מהם השלבים לפתיחת תיק גירושין

כל אחד יודע שהליך גירושין מצריך סבלנות, מכיוון שהוא עשוי לארוך זמן מה, אבל לא כולם יודעים מהם השלבים שבאים לידי ביטוי לאורך כל ההליך. עובדה זו הובילה אותנו להוציא סדרת מדריכים בנושא שתציג את ההליך כולו, שלב אחר שלב. מדריך זה הוא הראשון בסדרה ונפתח אותו בשלבים הראשוניים שצריכים להתבצע, כדי שניתן יהיה לפתוח תיק גירושין בבית המשפט לענייני משפחה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתכירו במידע זה.

 

שלב מספר 1 – התייעצות עם עורך דין

אי אפשר לפתוח מדריך שעוסק בפתיחת תיק גירושין בבית הדין מבלי לציין את ההתייעצות עם עורך דין לענייני משפחה. בשלב זה חשוב לפנות לעורך דין מומלץ בתחום שילווה אתכם לאורך כל ההליך. הוא יוכל להציג בפניכם את החובות והזכויות שלכם ולסייע בכל הנוגע לקבלת החלטות נכונות בכל רגע נתון.

שלב מספר 1 – התייעצות עם עורך דין

 

שלב מספר 2 – איסוף מסמכים

פניתם לעורך דין לענייני משפחה? אם כך, זה הזמן להציג בפניו את כל המסמכים, לפני שתוכלו לפתוח את תיק הגירושין ברבנות. מדובר בדרך כלל בתעודת הנישואין שלכם, צילומי תעודות זהות, הסכם ממון (במידה ויש ברשותכם), הוכחה של תושבות ועוד. רגע לפני שנמשיך לפסקה הבאה, נמליץ לכם ללחוץ על הקישור הבא ולשוחח עם עורך דין מומלץ שיסייע לכם בכל עת: https://www.everaccess.co.il.

 

שלב מספר 3: הגשת כתב תביעה

פתיחת תיק גירושין מצריכה הגשה של כתב תביעה שיוגש על ידי שני בני הזוג תוך סיוע מצד עורך הדין הנבחר. אלה צריכים להגיע יחד לבית הדין הרבני שנמצא בקרבת מקום המגורים שלהם. נדגיש שישנם פרטים מסוימים שחייבים להימצא בכתב התביעה, למשל:

  • שמותיהם המלאים של הזוג שצפוי להתגרש
  • פרטיהם האישיים של עורכי הדין שייצגו את שני הצדדים לאורך ההליך
  • הסבר אודות הנסיבות שהובילו לפרידה בין בני הזוג וכו'

 

שלב מספר 4: פגישה ברבנות

בשלב האחרון תצטרכו לקבוע פגישה ברבנות המקומית. חשוב לציין שבמקרים מסוימים תוכלו לבצע לתאם את הפגישה באופן מקוון, אך יש מקרים שבהם תידרשו להגי למקום. חשוב להדגיש שבשלב זה יתבצעו כמה הליכים מנהליים שיבטיחו שהטיפול בתיק שלכם יהיה איכותי ומהיר. מומלץ לקחת חלק בשיחת ייעוץ טרם קיום הפגישה, משום שזו תאפשר לזוגות להגיע מוכנים לקראתה. שיחות אלה מתבצעות בדרך כלל על ידי בעלי מקצוע מוסמכים שיוכלו לסייע בחיזוק התקשורת שצריכה לבוא לידי ביטוי במהלך הפגישה ברבנות.

 

השורה התחתונה

אלה היו 4 השלבים שצריכים להתקיים, כדי שניתן יהיה לפתוח תיק גירושין. כעת אתם מכירים בהם מקרוב, כך שתצטרכו ליישם אותם בהתאם לפירוט שהוצג לעיל. נאחל בהזדמנות זו שתעברו את ההליך על הצד הטוב ביותר ונזמין אתכם לקרוא מדריכים אחרים שיעלו לאתר בהקשר זה, כדי שתוכלו לקבל את ההכוונה הדרושה לכם לאורך כל ההליך.

שלב מספר 4_ פגישה ברבנות

אולי תאהבו גם את: