מה מומלץ לעשות במיידי לאחר אירוע שגרם נזק

למרבה הצער, נזקי רכוש שונים יכולים להיגרם לרכוש יקר שעבדנו בעבורו. זה יכול להיות רכב חדש, דירה שאנחנו משלמים עליה משכנתא, או עסק שבנינו וטיפחנו בעשר אצבעות.

על אף שאירוע הגורם נזק לרכושנו עשוי להיות מציף רגשית ומצער, עליכם לפעול בקור רוח ובשיקול דעת על מנת שתוכלו לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם בעבור הנזק שנגרם.

מה חשוב לדעת, וחשוב מכך – לעשות – כאשר נגרם נזק לרכוש? זאת נבאר במאמר הבא.

 

תביעות רכוש

נזקי הרכוש נחלקים לשלוש קבוצות עיקריות – 1. נזקי הצפה 2. נזקי שריפה 3. נזקי רכב. אלה יכולים להתרחש בעקבות אסונות טבע, תאונות דרכים, וליקויי בנייה שונים הגורמים למשל לנזילות.

קיימות גם נסיבות שאינן צפויות הגורמות לנזקי רכוש, ועל כן תחום זה הנו רחב וכולל סוגים שונים ומגוונים של תביעות.

דרכי הפעולה הנוגעות לטיפול בנזק משתנות בהתאם לגורם הנזק ולסיבותיו. לדוגמה, במקרה של הצפה, המתרחשת על פי רוב בחורף, מומלץ לא להמתין ולהתחיל במלאכת איסוף הראיות. הגשה של הראיות אל עורך דין נזקי רכוש מסייעת במידה ויש להוכיח רשלנות שבגינה נגרמה הנזילה.

 

הגשת התביעה

במרבית המקרים רכוש יקר ערך מבוטח בפוליסה מתאימה בחברת הביטוח. עם זאת, לעתים ישנם נסיבות בהן מומלץ להגיש תביעת רכוש מסודרת כנגד החברה המבטחת.

בעת הגשת תביעה כנגד המזיק או כנגד חברת הביטוח, על התובע יש להוכיח מספר יסודות הנוגעים לגורם הנזק. הנזק יכול לנבוע מרשלנות או ממחדל של המזיק. יש לציין כי גובה הנזק הוא המישור השני בתביעה, ויש להוכיחו ולגבותו באמצעות חוות דעת מקצועית של שמאי.

 

קבלת הפיצויים

חברות הביטוח לא ממהרות לשלם לנו את מלוא כספי הפיצויים המגיעים לנו, ולרוב הן ישלמו סמוכים נמוכים בהרבה מהנזק האמיתי שנגרם. מומלץ כי לפני שתפנו לחברת הביטוח תתייעצו עם עורך דין המומחה לענייני נזיקין.

עורך הדין יוכל לסייע לכם בסיוע משפטי כך שתוכלו לעמוד על זכויותיכם, וכדי שתקבלו את המידע המקיף אודות תהליך הגשת התביעה.

בכל מקרה בו חברת הביטוח דוחה את התביעה, אינה משלמת את דמי הביטוח, או במקרה שבו צד ג' אינו מודה באחריות לנזק, אפשר להגיש תביעת רכוש. ניתן לעשות זאת גם כאשר חברת הביטוח או האחראי לנזק שילם לכם סכום פיצויים הנמוך מן הנדרש.

 

לסיכום

בשלב הראשוני חשוב מאוד לאסוף ולשמור כל מסמך העשוי להעיד על גורם הנזק ועל היקפו. פנייה לעורך דין המתמחה בענייני נזיקין עשויה לעזור לכם בתהליך המשפטי, שיביא לכך שכל זכויותיכם ימוצו.

סביר להניח כי הנכם זכאים לפיצויים גבוהים יותר ממה שקיבלתם מחברת הביטוח, ותוכלו להגדיל את הסיכויים לקבל אותם אם תסתייעו בעזרה מקצועית של עורך דין לנזקי רכוש.

בהצלחה!

שופט

 

אולי תאהבו גם את: