האם תוכל לתבוע את הבנק שלך?

אנו שומעים לא פעם על לקוחות בנקים שונים שמבררים פרטים אודות אפשרות לתבוע את הבנק. הבנק כידוע, נחשב לגוף פיננסי יציב וגדול, כזה שנדמה לפעמים שלא ניתן לעמוד מולו. יש מי שסבורים שלא ניתן לתבוע את הבנק כלל וכלל, בזמן שיש מי שטוענים את ההפך הגמור. יצאנו לבדוק את הנושא והחלטנו לכתוב עבורכם מדריך שיאפשר לכם לדעת אחת ולתמיד אם תוכלו לתבוע את הבנק שלכם.

 

רקע אודות הבנקים בישראל

אתם מרגישים שהבנק התנהל כלפיכם באופן אינו הולם? אם כך, אתם צריכים לבדוק אם יש לכם גיבוי מצד החוק לעוול שנעשה לכם. לעיתים יש מי שמרגישים שנעשה להם עוול, אך הם מגלים שהחוק עומד דווקא לטובת הבנק ויש מקרים שבהם המצב הפוך. כפי שכבר ציינו בפניכם בפסקת הפתיחה, הבנקים ידועים כגופים חזקים ועתירי ממון. אם לא די בכך, יש להם שורה ארוכה של עורכי דין  שבקיאים בתחומים השונים והם שם כדי לחשוף שיניים ולשמור על הבנק מפני כל איום חיצוני. החוק קובע שניתן לתבוע את הבנק. כך שאתם יכולים לתבוע את הבנק שלכם בנושאים שונים. כעת נציין מהם הנושאים הללו.

 

ניתן לתבוע את הבנק שלכם בנוגע לנושא של חובת האמון

הידעתם? לפי החוק, צריך להיות אמון בין הבנק ללקוחות שלו (ואתם כמובן נכללים בלקוחות האלו). זו הסיבה שהבנק שלכם צריך להגן עליכם מפני פגיעה כלשהי. הבנק שלכם הרי מחזיק בידע רב עליכם והוא קובע את המדיניות שלו כלפיכם, הלקוחות. לכן, עליו להגן עליכם מפני כל פגיעה אפשרית. בהזדמנות זו, אנחנו רוצים לציין כי התברר לנו שתביעה בנושא האמון היא הנפוצה ביותר בקרב תביעות נגד בנקים שהוגשו בשנים האחרונות.

 

ניתן לתבוע את הבנק שלכם בנוגע לנושא של הפרת חובה ציבורית

החוק בישראל רואה את הבנק כגוף ציבורי. לכל גוף שכזה יש רשימה ארוכה של חובות שעליו לספק ללקוחות שלו. בזמן שהבנק מספק את החובות ללקוחות, צריכה להיערך בקרה קפדנית מטעמו שבוחנת כי לא נעשית הפרה כלשהי של חובה ציבורית. כחלק מעניין זה, עובדי הבנק צריכים לראות לנגד עיניהם את טובת הלקוח בכל מצב שהוא.

 

ניתן לתבוע את הבנק שלכם בנוגע לנושא של הפרת חובת זהירות

לבנקים יש כוח גדול מאוד בכל הנוגע לגישה למידע הנוגע ללקוחות שלהם. חובת הזהירות שצוינה בכותרת לעיל מתייחסת לגישה למידע הרב שיש לבנק (גישה שאינה נגישה לכל אדם באשר הוא). לכן, הבנקים צריכים לנהוג בזהירות רבה כלפי הלקוחות, לשמור על המידע שלהם וליידע אותם על השלכות שונות שעשויות להתרחש במידה והם יחליטו לבצע פעולות בנקאיות מסוימות כמו נטילת הלוואה וכו'.

 

לסיכום

כעת אתם יודעים כי אתם יכולים לתבוע את הבנק שלכם במידה וזה התנהל שלא כשורה בהקשר של הנושאים שצוינו לעיל. 

אזיק דולר וזכוכית מגדלת

אולי תאהבו גם את: