מתי נצטרך עורך דין פלילי?

הצורך בעורך דין פלילי הוא לא דווקא רק למי שעבר עבירה פלילית, אלא גם לכאלו שנחשדו בעבירה כזו או היו מעורבים בה. כאשר נקלעים לסוגיה משפטית העוסקת בעוונות פליליים, חשוב להיעזר דווקא בעורך דין פלילי המכיר את ענייני המשפט הפלילי. עבירות פליליות מוגדרות כך כיוון שהן כביכול מהעבירות החמורות יותר  לעומת שאר העבירות הקיימות. במרבית הפעמים בהם אדם יתבע על עוון פלילי, המדינה היא התובעת וכדי להגן על עצמו, האזרח נזקק לשירותי עורך דין פלילי.

 

במה עוסק עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי מייצג את הפונה אליו כבר משלב ההזמנה לחקירה. הרי כאשר מוגשת תלונה נגד אזרח, החומר מועבר לעיון וחקירה. החשוד מקבל זימון לחקירה וכך על סמך הראיות הקיימות ועל סמך ממצאי החקירה, נקבעים המשך ההליכים בתיק.

עורך דין פלילי נותן ייעוץ לפני חקירה, ייצוג במהלך החקירה במקרה הצורך, פועל לזיכוי החשוד ולסגירת התיק ככל האפשר. במקרים בהם ההוכחות מוצקות, עורך דין פלילי יפעל להפחתת העונש ולקיצור ההליך הפלילי שנפתח נגד הנאשם. גם לאחר קבלת פסק הדין, עורך הדין הפלילי יסייע לנאשם בהגשת ערעור כנדרש.

חשוב לדעת כי בכל שלב במהלך החקירה, לחשוד ישנה זכות להתייעץ עם עורך דין מטעמו. העורך דין מלווה ומייצג את הנאשם לכל אורך ההליך ודואג שהכל מבוצע על פי חוק, שאין עיוותים בין כתב האישום לנאמר בחקירה, שזמן החקירה לא נמשך זמן רב מידי וכו'.

עורך דין פלילי עוסק גם במחיקת רישום פלילי. אם הייתם מעורבים בעוון פלילי ויש על שימכם רישום פלילי, חשוב שתדעו כי ניתן למחוק את הרישום לאחר תקופת התיישנות. לצורך כך פנו לעו"ד מומחה בתחום.

 

איך בוחרים עורך דין פלילי?

בין אם אתם גרים בירושלים ובין אם לא, חשוב לדעת כי בחירת עורך דין לא מתמקדת במיקום המשרד שלו. אם המליצו לכם על עורך דין פלילי בירושלים, אין מניעה לפנות אליו, גם אם אתם גרים בפתח תקווה… בבחירת עורך דין ניתן דגש על מקצועיות העורך, ניסיון שלו בייצוג תיקים דומים לשלכם. אם יש לו מוניטין של שירות בפרקליטות המדינה, אתם תהיו המרוויחים מכך וכך חשוב לבחון הדברים המהותיים יותר ממיקומו הפיזי של המשרד הקיים.

אם נסכם את הפרמטרים הנבחנים בבחירת עורך דין נראה כי חשוב לבדוק:

  • מקצועיות בתחום הנדרש
  • ניסיון וותק בייצוג תיקים דומים.
  • חיבור אישי והבנה הדדית

 

לסיכום

הסיבות המרכזיות בגינן נעזרים בשירותי עורך דין פלילי כוללות זימון לחקירה וייעוץ לפני חקירה, מעורבות בעבירה פלילית כמו תאונה קשה, הגשת כתב אישום וצורך בייצוג עורך דין בבית המשפט או אפילו מעצר או הארכת מעצר. כל אלו הן הסיבות המרכזיות בשלן נעזרים בשירותי עורך דין פלילי. ייעוץ של עורך דין פלילי לפני חקירה, עשוי למנוע הגשת כתב אישום ולהפחית את העונש במקרה של ראיות מוצקות בתיק.

שופט

 

אולי תאהבו גם את: