בעלי חוב לבנקים? אתם לא לבד

כאשר בעל חוב לבנק עומד בפני קריסה כלכלית שעלולה להגיע  גם לחדלות פירעון, הבנק לעיתים יכול להרוויח מגיבוש של הסדר חוב ומחיקת חובות. במסגרת הליך שכזה הלקוח יתחייב על הסדר תשלומים חדש תוך מחיקה של חלק מסכום החוב או פריסתו מחדש על פני תקופה ארוכה יותר. בעלי חוב רבים אינם יודעים כי עו"ד עשוי לסייע להם בהסדרת חובותיהם מול הבנקים.

 

האינטרס של הבנק

הסדר חדש על תשלומים קבועים על חלק מהחוב שנצבר עדיף לבנק ממצב בו החייב יוכרז כחדל פירעון. הדבר תלוי בשעבודים והערבויות שהבנק יכול לממש כנגד הלקוח. במידה וללוקח אין די נכסים לעמוד בהתחייבויותיו יהיה כדאי לבנק להציל חלק מהחובות בהסדר ולא להביא את הלקוח לידי חדלות פירעון על כל המשתמע מכך. עוד על מחיקת חובות לבנקים ראו כאן.

 

מערכת יחסים מורכבת

בהתנהלות מול הבנקים ישנו פער כוחות מובנה לטובת הבנק שהוא הגוף בעל העוצמה במערכת היחסים הכלכלית הזו. לכן על מנת שלא תהיו לבד כדאי לכם להיעזר בעו"ד המנוסה בהתנהלות מול הבנקים והליכי חדלות פירעון והסדרי חוב. כשמדובר על בעלי חוב לבנקים, חשוב להבין שבדרך כלל ניתן להגיע להסדרים על חובות ישנים בלבד תוך גיבוש הסדרי תשלום חדשים.

 

מצב הנכסים

במסגרת המשא ומתן על מחיקת חובות מול הבנקים, הבנק יברר את מצב הרכוש והנכסים של החייב והאופן בהם הם משועבדים. הבנק יבחן את הערבויות שיש לו על החוב הנוכחי ובאיזו מידה המימוש שלהם אפשרי. ההחלטה של הבנק אם להתקדם בהסדר לרוב תבחן בהתאם לשאלה מה יקרה לחוב אם לא יוסכם על הפשרה.

בסופו של דבר בנקים מתנהלים מתוך היגיון כלכלי ומטרתם לגבות את המקסימום שניתן מהחובות של לקוחותיהם, בין אם באמצעות הסדר פשרה או מימוש נכסים והליכי הוצאה לפועל.

 

ליווי משפטי

לאחר שהושגו הסכמות בין עורך הדין והבנק לגבי מחיקת חובות חלקית והסדר תשלומים חדש, יש לכלול בהסכם גם הגנות על זכויותיו של החייב. העורך דין צריך לוודא שההסכם מסלק את כלל המחלוקות שבין החייב לבנק, לרבות ביטול של ההגבלות והעיקולים הנוגעים לחוב והפסקת ההליכים כנגד הערבים והמעורבים האחרים.

גיבוש הסדר חובות מול הבנקים אינו הליך פשוט ומערך הכוחות המובנה נוטה בדרך כלל כנגד החייב. הניסיון והמשאבים שיש לבנקים מביאים את החייב לעמדה נחותה ובמקרים רבים הבנקים אינם ששים להציע ללקוחותיהם הסדר חובות מקל מכיוון שיש להם את האמצעים והיכולת לנקוט פעולות גבייה אגרסיביות כמו, פתיחת תיקי הוצל"פ והגשת כתבי תביעה.

 

סיכום חובות לבנקים

לסיכום הנושא, במידה ואתם סובלים מחובות לבנקים שאינכם יכולים להתמודד עימם כדאי שיהיה לכם לצדכם עורך דין המתמחה בתחום על מנת שלא תישארו לבד מול הבנקים.  עורך הדין יפעל לגיבוש הסדר שתוכלו לעמוד בו תוך עמידה על זכויותיכם ובלית ברירה אף ילווה אתכם להליך חדלות פירעון ופשיטת רגל.

שטרות

 

אולי תאהבו גם את: