חקירה במשטרה – מתי יש להיעזר בעורך דין פלילי?

חקירת משטרה היא אירוע שיכול לקרות לכל אזרח בארץ. בין אם אתם אזרחים שומרי חוק ובין אם אתם אזרחים שביצעו פעולה מסוימת שעלולה להיחשב לפלילית – ברגע שאדם התלונן עליכם במשטרה, ולמשטרה יש את הבסיס הדרוש לה בשביל לזמן אתכם לחקירה, תוכלו להיות מזומנים לחקירה כזאת בתחנת משטרה. באיזה שלב יש להיעזר בעורך דין פלילי? תשובות במאמר הבא.

 

חקירת משטרה

זה יכול לקרות בהודעה מעכשיו לעכשיו ואפילו ללא התרעה כלל – כל אזרח יכול להיות מזומן על ידי המשטרה לחקירה. כאשר אדם מסוים מגיש תלונה במשטרה על אדם אחר, המשטרה יכולה לזמן את האדם עליו התלוננו לפעולה שנקראת חקירה באזהרה. זימון זה לחקירה יתרחש במידה ולמשטרה יש בסיס מסוים לחקירה שהיא רוצה לברר אותו עם החשוד.

זימון לחקירת משטרה אינו מעיד בהכרח על האשמה שלכם. המשטרה יכולה לזמן כל אזרח שהוגשה נגדו תלונה במשטרה לחקירה זו כאמור, כך שבמקרים רבים התיקים שנפתחים בחקירות הללו נסגרים, מכיוון שהמשטרה מבינה שהחשוד אינו אשם.

 

עורך דין פלילי

האזרח הממוצע לא יודע כיצד יש להתנהל בחדר חקירות. החוקים הפליליים במדינת ישראל מאוד ברורים, אך כמו חוקים בתחומים אחרים, הסיכוי להיות בקיא בהם בצורה טובה מספיק, כל עוד אינך איש מקצוע, הוא נמוך מאוד. איש המקצוע בעל הבקיאות המתאימה במשפט ובחוקים הפליליים הוא עורך דין פלילי.

עורך דין זה יכול לסייע לכם גם בחקירה באזהרה, ובכלל בכל הליך כלשהו שמתנהל אל מול המשטרה. המטרה של עורך הדין הפלילי בעת חקירת משטרה תהיה להבטיח את קיום הזכויות המשפטיות שלכם, וכן להעניק לכם ייעוץ בגין פעולות מסוימות שאתם יכולים לבצע או לא לבצע במהלך החקירה.

 

זימון לחקירה באזהרה

במקרים רבים, הזימון לחקירה של המשטרה מתבצע מעכשיו לעכשיו. זה אומר שלחשוד אין מספיק זמן להתייעץ עם עורך הדין הפלילי שלו לפני שהוא מגיע לתחנה. עורך דין פלילי יכול לפעול בזריזות וביעילות, ליצור קשר עם המשטרה ולתת מרווח זמן בין מועד הזימון לבין החקירה עצמה, מה שיאפשר התייעצות ברורה יותר בינו לבין הלקוח.

 

רישום פלילי

המילה "חקירה" מפחידה אזרחים רבים, שחוששים בנוסף לשהות בחדר החקירות גם מרישום פלילי שעתיד להיווצר להם. חשוב לציין שבכל חקירה נפתח תיק, אך אם המשטרה מוצאת לנכון התיק יכול להיסגר מסיבות שונות, כך שלא יהיה לכם רישום כזה.

 

מתי מתייעצים?

באופן כללי, חשוב להתייעץ כמה שיותר מוקדם. אם אתם מזומנים לחקירה, הטלפון הראשון שלכם צריך להיות לעורך דין פלילי, על מנת שהוא יוכל לתת לכם את הייעוץ הנכון ביותר וגם לעמוד על קיום הזכויות שלכם במהלך החקירה. ניתן להתייעץ עם עורך הדין במשרדו או בתחנת המשטרה עצמה, תלוי בסיטואציה הפרטנית.

חקירה באזהרה

 

 

אולי תאהבו גם את: