כיצד להגיש בקשה לגביית חוב בהוצאה לפועל?

עסקים רבים נאלצים להתמודד עם לקוחות שצברו חובות שלא שולמו במשך זמן רב למרות בקשות חוזרות ונשנות של בעל העסק. במקרים כאלה, עסקים בוחרים להגיש בקשה להוצאה לפועל על מנת לגבות את החוב המגיע להם. במאמר הבא נפרט איך ניתן להגיש בקשה לגביית חוב בהוצאה לפועל?

 

מהו ההליך לפתיחת תיק בהוצאה לפועל?

הצעד הראשון הוא פנייה לעו״ד, ניתן לעשות זאת למשל באתר https://origilatadv.co.il. עוה״ד ישלח מכתב אזהרה על מנת להזהיר את החייב  לגבי כוונתכם ולבקש את החוב בחזרה. עליכם לשלוח אותו בדואר רשום ולשמור עותק שלו כהוכחה. במידה והחייב לא פורע את החוב, אתם יכולים לעבור אל הצעד השני ולפתוח תיק בהוצאה לפועל. ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל ע״י מילוי של מספר טפסים כמו הפרטים של החייב ולשלם את האגרה שגובהה מותאם לחוב.

 

פתיחת תיק

על מנת לפתוח תיק בהוצאה לפועל יש להגיש מספר טפסים: הטופס הראשון הוא עותק של מסמך אשר מפרט את העילה לגבייה של החוב- צילום פסק דין, צ׳ק מקורי, שטר חוב ועוד. הטופס השני שיש להגיש הוא האישור לתשלום האגרה. הטופס השלישי הוא ייפויי כוח לעורך הדין שמייצג את הצד שפותח את התיק. את כל הטפסים ניתן להגיש באופן מקוון באתר של רשות האכיפה והגבייה.

 

תהליך הגבייה

יש לציין שהוצאה לפועל לא גובה את החוב אלא מספקת אמצעים לאדם שחייבים לו את הכסף לגבות את החוב המגיע לו. לאחר שפתחתם את התיק נשלחת אזהרה לבעל החוב וניתנים לו 20 ימים לשלם את חובו. בסיום 20 הימים שהוקצבו לו ובמידה ולא שילם, בעל העסק יכול לפתוח בהליכים נוספים. ההליך הבא הוא הגשת בקשה להוצאה לפועל לבצע עיקולים של נכסים, חשבונות בנק, רכוש, צו עיכוב יציאה מהארץ ואף צו מאסר.

 

עלות פתיחת תיק

על מנת לפתוח תיק בהוצאה לפועל יש לשלם אגרה לרשות האכיפה והגבייה. גובה האגרה נקבע לפי גובה החוב ונגזרת של סכום משתנה. כלומר- גובה האגרה משתנה בהתאם למקרה ולגודל החוב ומתווסף גם כן לחובו של החייב.

 

מדוע מומלץ לקבל ליווי משפטי?

רבים חושבים שכאשר יפנו להוצאה לפועל הם יוכלו לקבל את כספם בחזרה באופן מהיר ופשוט אך לא כך הדבר. לעיתים קרובות החייבים מתנגדים לגבייה וטוענים שפרעו את חובם. במקרים כאלה הצדדים ימשיכו להתדיין זמן רב במשפטים ארוכים ומתישים. בתהליך מהסוג הזה מומלץ להיות מיוצג ע״י עורך דין מקצועי שיעזור לתכנן מהלכים, להציג הוכחות ולקבל את הכסף שמגיע לכם בהליך מהיר ומקצועי.

הליכי גבייה בהוצאה לפועל הם הליכים מורכבים שלעיתים נמשכים שנים. במידה ובחרתם בפתרון הזה, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מנוסה בהליכי גבייה, שיעזור לכם להשיב את כספכם בזמן קצר וללא כאב ראש מיותר. 

גביית חובות

אולי תאהבו גם את: