מה מומלץ לעשות במיידי לאחר אירוע שגרם נזק

נגרם לכם נזק – זה יכול להיות נזק גופני, נפשי, או נזק השייך לתחום של נזקי הרכוש. אין ספק כי נזקי רכוש מסוגים שונים גורמים לעוגמת נפש גדולה.

עם זאת ניתן להגיש תביעה מסודרת בגין נזקי רכוש, ולזכות לפיצויים. התובע מוכרח להוכיח בפני בית המשפט את הנזק שנגרם לו, סיבותיו, והיקפו.

בחינת היקף הנזק וגורמיו תיעשה תמיד על ידי הגשת דוח שמאי לבית המשפט. על אף קיומו של ביטוח, חברות הביטוח לא ממהרות לשלם את מלוא הסכום בגין הנזק, ובמקרה הגרוע הן אף דוחות את התביעה וטוענות לאי כיסוי ביטוחי.

 

הנושאים באשמה

בהרבה מן המקרים נזקי הרכוש נגרמים על ידי צד שלישי. לדוגמה, שריפה שפרצה בקומה מעל גרמה לנזק בדירה שמתחתיה. במקרה זה האחראית לפיצוי הכספי תהיה חברת הביטוח, המוציאה פוליסה לרכוש שניזוק. רק בחלק מן המקרים, הפוליסה תכסה את הנזק שנגרם.

אם לאדם שרכושו ניזוק יש ביטוח דירה, הוא יכול להפעילו, ולתבוע את הביטוח. אפשרות נוספת היא הגשת תביעת נזיקין דרך עורך דין.

 

עורך דין לנזקי רכוש

עורך דין נזקי רכוש הנו עורך דין המתמחה בדיני נזיקין. מומלץ גם שתהיה לו התמחות נוספת בדיני ביטוח. עורך דין לנזקי רכוש מבצע הערכה ראשונית של סיכויי התביעה, ואת הסיכון הטמון בניהולה בבית המשפט.

תפקידו העיקרי הוא קודם כל לייעץ לתובע אודות הדרך הנכונה להתנהלות משפטית, וכן לקחת בחשבון את קיומה של חברת הביטוח, קיומו של מכתב דחייה, נסיבות התיק, וסיכוייו המקצועיים.

אל תשכחו להציג בפני עורך הדין שלכם את כל הנתונים שיש לכם אודות הנזק שנגרם, והדרך שבה הוא נגרם, בכדי שתוכלו לקבל יחד את ההחלטה החכמה ביותר בנוגע לקידום התיק ומימושן של זכויות התביעה והפיצויים שלכם.

 

עניין של תזמון

מיד לאחר שנגרם לכם הנזק, ועוד לפני שתפנו לעורך דין, חשוב לתעד בצורה מקיפה וכוללנית את הנזק שנגרם. זאת ניתן לעשות על ידי תיעוד בתמונות סטילס ובווידאו.

לאחר שתתעדו את הנזק, רשמו לפניכם, בצורה הכי מפורטת שאפשר, את הסיבות שבגינן נגרם הנזק והדרך שבה הוא נגרם. מידע שימושי זה יסייע לכם בהמשך תהליך התביעה.

חשוב שתזכרו כי תזמון הוא פרמטר חשוב בתביעות נזקי רכוש. ככל שתתמהמהו עם הגשת התביעה, כך יהיה לכם יותר קשה בהמשך לזכות בפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

לא תמיד הגשת תביעה בגין נזקי רכוש תהיה ההחלטה החכמה והמשתלמת ביותר. יש לכלול בשיקולי הגשת התביעה מספר דברים – חוזקת עילת התביעה, גובה הנזק, הסיכוי מול הסיכון שתביעה, וכן גורמים נוספים העשויים להשפיע על החלטה זו.

בשל המורכבות הרבה בתביעות מסוג זה, התייעצות עם עורך דין מומחה לנזקי רכוש תעזור לכם מאוד לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

אנקור – עורך דין נזקי רכוש

ציוד משפטי

 

אולי תאהבו גם את: