תביעת נזיקין בגירושין

תביעת נזיקין הינה תביעה לפיצוי בגין גרימת נזק של אדם לאחר. תביעות אלו, אשר מוכרות לנו לרוב בהקשר של רשלנות רפואית או תאונות, למעשה קיימות גם במסגרת גירושין. בני הזוג יכולים לתבוע בנזיקין אחד את השני. סרבנות גט, אלימות ועוד עילות רבות יכולות להוות עילת לתביעה.

 

הגשת התביעה

את התביעה יש להגיע לבית משפט לענייני משפחה. כדי לתבוע תביעת נזיקין, יש להוכיח כי הצד השני גרם לנזק. לרוב, כשאר מדובר בהתנהגות מזיקה כגון אלימות, תוגש תביעה מקדימה למשטרה. קיום חקירה פלילית, כחלק מראיות התובע בתביעה הנזיקית, תוכל לסייע לתובע להוכיח נזק. את התביעה ניתן להגיש גם לאחר הניסיון של גישור במשפחה.

 

סרבנות גט

בני זוג יהודים הרוצים להתגרש, מחויבים לעבור את ההליך בבית דין רבני. על פי ההלכה, מתן גט גירושין מחייב הסכמה של שני הצדדים. באם אחד מבני הזוג מסרב, הוא פוגע בזכות לחירות של בן זוגו וכובל אותו בנישואין. כאשר הבעל הוא הסרבן, קיימות השלכות חמורות על האישה, דוגמת איבוד זכויות למזונות, קשיים בקיום יחסים עם גבר אחר, דוגמת ילדים ממזרים, ועוד. סרבנות הגט גורמת לנזקים וכן בעלת השלכות נפשיים וכלכלים, ומכאן, פעולת סרבנות הגט מוכרת כעוולה נזיקית.

 

לשון הרע           

ניתן להגיש תביעות נזיקין בגירושין מכוח חוק לשון הרע, בגין הכפשה ופגיעה בשמו הטוב של הצד השני. ייחודיות סוג תביעה זה הוא שלעיתים, ניתן לפסוק לפיצוי גם מבלי שהוכח נזק.

 

בגידה

בגידה הינה מעשה הגורם לפגיעה בצד השני בנישואין, העלול לגרום לנזקים שניתן לאמוד במונחים כספיים. ככל שהבגידה תחשב כעוולה נזיקית, היא תוכל להוביל לפיצוי. לצערנו, תופעה זו נפוצה בארץ ולכן קיימת מגמה בבתי המשפט לא להכיר בבגידה כעילה לתביעת נזיקין בגירושין.

 

אלימות

אלימות פיזית ומילולית כלפי בן זוג, בעיקר אם היא ממושכת, עשויה להוות עילה לתביעת נזיקין. מקור הנזק במקרים אלו הם מגוונים, ובהם יינתן פיצוי בגין הוצאות רפואיות, אבדן כושר עבודה, נזקים נפשיים ועוד. הפיצוי הוא נרחב במקרים הללו ותלוי בנסיבות, בסוג הנזק, עוצמתו ועוד. כאמור לעיל, לעיתים, תביעה מסוג זה תוגש לאחר תלונה במשטרה, דבר העלול לסייע להוכחה בתביעת נזיקין.

 

לפני שמגישים תביעה

בטרם נגיש תביעה, יש לעמוד על שתי נקודות חשובות, הנוגעות למעטפת המשפחתית של בני הזוג ולעתידם של בני הזוג.

ראשית, לעניין הילדים. כאשר לזוג, אשר בוחר לסיים את פרק הנישואין, יש ילדים משותפים, עולה הצורך להתחשב בטובת הילדים, תוך כדי הבנת ההשלכות החמורות עליהם. כמו כן, תביעת נזיקין בגירושין עלולה לגרום להשלכות כלכליות על שני הצדדים וכן על עתידם. לכן, חשוב להשתמש בייצוג משפטי של חברת מוסכם.

אולי תאהבו גם את:

התנגדות לצוואה

אומנם ברוב המקרים כאשר מדברים על צוואות וירושות הכול מתנהל בקלות ובלי בעיות, שכן הצוואה כוללות בצורה מפורטת את רצונו האחרון של הנפטר. עם זאת,

קרא עוד »
איך לבחור מגשר גירושין?

בחירה של מגשר גירושין היא בחירה חיונית לצורך הצלחת הליך הגישור. מהם הפרמטרים אליהם חשוב לשים לב בעת תהליך הבחירה? במאמר זה נספק לכם את

קרא עוד »