מקרים שרצוי להיוועץ עם עו"ד לענייני צבא

בדרך כלל, עורכי דין בישראל בוחרים בתחום התמחות ספציפי, כגון משפט פלילי, דיני משפחה וגירושין או דיני נזיקין. כמובן, ישנם גם עורכי דין המתמחים במשפט צבאי ובהגנה על חיילים בבתי משפט צבאיים. במאמר זה נסביר אילו שירותים עיקריים מספק עורך דין לענייני צבא ונסקור 3 מקרים שרצוי להיוועץ עם עו"ד לענייני צבא בהקשרם. שווה לקרוא ולהכיר!

 

אילו שירותים עיקריים מספק עורך דין לענייני צבא?

עורך דין צבאי מתמחה בדיני צבא ומייצג חיילים בבתי משפט צבאיים. תחום התמחות זה מצריך ידע נרחב במשפט הצבאי ויכולת לנווט בנבכי מערכת המשפט הצבאית. עורך דין צבאי מוסמך שומר על זכויות החייל לאורך כל ההליך המשפטי, וממנף את מומחיותו המשפטית כדי לצמצם את האישומים ולהקל בעונשים המוטלים על ידי בית המשפט הצבאי על חיילים.

 

3 מקרים שרצוי להיוועץ עם עו"ד לענייני צבא בהם

להלן שלושה מצבים קלאסיים המצדיקים התייעצות עם עורך דין צבאי:

  1. חשד למעורבות בעבירות סמים חמורות: צה"ל רואה בסוגיות הקשורות לסמים בקרב חיילי סדיר ומילואים, בעיה משמעותית הדורשת פעולה נחרצת. כתוצאה מכך, בתי המשפט הצבאיים מטילים פעמים רבות עונשים מחמירים על החיילים שנמצאו אשמים בשימוש בסמים או בהחזקה לשימוש עצמי, תוך חריגה מהנורמות של מערכת המשפט האזרחית. מכאן שאם נכשלתם בבדיקת סמים או נקראתם לחקירה בנושא סמים בצבא, יש חשיבות מכרעת לפנות ללא דיחוי לייעוץ של עורך דין צבאי.
  2. עריקות משירות סדיר או מילואים: חייל בחובה שנעדר משירות צבאי ללא רשות למשך תקופה העולה על 21 ימים מסווג כעריק על ידי הצבא. כך גם משרת מילואים שלא התייצב במשך יותר מ- 14 ימים לשירות המילואים. בדרך כלל, חיילים שחוזרים לשירות מיידית עלולים לעמוד בפני עונשים קלים יותר, שעלולים להיות מוגבלים להליכים משמעתיים. לעומת זאת, אנשים שנעדרים לתקופה ממושכת עלולים לעמוד בפני מאסר של מספר חודשים ואף יותר. לכן במקום להמתין לתפיסת המשטרה הצבאית או האזרחית, מומלץ לפנות באופן יזום לעורך דין בעל מומחיות בדיני צבא כדי לטפל במצב.
  3. חשד למעורבות בסחר בנשק / באמצעי לחימה: ההאשמות על סחר בנשק או באמל"ח טומנות בחובן עונשים חמורים, שלעיתים קרובות מובילים לעונשי מאסר ממושכים. אם אתם מוצאים את עצמכם חשודים בפעילות כזו, הכרחי לפנות בהקדם לעורך דין צבאי המתמחה בתחום זה.

 

לסיכום – מדוע לא כדאי להתמודד עם עבירות צבאיות ללא ייצוג משפטי של עו"ד לענייני צבא?

אם אתם נחשדים או נאשמים בעבירות סמים, עריקות או סחר בנשק בתקופת שירותכם הצבאי או שירות המילואים שלכם, כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין צבאי בהקדם האפשרי, למען ההגנה על זכויותיכם והאינטרסים שלכם. עורכת דין לענייני צבא – המסייעת תשמח לעמוד לרשותכם בכל סוגיה שעולה בהקשר לגיוס לצבא או לשירות הצבאי שלכם וללוות אתכם בהליכים המשפטיים בבתי הדין הצבאיים, במידת הצורך.

עורך דין צבאי

אולי תאהבו גם את:

איך להגיש תביעה נגד הצבא?

הגשת תביעה נגד הצבא היא תהליך מאתגר ומורכב הדורש הבנה מעמיקה של המשפט הצבאי והליכים משפטיים סבוכים. בין אם חווית התנהגות בלתי הולמת, רשלנות או

קרא עוד »