חווית רשלנות רפואית? כך תפעלו

תביעת רשלנות רפואית מתנהלת עקב טיפול רפואי מסוים שבוצע וגרם לנזק עבור המטופל. באמצעות תביעת שלנות, יכול האדם הניזוק לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם לו, שכן, ייתכנו נזקים חמורים ואף קריטיים בגין טיפולים רפואיים שהתבצעו עם כשלים מסוימים.

ניכר כי ב2021 עדיין מתרחשים מקרים שונים של רשלנות רפואית, יחד עם זאת, יש לציין כי לא כל טיפול שהסתיים ללא הצלחה, מוגדר כ"רשלנות רפואית" וכדי לדעת אם קיימת עילה לתביעה בדין רשלנות רפואית, ניתן לפנות לעורך דין מומחה בתחום, שידע לבחון את הפרוצדורה הרפואית שהתבצעה ואת הליקויים שהיו בה שגרמו לנזקים בקרב המטופל.

כדי להוכיח כי התקיימה רשלנות, במהלך פרוצדורה רפואית מסוימת, על המטופל קיימת החובה להוכיח כמה פרמטרים:

 

  1. שהתנהלות הרופא המטפל הייתה שלא בהתאם לסטנדרט רפואי סביר.
  2. שגופו של המטופל ניזוק.
  3. שקים קשר סיבתי בין הנזק שנגרם למטופל ובין ההתנהלות הבלתי סבירה של הרופא המטפל.

 

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

אם עברתם פרוצדורה רפואית מסוימת וחוויתם בגינה רשלנות רפואית, כדאי שתגישו תביעת רשלנות למטרת קבלת פיצוי בגין הנזק. בטרם הגשת התביעה, יש להכין מסמכים רלוונטיים שיוכלו לתמוך בטענותיכם בתביעה:

  1. מסמכים רפואיים המעידים על תרופות ועל טיפולים שעבר המטופל בשל הנזק שחווה.
  2. חוות דעת מומחה רפואי בנוגע לחומרת הנזק.
  3. תיעוד מפורט של הנזק שנגרם, שר כולל את המקום ואת התאריכים שבהם התרחש הנזק.

 

מצבים נפוצים של רשלנות רפואית

ככלל, קיימים כמה מצבים נפוצים בהם התרחשה רשלנות רפואית וביניהם:

  1. ביצוע של פרוצדורה רפואית לא נכונה עבור מטופל
  2. ביצוע אבחון שגוי של מחלה או מצב רפואי
  3. ביצוע אבחון רפואי באיחור (והחמרה של המחלה או של המצב הרפואי בשל כך)
  4. ביצוע פרוצדורה רפואית המלווה בכשל מסוים

 

פניה לעורך דין רשלנות רפואית

על אף שאדם יכול להגיש באופן עצמאי תביעה בגין רשלנות רפואית, כדאי לפנות  לעורך דין מומחה בתחום, שיוכל לבחון את המקרה הספציפי ואת הנזק שנגרם בגין הרשלנות הרפואית ולהחליט אם קיימת עילה לתביעה. קבלת חוות דעת של עורך דין מומחה, כמו גם ליווי שלו בהליך תביעת הרשלנות הרפואית, עשויה לסייע לתובע להגדיל את סיכוייו שהתביעה תזכה ושהוא יקבל את הפיצויים שאותם הוא תבע.

 

לסיכום

רשלנות רפואית עשויה להתרחש במצבים שונים ולכל אדם אשר ניזוק כתוצאה מהליך רפואי מסוים, קיימת הזכות להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. בכדי להגדיל את סיכוייה של התביעה להצליח ובכדי להגדיל את הסיכוי לקבלת פיצויים, ההמלצה היא להיעזר בייצוג של עורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית, שיוכל לכוון את התובע לאורך כל הליך התביעה ולייצג אותו על הצד הטוב ביותר, כך שסיכוייה של התביעה להצליח יהיו טובים והתובע יזכה בקבלת פיצויים.

Medical, Care

 

אולי תאהבו גם את:

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית אותה מעניק רופא מומחה יכולה לגרום לכך שתממשו את מלוא הזכויות אשר מגיעות לכם בתביעה אשר מוגשת, בהתאם לאופי הנזק כמו גם

קרא עוד »