דוח היעדר תביעות בחינם – המדריך להנפקת הדו"ח

מי מאיתנו לא מכיר את התקופה שבה אנו נדרשים לחידוש ביטוח הרכב, או לחלופין כאשר אנו מחליטים להחליף את חברת הביטוח, ונדרשים להעביר דוח היעדר תביעות.

אנו נדרשים לתהליך בירוקרטי שלעיתים אורך זמן רב, ובעיקר מתיש ומסורבל.

כעת, מיזם חדש של רשות שוק ההון בשם הר הביטוח, מאפשר למבוטחים לקבל דוח היעדר תביעות בקלות ובחינם.

במאמר שלפניכם נציג מדריך קצר להנפקת הדוח.

 

מהו מיזם הר הביטוח?

הר הביטוח הינו מיזם של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, שהינה רשות ממשלתית אשר אחראית להסדרה ופיקוח על שירותים פיננסיים שונים, כמו ביטוח, פנסיה ועוד. כלומר, רשות שוק ההון הינה הרגולטור המסדיר את התחום הפיננסי-ביטוחי, ובין היתר הגורם המפקח על הגופים המוסדיים בישראל, כדי שאלו יוכלו לעמוד בפני התחייבויותיהם כלפי הציבור הישראלי.

כיוון שתחום הפנסיה והביטוח הינו כזה שכמעט כל אזרח ואזרח בישראל מעורב בו, ויש צורך בהגנה על האינטרסים של האזרחים אל מול גופים כלכליים גדולים וחזקים כמו הגופים המוסדיים, רשות שוק ההון יזמה את מיזם הר הביטוח המיזם מנגיש שירותים בסיסיים רבים לאזרחים, שמבוטחים בחברות הביטוח השונות. אחד מן השירותים האלו הינו קבלת דוח היעדר תביעות בחינם, שמיד נציג מדריך להנפקתו.

 

צעד ראשון – כניסה אל אתר הר הביטוח

הצעד הראשון הוא גם הצעד הפשוט ביותר. אין זה משנה אם אתם נכנסים אל אתר הר הביטוח דרך המחשב או המכשיר הסלולרי, פשוט יש לחפש בגוגל או במנוע חיפוש אחר את הביטוי "הר הביטוח" ולהגיע אל האתר.

 

צעד שני – רובריקת "מה אמצא על שמי"

כאמור, מיזם הר הביטוח אינו נוגע בהכרח רק בתחום ביטוח הרכב. אתר הר הביטוח בא כדי להרחיב את השירות שוק ההון כלפי ציבור המבוטחים על ידי הצגת כלל מוצרי הביטוח של המבוטח, כלומר, גם בתחומים אחרים.

בכדי לבצע כניסה ראשונית אל האתר, יש ללחוץ על "חיפוש ביטוחים על שמי". לחיצה על כפתור זה תעביר אתכם אל מסך הזנת הנתונים הראשי, בו תידרשו להזין נתונים אישיים בסיסיים כמו מספר תעודת זהות ואת תאריך ההנפקה.

לאחר מכן יופיעו מספר שאלות זיהוי נוספות הנוגעות אל הדרכון שלכם, עליהן יש גם כן להשיב בכדי להתקדם בתהליך. לאחר סיום תהליך הזנת הנתונים נעבור אל הצעד הבא – צפייה בתיק הביטוחי של הלקוח.

 

צעד שלישי – צפייה בתיק הביטוחי של הלקוח

הגענו אל דף התיק הביטוחי של הלקוח, שם מוצגות כלל פוליסות הביטוח הקיימות למבוטח. כאן עלינו ללחוץ על האייקון "כללי", בכדי להגיע אל ביטוחי הרכב של המבוטח.

לאחר שלחצנו על האייקון, הגענו אל דף המסכם את כלל הפוליסות הקיימות בביטוחים הכלליים שלנו (בעיקר רכב ודירה). בצד שמאל של המסך יופיע אייקון עם הכיתוב "עבר ביטוחי לרכב", עליו נלחץ ונעבור לשלב הבא.

 

צעד רביעי ואחרון – הכנסת מספר רכב והפקת הדוח

לאחר שלחצנו על האייקון "עבר ביטוחי לרכב" הגענו אל הדף האחרון בו אנו נדרשים רק להזין את מספר/י הרכב שלנו. ככל שבשלוש השנים האחרונות אתם נוהגים באותו הרכב – עליכם להזין מספר רכב אחד. ככל שהחלפתם רכב בשלוש השנים האחרונות, הזינו את כלל מספרי הרכב שבגינם הייתה לכם פוליסת ביטוח.

לאחר שהזנתם את מספר הרכב, לחצו על האייקון "הפק דוח", ואז תגיעו אל טבלה המסכמת את תביעות הביטוח שלכם. בצד שמאל של המסך יופיע אייקון בצורה של מכתב שיאפשר לכם לשלוח את הדוח אל תיבת האימייל שלכם, ולצידו אייקון עם חץ המופנה כלפי מטה, שיאפשר לכם להוריד את הדוח אל המחשב/המכשיר הסלולרי.

 

אולי תאהבו גם את: