תפקיד עורך דין בפרויקט פיתוח מקרקעין

היום ניתן לשמוע המון על פרויקטים בפיתוח מקרקעין, הכוללים פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38. חשוב לזכור כי פרויקט מסוג זה חייב בליווי צמוד ומקצועי של עורך דין שמתמחה בתחום המקרקעין, מאחר ולא ניתן לסמוך על עורך הדין של היזם. יש לזכור כי האינטרסים שלכם, בתור בעלי הבתים, שונה לחלוטין מהאינטרסים של היזם או הקבלן. לכן חשוב להיעזר בשירותיו של איש מקצוע מהתחום, שמכיר היטב את הנפשות הפעולות ויודע בדיוק כיצד להתנהל בצורה הנבונה והמקצועית ביותר. במאמר זה נדגיש את החשיבות של עורך הדין בפרויקטים של פינוי בינוי ונמנה את כל הסיבות מדוע אסור לוותר על שירותיו.

 

תפקידו של עורך דין בפרויקט פינוי–בינוי והחשיבות שלו

משרד עו"ד יוני לוי נחשב לאחד המשרדים המוכרים והמומלצים ביותר, עבור כל מי שמעוניין לעבוד עם עורך דין שמתמחה בתחום הנדל"ן ובפרויקטים של פינוי ובינוי בפרט. מדובר על עורך דין מקצועי ומיומן, שמכיר את כל הניואנסים ויודע בדיוק כיצד להגן על האינטרסים שלכם.

יש לזכור כי אומנם לכאורה מדובר על פרויקט שמבטיח תועלת רבה לכל הצדדים, אך למעשה הרווחיות שלכם, בתור בעלי הדירות, אינה מובטחת. רק עורך דין מנוסה ומיומן יוכל להבטיח את האינטרסים שלכם, לכן אסור בשום אופן לוותר על שירותיו. אומנם עורך הדין של היזם יציע לכם את שירותיו ללא מחיר, דבר שעלול להיות מפתה במיוחד, אך חשוב לזכור כי אתם לא הלקוח שלו.

 

מה כדאי לדעת לגבי תפקידו של עורך דין בפרויקט פינוי-בינוי?

עורך הדין שמייצג אתכם חייב להיות מעורב בכל שלבי הפרויקט, החל מהרגע הראשון שבו הפרויקט הוצא לבעלי הדירות ועד להחלטה לצאת לדרך. חשוב שעורך הדין ילווה אתכם לכל אורך התהליך ויוודא כי ההסכם שנחתם מול היזם ישמור על האינטרסים שלכם. אומנם מבחינה חוקית אתם יכולים לוותר על שירותיו של עורך דין מקצועי בפרויקטים מסוג זה, אך חשוב לדעת כי ההסכם שתחתמו עליו מול היזם יחייב אתכם מבחינה משפטית, גם אם בחרתם לוותר על ייעוץ משפטי.

לכן חשוב לא לנסות לחסוך כמה שקלים, רק כדי לגלות בדיעבד שהדבר עלה לכם ביוקר. עורך הדין ידאג לרווחיות של הפרויקט עבורכם וייצג אתכם בשלב המשא ומתן. ללא עורך דין מטעמכם, ככל הנראה תוותרו על לא מעט מהתמורה שהייתם יכולים לקבל בסיום הפרויקט.

 

עורך דין בפרויקט פינוי-בינוי – מסייע ברגעים של חוסר וודאות

יש לזכור כי ההסכם בין היזם לבעלי הדירות נחתם כבר בשלבים המוקדמים של הפרויקט, לפני שהקרקע עברה תהליכי ייעוד ולפני שהוועדה המקומית נתנה היתר בניה. כתוצאה מכך, קיימת אי וודאות רבה בקרב בעלי הדירות, לגבי כמות וגודל הדירות שהם יקבלו בפרויקט המדובר.

לכן חשוב לוודא כי עורך הדין שמלווה את הפרויקט לקח ערבויות מתאימות מהיזם, שנועדו לוודא את האינטרסים שלכם במקרה של חריגת הפרויקט מהמהלך המתוכנן שלו. ערבויות אלו חייבות לספק ערבות מתאימה הן לתקופת הבנייה והן לאחריה. יש לוודא כי הערבויות מבטיחות לכם דירה חדשה ושוות ערך, במידה והיזם לא ימסור לכם את הדירה המובטחת.

 

תפקידו של עורך הדין בפרויקט פינוי-בינוי – שורה תחתונה

עורך הדין חייב ללוות את הפרויקט לכל אורך הדרך, החל מבחירת היזם המתאים ועד לשלב המשא ומתן, להבטחת האינטרסים שלכם. כמו כן, עורך הדין חייב לספק לכם מידע מדויק ועדכני לגבי הזכויות שלכם וכמובן לסייע בטיפול בדיירים סרבניים ולפקח על הבניה. לכן חשוב לבחור מראש בעורך דין מקצועי ומיומן, שמכיר היטב את התחום.

נדל_ן

אולי תאהבו גם את: