4 יתרונות לחתימה על הסכם בוררות

פנייה לבוררות בנושאים רבים הפכה לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות. החלופה להליך המשפטי מעניקה כוח רב לאלו המבקשים אותה, והיא טומנת בחובה יתרונות רבים. במאמר זה נציג מספר יתרונות בחתימה על הסכם בוררות, הסכם ייחודי בעל תוקף משפטי שמעניק כוח רב לצדדים הבוחרים בו.

 

בוררות על קצה המזלג

תהליך בוררות מחולק בדרך כלל לשני חלקים. גורמים רבים המקיימים יחסים המתבססים על חוזים מנסחים בחוזה ביניהם סעיף בוררות המפנה ישירות להליך בוררות במקרה של סכסוך, עוד לפני שזה התגלע בין הצדדים. החלק השני הוא תהליך הבוררות המאוחרת, כאשר במקרה ואין סעיף בוררות מקדים אך הצדדים מעוניינים למנות בורר כאשר פורץ סכסוך. לפרטים נוספים אודות הליך הבוררות על בוריו ניתן להיכנס לאתר https://www.borerut.com

 

יכולת בחירת הבורר

אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין הליך בוררות להליך משפטי בבית משפט הוא ללא ספק העובדה כי זהות הבורר נקבעת ומוסכמת על שני הצדדים המעורבים. בעוד במסגרת הליך משפטי אין לצדדים המעורבים כל זכות או השפעה על בחירת זהות השופט, בהליך בוררות הבורר חייב להיות אדם נטול שיקולים זרים שנבחר ומוסכם על ידי שני הצדדים, אשר רכש את אמונם.

 

דיסקרטיות מקסימלית

הפרופיל התקשורתי הגבוה של הליכים משפטיים מסוימים עשויים להקשות על הצדדים המסוכסכים ולהוסיף שמן למדורה. בהליך בוררות דיסקרטיות היא המפתח, כאשר הצדדים חתומים על איסור פרסום של ההליך והכול מתנהל בדלתיים סגורות. זה מאפשר שקט תעשייתי לבורר ולגורמים המעורבים, דבר לא מובן מאליו כאשר מדובר בהליך משפטי.

 

תהליך מהיר וזול יותר

עלויות של הוצאות משפטיות עלולות לנסוק ולהגיע לסכומים אדירים, מה שבהחלט עשוי להיות מורכב ובעייתי עבור המעורבים. שכר הטרחה לעורכי הדין, הוצאות בית המשפט והסחבת הבירוקרטית, רק תערים קשיים ותעכב את סיום הסכסוך. בבוררות מדובר בהליכים מהירים הרבה יותר, לעומת משפט שעלול להימשך מספר שנים. עבור צדדים השואפים להגיע להסכם מהר ככל הניתן, בוררות היא ללא ספק ההליך האופטימלי.

 

שליטה בהגינות הבורר

כאמור, הצדדים אכן רשאים ואף מחויבים לבחור את הבורר המטפל בעניינם. מדובר בכוח ייחודי ביותר, שכן באפשרותם של המעורבים לדרוש מהבורר הצהרה בכתב יד שאינו בעל שיקולים זרים והוא חף מאינטרסים, וכן עליו להצהיר כי הוא ינהל את ההליך בתום לב ובניקיון כפיים, ללא קשר לא אתי עם הגורמים המעורבים, באי כוחם או קרוביהם.

 

לסיכום

הליך הבוררות בהחלט יכול לחסוך זמן רב ורבים מוצאים אותו כפתרון היעיל ביותר לניהול והכרעה בסכסוכים שונים, אישיים ועסקיים כאחד. חשוב לבחור בבורר אמין בעל מוניטין חיובי ובעל הצלחות, ולדאוג שאכן מדובר בבחירה הנכונה וההגונה ביותר. היתרונות הרבים של הליך בוררות על פני הליך משפטי וארוך בבית משפט, הופכים אותו למוצא הנכון ביותר.

הֶסכֵּם

אולי תאהבו גם את: