הגשת בקשה לצוו ירושה – פרוצדורה בירוקרטית או הליך פשוט?

כדרכו של עולם ולצערנו הרב, אף אחד מאיתנו לא נשאר בעולם לנצח ואנו צריכים להיפרד מהאנשים שאנו אוהבים מכל. נושא הפרידה והאבל מעורר באנשים רבים כעס, עצב, בלבול ובעיקר חוסר סבלנות להתמודד מול הדברים הכרוכים בעזיבה של אותו אדם.

ירושה היא חלק מאוד טעון בהרבה מהמשפחות, בעיקר כאשר מעורב בכך אבל וכמו כל משפחה, יחסי כוחות שונים. האם בנוסף לעצב, מדובר בהליך בירוקרטי ארוך? או הליך פשוט וקצר? על כך, נפרט מיד.

 

בקשה של צו ירושה – דורש הבנה שהיא מעמיקה

בקשה של צו ירושה היא בקשה שמוגשת על ידי היורשים, בין אם מדובר על העדר צוואה או שהצוואה על המנוח לא חלה על רכושו. צו ירושה הוא צו המצהיר לגביי יורשים ואיך הם חולקים בירושה ולא עוסק בפרטים בנוגע לעיזבון.

את הבקשה של צו ירושה תוכלו להגיש לבית הדין הדתי או לרשם לענייני ירושה. בקשה זו יכולה להיות גם מוכשת על ידי היורשים שהם אלה שאמורים להנות מהירושה, וכל מי שיכול להיות לו עניין בכך כמו למשל מנהל עיזבון או נושה.

 

צו ירושה – פרוצדורה מורכבת

לאחר הגשה של צו ירושה, נעשה פרסום אודות הבקשה ברשומות והעיתונות. הפרסום יהיה נועד לאפשר התנגדות, אם למשל יש יורש או יורשים שלא כלולים בבקשה במידה והצוואה הזו לא הוצגה. אם לא יהיו התנגדויות, סביר להניח שצו המבוקש יינתן.

יש מקרים שהחלטה זו תהיה מועברת לבית המשפט באופן שהוא אוטומטי אם למשל הוגשה התנגדות, אם המדינה היא אחד מהצדדים לבקשה, אם יועץ המשפטי לממשלה הוא זה שיזרם או הצטרף אל הבקשה, ישנה אי בהירות בנוגע לדיני ירושה החלים על הצו. במקרים כאלה, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין ירושה ולהבין את הפרוצדורה לכך.

 

בקשה לצו ירושה – זה מה שאתם צריכים לדעת

חוק ירושה בהגדרתו הוא שכל אדם שיש לו כל עניין בעיזבון, בין אם הוא יורש ובין אם הוא לא, יוכל להגיש בקשת צו ירושה. בפרק השני לחוק זה, יהיה פירוט מי הם היורשים לפי הדין והם יכולים להגיש בקשה מקוונת לצו הירושה. מי שלא יורש הישיר יאלץ להגיש בקשה פיזית או להשתמש בשירותים של עורך דין המבין בתחום כדי להגיש את הטפסים.

חשוב מאוד להבין שבקשה להגשת צו ירושה אינה פרוצדורה קלה להבנה אם אינכם מכירים את החוק, לכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין לענייני צוואות וירושות ולמנוע מעצמכם פרוצדורה ארוכה ומסובכת.

 

לסיכום

בקשת לצו ירושה עלולה להיות ארוכה ומורכבת שכוללת בתוכה הרבה בירוקרטיה, בוודאי אם אתם לא מבינים בתחום. לעיתים אנו רוצים לחסוך כסף ומאמץ בשכירה של עו״ד, אך לעיתים תוכלו להפסיד הרבה כסף בגלל סחבת של בירוקרטיה. לכן, מומלץ לפנת לעורך דין לענייני ירושות שמוסמך לכך על מנת ללוות אתכם בצורה הטובה ביותר.

בית קברות יהודים

אולי תאהבו גם את:

כיצד מתחלקת ירושה ללא צוואה?

בישראל רוב הכסף והנכסים שמוריש אדם, מתחלקים באמצעות צוואות שנערכו על ידי המוריש לפני מותו. עריכת צוואה  בצורה חוקית ולפי הכללים השונים, מאפשרת למצווה לחלק

קרא עוד »