כמה עולה עורך דין פשיטת רגל?

משבר כלכלי של פשיטת רגל הוא משבר שיכול לגרום לתהפוכות בחיי המשפחה, במצב הנפשי והמצב הפיננסי. הדרך היעילה ביותר היא להחזיר את העטרה על יושנה ולהתחיל פרק חדש בחיים באמצעות הסדרת החובות. כדי לעשות את זה בצורה נכונה מומלץ להסתייע בעורך דין פשיטת רגל. המאמר יפרט כיצד וכמה זה יעלה לכם.

 

מה המשמעות של פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא תוצאה של גרירת חובות שהצטברו וגררו אחריהן ריביות ופיגורים. למשל, בעלי עסקים שלקחו על עצמם התחייבויות רבות ולא עמדו בהחזר הלוואות או אשראי, גרושים שלא שילמו מזונות וצברו חובות, אנשים שנגררו למינוס גבוה בחשבון הבנק, אנשים שלא שילמו את המשכנתא וגררו את החוב וכן הלאה. מאחר והחיים מורכבים ולכל דבר יש סיבה לא תמיד צופים את פשיטת הרגל. אך ברגע שההוצאה לפועל נכנסת לתמונה, פשיטת הרגל עלולה לגרור עיקולים כמו עיקול בית המגורים, המשרד, החשבון, המשכורת, שלילת רישיון הנהיגה ועוד ואת זאת כן ניתן לצפות. לכן, אל תתנו לדברים להיגרר ופנו לסיוע של עורך דין פשיטת רגל.

 

כיצד משתקמים מפשיטת רגל?

עורך דין הוצאה לפועל או פשיטת רגל יסייע לכם להשתקם בצורה הטובה ביותר. בראש ובראשונה הוא מכיר את הליך פשיטת הרגל מקרוב, בקיא בחוקים וצופה את המהלכים של ההוצאה לפועל. שנית, הוא יכול להגיע עם הנושים להסדר תשלומים ארוך אך נוח שיתאים לכם הן מבחינת כושר ההשתכרות והן מבחינת קיום המשך חיים תקין. כלומר, לבנות מסלול בו תשלמו בכל חודש החזר קבוע בזמן שייקבע. בצורה כזו תחסכו מכם גם תשלום של ריביות ופיגורים על החובות שצברתם ותוכלו למחוק אותם ובמקביל לשלם בהדרגה את חובותיכם.

 

כמה עולה עורך דין לפשיטת רגל?

בראש ובראשונה חשוב לדעת שאת הסדר התשלומים לחייבים ניתן לקבוע על סכום מינימלי של 150 ₪ לחודש. הסכום נקבע על בסיס סך ההכנסות בקיזוז הוצאות מחייה כולל תשלום למוסדות חינוך, למערכת הבריאות, תשלום חשבונות שוטפים ועוד. ההפרש הוא התשלום שמופרש לצורך תשלום החובות. כשמדובר על תשלום לעורך הדין שכר הטרחה שלו יכול להגיע ל-1,000 ₪ במידה והוא מגיש כתב תביעה עד 7,500 ש"ח להוצאה לפועל או 15% כאשר כתב התביעה מעל סכום זה. בנוסף, ככל שעורך הדין מנוסה ומיומן יותר המחיר שלו יהיה בהתאם.

 

כיצד למצוא עורך דין במחיר טוב?

מאוד קל להתפשר ולקבל עזרה מעורך דין חבר או מעורך דין שאינו מנוסה בהוצאה לפועל וכך להוזיל את העלויות. יחד עם זאת, אם רוצים באמת להשתקם חשוב לבחור בעורך דין מומלץ ובעל מוניטין שיודע לעבוד עם ההוצאה לפועל ולהשיג את ההסדר המתאים לכם ביותר. לפיכך, גם אם המחיר יקר יותר אין להתפשר על האיכות ולקבל את התמורה הראויה.

מראה כיסים ריקים

אולי תאהבו גם את: