4 הסיבות להגשת התנגדות לצו קיום ירושה

כל אדם רשאי להתנגד למתן צו קיום ירושה, לאחר שפורסמה הבקשה בעיתונות וברשומות, ולפני שניתן הצו.

את ההתנגדות יש להגיש מנומקת ומלווה בתצהיר לרשם לענייני ירושה, המעביר את המשך הטיפול לבית המשפט לענייני משפחה.

אילו סיבות להתנגדות מתקבלות ועלולות לבטל את מתן הצו לקיומה של הירושה?

 

הגשת התנגדות למתן צו קיום ירושה

על מנת שצוואתו של אדם שנפטר תיכנס לתוקף, על אחד היורשים בצוואה להגיש בקשה לצו קיום צוואה לרשם לענייני ירושה. לאחר שהבקשה נבחנת ונמצאת תקינה, מפורסמת הודעה בעיתונות וברשומות על כך שהוגשה בקשה לקיום צוואה, ומאפשרים לכל בעל עניין להגיש התנגדות לקיומה. את ההתנגדות יש להגיש לרשם לענייני ירושה, בטווח של 14 יום מהיום שבו פורסמה ההודעה. על מנת שההתנגדות תיבחן יש לוודא שהיא אכן עומדת בקריטריונים. מהן הסיבות להתנגדות שעל פי הדין יכולות לעצור את מתן הצו לקיום הירושה?

 

  1. קיומה של צוואה אחרת

אם ידוע לכם כי המוריש ערך צוואה אחרת, חדשה יותר מהצוואה שהוגשה למתן צו קיום, באפשרותכם להגיש התנגדות לצו קיום הירושה. גם אם לא נכתב בצוואה החדשה יותר שהצוואה הקודמת מבוטלת, זוהי לעיתים עילה מספקת לביטול הצוואה.

 

  1. אינה משקפת את רצונו האמיתי של האדם

במידה ואתם מאמינים כי הצוואה אינה משקפת את רצונו האמיתי של הנפטר, מאחר ובעת עריכת הצוואה לא היה הנפטר במצב בו הוא יכול לקבל החלטה מושכלת בנוגע לרכושו, או שיש לכם יסוד סביר להאמין כי הצוואה נכתבה תחת השפעה ובתנאים אחרים הייתה נכתבת אחרת.

 

  1. נערכה תחת לחץ, איום, אונס, או השפעה בלתי הוגנת

צוואה שנערכה ונחתמה בתנאים של לחץ ואיומים כך שהנפטר אינו ערך את הצוואה בתנאים אובייקטיבים, עלולה להיות מבוטלת. בנוסף, אם אתם חושדים כי אחד היורשים השפיע בדרכים מסוימות על הנפטר שיוריש לו את כל הרכוש או את רוב הרכוש, ניתן במקרים מסוימים להוכיח כי עריכת הצוואה הייתה תחת קיומה של השפעה בלתי הוגנת.

 

  1. נוכחות של אחד היורשים בצוואה בזמן כתיבת הצוואה או חתימתה

הצוואה אינה יכולה להיערך בידי אחד מהיורשים. יתרה מזאת, אדם המקבל זכויות מהירושה אינו יכול להיות נוכח בעת עריכת הצוואה או חתימתה. לעיתים קיומו של אחד מהתנאים הללו מביא לפסילת הצוואה, אפילו ללא הוכחת השפעה בלתי הוגנת על מצווה הצוואה.

 

מהיכן מתחילים?

אם ברצונכם להגיש התנגדות לצו קיום צוואה, עליכם לוודא כי פורסמה ההודעה בדבר הבקשה לקיום הצוואה וכי טרם ניתן הצו. הגשת ההתנגדות מלווה בטפסים רבים, ביניהם תצהיר חתום על ידי עורך דין, תשלום אגרה, ומסמכים התומכים בטיעונכם. מומלץ לפנות לליווי של עורך דין מקצועי ומיומן שיוכל לשטח את טיעונכם בצורה הטובה ביותר, על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם לביטול הצוואה.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את:

תביעת נזיקין בגירושין

תביעת נזיקין הינה תביעה לפיצוי בגין גרימת נזק של אדם לאחר. תביעות אלו, אשר מוכרות לנו לרוב בהקשר של רשלנות רפואית או תאונות, למעשה קיימות

קרא עוד »
התנגדות לצוואה

אומנם ברוב המקרים כאשר מדברים על צוואות וירושות הכול מתנהל בקלות ובלי בעיות, שכן הצוואה כוללות בצורה מפורטת את רצונו האחרון של הנפטר. עם זאת,

קרא עוד »
איך לבחור מגשר גירושין?

בחירה של מגשר גירושין היא בחירה חיונית לצורך הצלחת הליך הגישור. מהם הפרמטרים אליהם חשוב לשים לב בעת תהליך הבחירה? במאמר זה נספק לכם את

קרא עוד »