אחזקת נשק חם ללא רישיון

אחזקת נשק ללא רישיון עלולה להיתפס על ידי בית המשפט כעבירה פלילית חמורה, על רקע פגיעה פוטנציאלית בביטחון האזרחים.

עם זאת, התייעצות עם עורך דין מסייעת להתמודד עם כל מקרה לגופו ולנסות להפחית את העונש

בתי המשפט הישראל ובמדינות נוספות ברחבי העולם מייחסים חשיבות רבה לעבירות של אחזקת נשק. מתוך פרספקטיבה של שמירה על ביטחון האזרחים, השאיפה היא לקבוע עונשים חמורים עבור עבירות מהסוג של אחזקת נשק חם ללא רישיון.

אז מצד אחד, אפשר לקבל רישיון ולהחזיק בנשק חם גם אם אז לא קשור ישירות אל מקור פרנסה ועבודה. מצד שני, אחזקת נשק חם ללא רישיון היא עבירה שהעונש המקסימאלי עליה יכול להגיע עד 7-10 שנות מאסר.

 

איך מגדיר הדין הפלילי מהו נשק?

השאלה המעניינת היא באיזה הגדרה משתמשים על מנת לקבוע מהי בכלל עבירה של אחזקת נשק חם ללא רישיון. בשביל לקבוע עבירה כזו, צריך למשל להחליט מהו נזק. כאן רואים שהדין הפלילי מגדיר נשק באופן רחב, כי לא מדובר רק על כלי ירייה כגון אקדח אלא על כל כלי שבאמצעותו ניתן להמית אדם: כמו רימון ופצצה.

מלבד האמור לעיל, אחזקת נשק חם ללא רישיון חלה על מי שמחזיק את החלקים והתחמושת של אותו הכלי. כך לדוגמא אסור להחזיק ללא רישיון סוגים שונים של כלי נשק ומרכיבים שלהם. בין היתר, החוק קובע עד 3 שנות מאסר עבור החזקת כלי נשק, עד 7 שנות מאסר להחזקת נשק ללא רישיון ועונש של עד 10 שנים בגין נשיאת נשק חם שלא כדין.

 

מה עושים במקרים של אחזקת נשק חם ללא רישיון?

התייעצות עם עורך דין שמכיר את התחום של נשק ובקיא בהבדלים בין הדין הפלילי יכולה לסייע. מטרת העל היא כמובן להתייעץ עם עורך דין כאיש מקצוע כדי להפחית את חומרת העבירה, אבל יש מקום לערב אותו גם בשביל לשמוע על האופן שבו החוק מגדיר סוגים שונים של כלי נשק.

את עורך הדין שמתמחה בדין הפלילי רצוי לערב כמה שיותר מוקדם. מעורבות מוקדמת עוזרת לקבוע כיצד להתמודד עם עבירות של אחזקת נשק, מאפשרת להיעזר גם בפסקי דין תקדימיים ועולה בקנה אחד עם האינטרסים של החשודים והנאשמים.

 

האם גם אי חידוש רישיון מהווה עבירה פלילית?

העונשים השונים בגין אחזקת נשק חם ללא רישיון לא חלים על מי שכבר קיבל רישיון אך לא חידש אותו. במילים אחרות, הוראות חוק העונשין עדיין לא חלות על מי שביצע עבירות שונות של אחזקת נשק ללא רישיון רק בשל אי חידוש הרישיון, כל עוד לא הייתה מניעה לחדשו. אם אכן הייתה מניעה כזו, העונשים חלים על אותו נאשם כרגיל ולמען שלום הציבור והאזרחים.

 

רובים

אולי תאהבו גם את:

מהו הסוד המסחרי?

לפי חוק עוולות מסחריות, סוד מסחרי הוא כל מידע עסקי שלא מגלים אותו ברבים, שלא ניתן לגלות אותו בקלות והוא מעניק יתרון עסקי של אחד

קרא עוד »
הסדר נושים – מהו?

הסדר נושים ("הסדר חוב") הוא הליך שבו החייב מעוניין להגיע להסכמה מול כל הנושים שלו, לפיו חלק מסוים מהחוב עבורם ישולם מיידית ובכך יתייתר הצורך

קרא עוד »