מקצוע בתחום, כדי להבטיח מילוי נכון של הטפסים הדרושים, התייחסות נרחבת לנושא תכנון מס וכן הגשת בקשה מבוססת על ידע והיכרות טובה עם הכללים והחוקים של רשות המיסים, כדי לקבל תוצאה אופטימלית – החזר מס בגובה מקסימלי – בהתאם לחוק בישראל.

 

לסיכום

החזר מס לבעלי חברה משפחתית יכול להיות הרבה יותר גדול ממה שאתם חושבים, פשוט כי בעזרת ידע מקצועי, ניסיון ומיומנות בתחום, אפשר להשיג הרבה יותר. פניה מסודרת לאנשים הנכונים יכולה להשיג לכם תוצאות מפתיעות.

אז אם אתם רוצים את התוצאה המשתלמת ביותר, אם אתם רוצים לקבל החזר מס גבוה עבור בעלי חברה משפחתית, ללא עיכובים, ללא טעויות וללא הפתעות, לחצו: החזר מס בקלות וביעילות אינדיגו פיננסים .

 

אולי תאהבו גם את:

איך לבחור עורך דין מיסים?

לא מזמן דפקו על משרדכם נציגי רשויות המיסים והסתבר לכם שאתם מואשמים בעבירות מיסים שונות? העלמת מס? או אולי דיווחי שקר שאינם אמינים? אם כך,

קרא עוד »